Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt VPN om te surfen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gebruikt VPN om te surfen?

    Begin er mooi genoeg van te krijgen dat veel site kunnen zien waarnaar ik allemaal surf.
    Norton is op dit moment heel goedkoop, daarna is het € 99,99 per jaar, loont het de moeite om VPN aan te schaffen (moet niet noodzakelijk Norton te zijn).


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

  • #2
    Re: Wie gebruikt VPN om te surfen?

    Een VPN is niet echt de oplossing voor dit specifiek probleem.
    Het probleem die je hebt is er eentje van cookies en trackers. Die kan je niet ontlopen met een VPN.

    Ik gebruik hier meerdere lagen van advertentie, cookie en trackingblockers.
    Een paar zet je op uitzondering en die komen nog door (zoals cookies van de bank).
    Bij elke boot worden alle cookies en javascripts in cache gewist.
    Het scheelt behoorlijk op de borrel via deze methode.
    Maar 100% is deze methode ook niet.

    De oplossing voorkomt wel niet dat providers en de overheid kan meekijken naar waar je allemaal gaat surfen.
    Daar is VPN wel een oplossing voor tot op zekere hoogte.
    Maar de meeste oplossingen die geboden worden zijn poor-man oplossingen en die laten u niet echt helemaal anoniem surfen.
    Dit soort oplossing is het sop van de kool niet waard.

    Het is natuurlijk te zien wat je allemaal wenst te bekomen.
    Als je van spam en tracking van af wil zijn dan is mijn eerste oplossing al een grote stap vooruit.
    VPN zou ik afraden.

    Comment


    • #3
      Re: Wie gebruikt VPN om te surfen?

      Thx buurmanBert

      Wel voorlopig heb ik enkel AdBlocker voor Edge en de antivirus van Windows.
      Maar sommige (betrouwbare sites) zijn dwars door die adblocker geweest en dan staat daar dan toch reclame op van sites die je bezocht hebt.
      Het is eigenlijk dat laatste dat ik kan missen als kiespijn.


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Wie gebruikt VPN om te surfen?

        100% alles dicht timmeren zal moeilijk zijn.
        De reden is dat slimme programmeurs ook wel weten hoe die blockers werken.
        Ze zoeken dan gewoon een work around.

        Maar je mag de moed niet opgeven.
        Doe wat opzoeking en je zal zien dat er heel goede ad en script blockers bestaan.

        Zet er gerust een paar naast elkaar. Ze hinderen de werking van je pc niet.
        Bij uitzondering kan het wel voorvallen dat een website niet meer werkt. Dan is het kwestie van uit te vogelen welke blocker in de weg staat en een uitzondering nodig heeft.

        Je krijgt al een leuke tip van mij.
        Stel uw basis zoekwebsite eens in op www.startpage.com ipv google. Dat is een zoekmachine dat uw gedrag niet opslaat maar wel via een proxy google gebruikt om info op te zoeken. Tevens ga je het voorstel krijgen om een add-on te installeren om uw browser meer private te maken.
        Die plug in is heel erg goed.

        Tip 2 (dubbel prijs)
        Zet naast uw reguliere browser ook een clean browser van een concurent. Er zijn er genoeg voor handen.
        Als er dan es iets echt niet lukt kan je nog altijd daar eens proberen.
        Op die extra browser zet je dan weinig beperkingen.
        Last edited by buurmanBert; 6 juli 2022, 14:23.

        Comment


        • #5
          Re: Wie gebruikt VPN om te surfen?

          Thx voor de tip,
          Ga ik zeker toepassen.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment

          Working...
          X