Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Komaan VerSeg, een coaxconnector plaatsen en een splitter en een modem laten opkomen en zien dat je signaal hebt. Dat moet een installateur toch beheersen. Meer is 't verdorie niet.
    Spreek dan ook niet over “complexere installaties” hé als het niet meer is dan dat. [emoji849]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

      Hier na verhuis alles geregeld op een halfuur, door hun technieker. Moest enkele dagen wachten op de afspraak, maar in vergelijking met aannemers (voor tuin, douche, ramen, isolatie...) is enkele dagen zéér snel

      Ik bekijk geregeld alle alternatieven, en Telenet steekt er toch bovenuit voor mij. Proximus komt er in elk geval niet meer, hebben me ooit liggen gehad na een verhuis en deactivatie. Hun advies gevolgd, maanden niks gehoord, en dan ineens deurwaarder en vredegerecht.

      Comment


      • #18
        Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

        Alles is opgelost
        Last edited by Guest43; 5 juli 2022, 21:45.

        Comment


        • #19
          Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

          Alles is opgelost
          Last edited by Guest43; 5 juli 2022, 21:45.

          Comment


          • #20
            Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

            Het is voor die bedrijven niet gemakkelijk om goed en hoog geschoold volk te vinden.
            Daarom werken ze, net zoals in elke andere sector, met gradatie van scholing voor hun werkkrachten.
            Zo hebben ze mensen met een beperkte opleiding die een beetje het "vuile" bandwerk moeten komen doen.

            Toen Telenet bij ons kwam installeren hadden wij direct iemand met een hoge graad van scholing.
            Hij was ook goed uitgerust met laptop en diagnose toestellen.
            In zijn camionette had hij alles wat hij nodig had.
            Ging vlekkeloos.

            Zelf heb ik 40 jaar ervaring in ICT dus ik kon hem even aan de tand voelen en extra instructies geven van hoe ik de installatie wou.
            Het ging er al erg snel zeer technisch aan toe.
            Erg handig in mijn geval maar niet iedereen kan dit natuurlijk.

            Het is ook zo, en nu praat ik als ICT deskundige, dat wij veel werk niet meer zullen doen.
            De reden is dat wij ons met de bezighouding van bv kabels trekken of toestellen uitpakken en gaatjes boren ons tijd niet willen verkwanselen.
            Wij zijn gewoon veel te duur om dat te kunnen verantwoorden aan de klant.
            Daarom sturen ze iemand mee of vooraf om de basis te doen.
            En als de installatie niet complex is kunnen die mensen dat ook doen.
            Kunnen wij ons concentreren op de complexe problemen waar we voor opgeleid zijn.

            Comment


            • #21
              Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Het is voor die bedrijven niet gemakkelijk om goed en hoog geschoold volk te vinden.
              Daarom werken ze, net zoals in elke andere sector, met gradatie van scholing voor hun werkkrachten.
              Zo hebben ze mensen met een beperkte opleiding die een beetje het "vuile" bandwerk moeten komen doen.

              ....

              Het is ook zo, en nu praat ik als ICT deskundige, dat wij veel werk niet meer zullen doen.
              De reden is dat wij ons met de bezighouding van bv kabels trekken of toestellen uitpakken en gaatjes boren ons tijd niet willen verkwanselen.
              Wij zijn gewoon veel te duur om dat te kunnen verantwoorden aan de klant.
              Daarom sturen ze iemand mee of vooraf om de basis te doen.
              En als de installatie niet complex is kunnen die mensen dat ook doen.
              Kunnen wij ons concentreren op de complexe problemen waar we voor opgeleid zijn.
              Allemaal goed en wel. Maar het is ook een bron van problemen. En er moet op een voldoende vlotte manier escalatie mogelijk zijn. Als de helpdesk er niet uit geraakt op 37 minuten, dan moet er iemand hogerop de ketting ingeschakeld worden. Zeker als je dan hoort dat het al van op afstand vast te stellen was wat het probleem was.

              Klopt ook dat je geen ingenieur moet sturen om een gat te boren. Maar als het zo is dat als die ingenieur er is en er moet een gat geboord worden, dan moet je daarvoor niet een tweede ploeg optrommelen. Zo'n stoot meegemaakt met de gas. De afsluiter in de stoep lekte. Ze zijn direct gekomen, afsluiter vervangen en direct de leiding tot de gasmeter terwijl ze bezig waren. Het gat toegooien daarvoor moest een andere ploeg komen. Tien telefoontjes en 6 maand later. Het bord met knipperlicht ging nog een andere ploeg komen halen. Dat bord staat 15 jaar later nog in mijn garage.

              Met Proximus ook zo een dik half uur aan de telefoon gehangen met iemand die niet snapte wat ik wou, een paswoord reset voor "myproximus". Hij bleef maar mijn email paswoord resetten. Later terug gebeld, iemand anders snapte het direct, verbond door met de juiste dienst en 10 minuten later alles geregeld.

              Comment


              • #22
                Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                Ik snap je betoog.
                Maar het is nu eenmaal wat het is.

                Vroeger had je nog een meer horizontale structuur met veel vakmensen. Ze verdeelde het werk onderling.
                Maar die tijden zijn helemaal voorbij.
                Het blijkt uit onderzoek dat 99,99% van de problemen opgelost kunnen worden met een scriptboek. Dat is wat de helpdesk als leidraad gebruikt.
                Een moeilijkheid is ook dat de techniciteit van complexe systemen meebrengt dat je niet alle kennis bij 1 persoon kan stoppen.
                De systemen zijn gewoon veel te complex geworden.
                Je hebt experten nodig per domein.
                Het is niet meer mogelijk om alle kennis bij elke vakman te stoppen.
                Die mensen bestaan gewoonweg niet. Om nog niet van de lonen te spreken.

                Daarom hebben ze management structuren gebouwd om klanten tot bij de helpdesk te krijgen.
                Tegenwoordig vervangen ze die zelfs door zelfhulp paginas op een website.
                Dat neemt een zeer grote kost weg van het bedrijf waardoor ze marge hebben om experts in te huren.
                Die zetten ze dan zo efficiënt mogelijk in.

                Het klopt dat er een systeem bestaat van escalatie bij euvel. Maar ook daar zijn regels rond.
                Het idee is dat je op die manier de juiste man op de juiste job kan zetten.
                Maar er komt pakken meer bij kijken.

                De moeilijkheid zit er in dat complexe problemen niet altijd direct aan de oppervlakte komen. En het dus even duurt alvoor er escalatie is.
                Maar in een goed scenario zou het moeten goed komen.
                Door daar een systeem rond te bouwen kunnen problemen beter geïnventariseerd worden. Tevens kunnen terug komende problemen systematisch aangepakt worden in nieuwe roll-outs van service updates.

                Er zijn daar hele opleidingen rond hoe je dit moet managen.
                Zowat elke grote onderneming gebruikt die systemen.
                Ze huren zelfs managers specialisten in om dit te organiseren.

                Ik snap dat er in uw garage nog een bordje staat van 15 jaar geleden.
                Maar mogelijks kost het meer op het te komen ophalen.

                Veel van ons zijn nog van de oude generatie en zien dat allemaal anders.
                Echter kan je een modern bedrijf niet meer laten werken op de oude manier.
                Het is gewoon veel te duur. En de klant wil niet betalen voor dit.

                Comment


                • #23
                  Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  En er moet op een voldoende vlotte manier escalatie mogelijk zijn. Als de helpdesk er niet uit geraakt op 37 minuten, dan moet er iemand hogerop de ketting ingeschakeld worden. Zeker als je dan hoort dat het al van op afstand vast te stellen was wat het probleem was.
                  Dat is toch ook zo gebeurd om iemand anders in te schakelen?
                  Ze hebben al het nodige gedaan om te controleren of alles correct aangesloten was.
                  Ze hebben ook gezegd dat er twee modems waren en er eentje weg moest.
                  Ze hebben bij het tweede contact een technieker ingepland omdat het niet opgelost was.
                  Mocht er niets fout gelopen zijn met de afspraak, dan had dit topic 99/100 niet eens bestaan want dan had de technieker het ook opgelost.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is toch ook zo gebeurd om iemand anders in te schakelen?
                    Ze hebben al het nodige gedaan om te controleren of alles correct aangesloten was.
                    Ze hebben ook gezegd dat er twee modems waren en er eentje weg moest.
                    Ze hebben bij het tweede contact een technieker ingepland omdat het niet opgelost was.
                    Mocht er niets fout gelopen zijn met de afspraak, dan had dit topic 99/100 niet eens bestaan want dan had de technieker het ook opgelost.
                    Alles is opgelost
                    Last edited by Guest43; 5 juli 2022, 21:46.

                    Comment


                    • #25
                      Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                      Zijn mening over de Telenet helpdesk heb ik hier reeds neergeschreven .
                      Het is altijd eenvoudig slecht te spreken over anderen (collega’s) en tegen klanten zou men dat al zeker niet mogen doen, eigenlijk is hij het dan niet waard om voor dat bedrijf te werken!

                      Iedereen heeft zijn specialiteiten, de ene administratieve zaken, de andere basis configuraties en nog andere die ingezet worden om iets diepgaandere problemen op te lossen.
                      Er is helemaal niets mis met het feit dat niet iedereen alles kent of eens iets over het hoofd ziet, dat overkomt ook de beste wel eens.
                      Ik zou die persoon dat het nu opgelost heeft graag eens de grondwerken perfect zien doen om de kabel van op de hoek van de straat tot bij u te krijgen en een perfecte factuur opstellen … wedden dat andere collega’s dan ook kunnen zeggen dat hij er niks van kent?
                      In elk bedrijf zijn er uiteraard meer gemotiveerde mensen met een betere kennis, de ene doet dan al wat meer zijn best dan de andere en de verschillende taken zijn vaak verdeeld.
                      Wees blij dat het zo snel opgelost is en dat ze gratis aan huis komen.

                      Vandaag zelf ergens een toestel binnen gedaan voor herstelling, op de vraag wanneer ze schatten dat het hersteld ging zijn was het eerste antwoord “Wie zal het zeggen”.
                      Maar of ik dat nu op een forum gooi of niet, dat zal er niets aan veranderen hoor. [emoji848]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        ....
                        Maar of ik dat nu op een forum gooi of niet, dat zal er niets aan veranderen hoor. [emoji848]
                        Het verzacht wel die mens zijn pijn. Voel jij zijn pijn niet?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Het verzacht wel die mens zijn pijn. Voel jij zijn pijn niet?
                          Pijn? [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                            En ik die dacht dat het alleen bij Telenet was dat ze l.lden .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                              En ik die dacht dat het alleen bij Telenet was dat ze l.lden .
                              Nu heb je TV en nu kijk je niet. [emoji848]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Als het slecht/verkeerd loopt bij telenet....

                                Even zeggen dat het bij ons eindelijk na 6 maand en 8 bezoeken op de site op 't werk in orde gekomen is. Hoera. Daar heeft Telenet VEEL geld op verloren!

                                Comment

                                Working...
                                X