Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe fluo aquariumlampen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blauwe fluo aquariumlampen?

Bij zee aquariums zie je altijd mooie blauwe fluorescerende lampen en de koralen zijn dan mooi opgelicht.

Ik heb een gewoon aquarium met roze lamp voor plantenstimulatie groei en witte Led TL lamp.

Kan ik ook een blauwe fluorescerende kopen voor mijn niet-zee vissen en maakt dit verschil op hun gedrag? Kost redelijk veel zeker?

Had gezien dat ze plastic anemonen enzo verkopen die oplichten, om het zee aquarium effect wat na te bootsen bvb.

Re: Blauwe fluo aquariumlampen?

Kennelijk wel: https://www.juwel-aquarium.de/en/Pro...ubes/LED-BLUE/ Dit was de eerste die google vond.

Je kan die wel niet van de belastingen aftrekken

Comment

Je hebt een zoetwater aquarium en je wilt een lamp kopen voor een zoutwater aquarium.
      Goed bezig man, koop alvast meer plastieken planten dan.

Vroeger had je een lamp die zo'n kleur gaf.
      Dat was een verdraaide lamp en koste zeer veel en na geen zes maand was die om zeep.
      Nooit meer gekocht zo'n lamp.
      Ik ken meer één ernstige aquariumwinkel en die is in Lens (Frankrijk).
      Misschien te ver voor jou, maar daar gaan ze je eens deftig inlichten welke lampen je boven je bak moet hangen en je zult er nog veel meer leren.
      Dit is geen winkel gelijk we hier kennen hé. Iedereen kan hier een winkel openen, maar goede tips kunnen ze u niet verkopen.
      Enfin suc6 met je fluo lamp.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik heb ook een warmwater aquarium met zoetwatervissen en heb toch een blauw licht.
        Bij mij werkt dit op deze manier : Ik heb tussen te twee 'normale' lampen een blauwe ledstrip geplaatst (die aangesloten is via een oude gsm lader op een tweede timer).

Die ledstrip gaat ook aan een halfuurtje voor de andere lampen aangaan en blijft een kwartiertje branden samen met de andere lampen, dan gaat de led uit.
        Die ledstrip gaat aan een halfuurtje voor de andere lampen uitgaan en blijft een uurtje branden tot ook deze led uitgaat.

Zo creëer je een beetje een soort maanlicht, of blauwe uurtje (). Het licht in de natuur is ook niet op slag van licht naar pikkedonker en omgekeerd.
        Als het goed is voor de vissen... ze zijn het me nog niet komen zeggen, maar het zorgt wel voor een mooi sfeertje wanneer de blauwe led alleen aan is.

PS Ik heb reeds een aquarium (diverse groottes) sedert 1978.

En nog een tip : als je van alles wil te weten komen over aquariums ga dan in een club, want elke winkel is en blijft hoe dan ook een commerce, die gaan nooit tegen hun winkel in praten.

PS Ik heb geen oordeel over die winkel in Lens waar RF het over heeft, dat is me te ver, ik ga geen 200 km bollen daarvoor.
        Ik ga meestal naar Poisson d'Or in Estaimpuis, en soms hier in lokale zaken, en dat is me reeds ver genoeg.
        Bovendien is Poisson d'Or ongeveer 4 keer de oppervlakte van de winkel in Lens, maar ik geef toe, het is niet de grootte van een winkel die zegt hoe goed die winkel wel is.
        Last edited by Guest43; 17 juli 2022, 18:29.

Comment

Een Carrefour is ook groter dan de kruidenier in de straat, maar zijn ze daarom beter?
          Je moet in die winkel in Lens geweest zijn en met de uitbater hebben gepraat of met een technieker en goed luisteren wat die gasten u zeggen.
          In Roeselare was of is er ook een zeer goede aquarium zaak en die is nog geen 5de van die in Lens, maar de zoon des huizes is fenomenaal.
          Maar inderdaad, ik heb in het begin enorm veel geleerd aan de ouderen van een aquariumclub.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
          X