Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trots zijn op snelweg fotografen in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trots zijn op snelweg fotografen in België

"De keuring....
    Daar kunnen we een woordje over kwijt.
    Het probleem is dat ze in een machtspositie zitten en zo met de klant kunnen dweilen.
    Ik kan daar ook boeken over schrijven."

Laat me je er nog twee vertellen, vrij recent. 2020 Ik ben blanco gekeurd en was een paar maanden later de auto aan het wassen toen mijn zoon langs liep. Hij zag het meteen : "er is iets goed mis met uw rechter achterrem". Audi heeft speciaal gereedschap nodig om die plunjers terug te draaien maar dat hebben we : muurvast. Keuring : no sé.
    2021 Ik ben opnieuw blanco gekeurd (nieuwe remklauw, nieuwe plaatjes, nieuwe flexibels) maar de zoon had hem nodig als vervangwagen (ik rij zelf nooit met die wagen). Het was nog geen maand later : "er is iets grondig mis met de voorste ophanging". Hij heeft me een filmpje doorgestuurd : de voorste draagarmen hebben speling. Ja, man, een blinde kon het zien. Keuring : no sé
    Over dat dispuut in verband met mijn achterschokdempers zal ik het maar niet hebben.
    Knoeiers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Akkoord, dat kan uiteraard maar als ze toch een kaartje sturen dan kunnen ze dat evengoed op tijd doen.
      Ze ( wie dat ook mag zijn ?) zijn wakker geworden, het wordt volgens de belofte een maand vroeger opgestuurd !
      https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Ze ( wie dat ook mag zijn ?) zijn wakker geworden, het wordt volgens de belofte een maand vroeger opgestuurd !
        Er zal er eentje wakker geworden zijn daar.
        Ik vermoed dat de klacht vanuit de politie komt.
        Veel mensen komen in die situatie terecht.

In mijn geval ook. Ik was te laat en kon er niet vroeger terecht.
        Kon het gaan uitleggen op de bureau van de polis.
        Ze wisten ervan dat het lange wachttijden zijn. Ze hadden er begrip voor.
        Paar dagen nadien had ik dan toch alles in regel.

Veel tralala voor peanuts.

Comment

Op je keuringsformulier staat dat je de wagen moet aanbieden tussen ............ en ..............
          Dus eigenlijk moet je niet op die uitnodiging wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Ben echt eens curieus in welk jaar ze het waar gaan maken, 2022 is alvast meer dan halfweg.
            Beloven kan iedereen, het waarmaken is weer iets anders. [emoji6]

Ze hebben minstens een jaar geleden al aangekondigd dat ze deze een maand vroeger gingen sturen, in januari hebben ze dat nog eens herhaald dat ze dat “van plan zijn” in 2022.

Op het kaartje staat mooi gedrukt dat de wagen binnen de twee maand gekeurd moet worden, echter werd het pas één maand voordien klaargemaakt voor verzending en was het zelfs geen maand meer (drietal weken) resterend wanneer het toekwam.

Soit, twee keer zullen ze mij niet hebben, drie maand vooraf zal ik al beginnen kijken naar de planning.
            Dat het kaartje op zich een maand vooraf komt is nog niet het ergste, geen afspraak vast krijgen tot drie weken na de uiterste datum is vervelender.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Trots zijn op snelweg fotografen in België

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Op je keuringsformulier staat dat je de wagen moet aanbieden tussen ............ en ..............
              Dus eigenlijk moet je niet op die uitnodiging wachten.
              Staat daar inderdaad op … maar dat keuringsbewijs krijg je maar de eerste keer als de wagen vier jaar is. [emoji6]
              Maar zelfs dan … als hun agenda vol staat, dan kan je geen afspraak maken.
              Zonder afspraak gaat nu wel terug, maar dan sta je daar uren.
              Ik heb drie weken voor keuring een afspraak willen maken en het stond vol tot drie weken na de uiterste datum, dus zes weken dat er geen plaats vrij was.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Afspraak maken:daar heb je volkomen gelijk.
                En als je op veilig wilt spelen en twee maand op voorhand wilt boeken dan kun je dat niet doen.Geen data in te vullen.

Comment

In sommige gevallen is het makkelijk op te lossen met een telefoontje.
                  Ik ga jaarlijks met de wagen van mijn ouders naar de keuring en dit jaar was het ook van datte.
                  De dag dat ze de uitnodiging ontvingen kon ik reeds geen afspraak meer maken voor de vervaldag.
                  Eén telefoontje naar het keuringsstation, en : "Je kan morgen komen, er zijn twee plaatsjes vrijgekomen (en dat is zo quasi dagelijks volgens de dame van het keuringsstation), kies maar op welk van beide tijdstippen je wil langskomen".

Comment

En het strafste van allemaal is dat er nu geen wachtrijen zijn.
                    Is wel goed denk je dan.

Maar erger nog.
                    Ze werken daar nu op halve snelheid.
                    Alles rustig op het gemakje.

Ze hebben covid gebruikt als excuus om niet te veel te moeten werken.

Meer nog.
                    Ze foefelen ook met de data.
                    Normaal zou een keuring 1 jaar geldig moeten zijn.
                    Als je te laat komt dan is dat niet zo. Je keuring is dan minder lang geldig.
                    Grote charlantans zijn het.

En het wordt nog straffer.
                    Als je over tijd bent moet je een boete betalen.
                    Nogtans is er geen enkel logische verklaring te bedenken waarom de keuring nu plots meer moet kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Meer nog.
                      Ze foefelen ook met de data.
                      Normaal zou een keuring 1 jaar geldig moeten zijn.
                      Als je te laat komt dan is dat niet zo. Je keuring is dan minder lang geldig.
                      Grote charlantans zijn het.
                      Dat is altijd zo geweest.

Comment

Mijn APK is 14 maanden geldig, omdat ik 2 maanden voor de vervaldatum ga, nu eerder 13 maanden gezien je enkele weken moet wachten op afspraak.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Echt eigenlijk maar 1 jaar, omdat ik steeds op hetzelfde tijdstip ga.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            De overvloed aan verkeerscamera's en trajectcontroles zijn een verkapte belasting, dat heeft met veiligheid niets te maken.

Gisteren avond nog een heel stuk op E40 Luik-Brussel gereden: droog weer, autosnelweg 3 rijvakken, compleet leeg. Toch waanzin om daar dan 120 te moeten rijden?
                            Maar de laagvliegers in de woonwijk hier laten ze gerust, te moeilijk en te tijdrovend om een mobiele flitser te zetten.
                            Dus meneer vindt dat hij mag doen wat hij wil ?
                            Tot hij iemand tegen komt die dat van zichzelf ook vindt.
                            We zijn niet meer in de middeleeuwen, de rechtsstaat is niet voor niets uitgevonden.
                            Ik vind dit een aanstootgevende uitspraak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              We zijn niet meer in de middeleeuwen, de rechtsstaat is niet voor niets uitgevonden.
                              Hij zegt toch niet dat hij dat ook doet?
                              Er zijn er veel meer die niets zeggen maar toch doen, vooral wat drinken betreft … een glaasje of twee kan toch geen kwaad “denken” ze.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Waar heb ik geschreven dat ik sneller dan 120 reed? Lees mijn bijdrage nog eens goed: ik vind het waanzin om - in die situatie! - beperkt te zijn tot 120 km/u.

Comment

Working...
                                X