Nee geen fototoestel maar een Pc moederbord.
Ik kocht een MSI MAG Z490 Tomahawk ATX mobo.
Mooi bord vele aansluitingen en het scoorde ook goed in de testen en toch na 1 jaar en acht maanden plots geen beeld meer.
Eerste dat bij een mens opkomt, "miljaar, VGA kaart naar de KL.......".
Dus de HDMI kabel van de VGA kaart met het mobo verbonden en la même sause.
Herop starten en hup naar de BIOS maar dat was noppes, er niet ingeraken!
Toetsenbord met kabel van onder het stof gehaald en......... la même sause.
Kan zijn dat dit bord nog in garantie is maar ik weet uit ondervinding dat het maanden kan duren voor je een ander krijgt en dit lappen ze me geen tweede keer.
Nu heb ik een Asrock Z590 Taichi 1200 ATX gekocht want dit merk is er erg op vooruit gegaan en heb er veel vertrouwen in.
Alleen dat socket 1200 heb ik schrik van, de CPU er een klein beetje schuin in laten zakken en de pinnetjes op het mobo zijn krom en het mobo is om zeep.
En terwijl we toch aan het shoppen waren meteen ook een eerste "curved" scherm gekocht, ben curieus wat dat zal geven.
Ik kocht een MSI MAG Z490 Tomahawk ATX mobo.
Mooi bord vele aansluitingen en het scoorde ook goed in de testen en toch na 1 jaar en acht maanden plots geen beeld meer.
Eerste dat bij een mens opkomt, "miljaar, VGA kaart naar de KL.......".
Dus de HDMI kabel van de VGA kaart met het mobo verbonden en la même sause.
Herop starten en hup naar de BIOS maar dat was noppes, er niet ingeraken!
Toetsenbord met kabel van onder het stof gehaald en......... la même sause.
Kan zijn dat dit bord nog in garantie is maar ik weet uit ondervinding dat het maanden kan duren voor je een ander krijgt en dit lappen ze me geen tweede keer.
Nu heb ik een Asrock Z590 Taichi 1200 ATX gekocht want dit merk is er erg op vooruit gegaan en heb er veel vertrouwen in.
Alleen dat socket 1200 heb ik schrik van, de CPU er een klein beetje schuin in laten zakken en de pinnetjes op het mobo zijn krom en het mobo is om zeep.
En terwijl we toch aan het shoppen waren meteen ook een eerste "curved" scherm gekocht, ben curieus wat dat zal geven.
Comment