Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Bedankt voor de extra duiding. Ik dacht dat dit al naar voor kwam in mijn betoog.
    Maar het klopt wat je zegt.
    Kwestie geen misverstanden te krijgen bij mensen die daar niet zo mee bezig zijn. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

      Zo, al nieuws gehad van Alternate.
      Mobo is al met verschillende CPU's getest en het probleem blijft. Al een pak van mijn hart dat mijn i9 waarschijnlijk in orde is.
      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #48
        Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

        Dat komt goed makker.
        Erg goed dat de cpu nog ok is. Is toch een prijzig onderdeel.
        Je kan nu uitkijken naar een nieuw MB.
        Met wat geluk krijg je een nieuwer model. Je weet maar nooit dat er met uw type MB iets mee mis was.

        Comment


        • #49
          Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

          Heb ik al gekocht hoor, een Asrock z590 Taichi. Ik heb teveel tegenslag met MSI borden vroeger ook en nu weer.
          Heb getwijfeld tussen een Gigabyte en Asrock en heb voor die laatste gekozen. Zeet compleet bordje met veel mogelijkheden.
          Waarom ik zo snel een ander heb gekocht?
          Vorige keer dikke miserie met een andere winkel met een Asus mobo. Heb uiteindelijk een nieuw na meer dan 1 jaar gekregen door tussenkomst van de ombudsman.

          Maar waarom verzzegelen ze handleidingen en andere prul, maar nooit de antistatische zak van het mobo? Ik meen het begrepen hebben uit uw eerder commentaar en ik geloof vrij.
          Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #50
            Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

            Ja idd. Ik snap het hoor.

            Erg jammer en voor mij een beetje een raadsel waarop je zo op de sukkel was met MSI.
            Uit mijn ervaring met dat merk kan ik niet hetzelfde zeggen.

            Ik heb hier veel staan van MSI en Asus.
            Tot op heden (en ik hou hout vast) nog niet 1 probleem gehad.

            Maar ik ben het wel met je eens dat je niet tegen de zelfde steen aan wil blijven lopen.
            Ik zou in uw plaats ook een alternatief zoeken bij zoveel panne.

            Met die grote topmerken kan je eigenlijk niet veel verkeerd doen.

            Comment


            • #51
              Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

              Wel, de problemen met dat Asus bord was omdat, weeral die statische verpakking niet verzegeld is, dat er pinnetjes op het socket geplooid waren en natuurlijk zeiden ze in de winkel dat het aan mij lag.
              Precies of dat het de eerste keer was dat ik een CPU monteerde. Ik weet wel dat de huidige sockets zeer fragiel zijn maar als je ze vanop enkele millimeter erin laat vallen gaan ze toch niet scheef zitten.
              Eind de jaren negentig was MSI niet zo best hoor.
              Hun Military materieel was dan weer in orde, hoewel ik hier ook een kapotte Z77 heb liggen en je ziet er niks aan en je ruikt niets.
              Ik zit nu te prutsen op een oud Gigabyte mobo (G1. Sniper) zal ongeveer 15 à 18 jaar oud zijn en dat draait als een Zwitsers horloge.
              Maar voor het vrouwke onlangs een nieuwe gemaakt met een Asrock B365M Pro4 en dat loopt en blijft maar lopen. Weinig geld gekost en toch veen mogelijkheden bij Asrock, zo ook mijn Taichi.
              Ik moest vroeger ook niks hebben van Asrock, maar als je hun HW vergelijkt dan was ik zeer aangenaam verrast.
              Gezien mijn ondervindingen van vroeger stond ik eerst te twijfelen tussen MSI en Gigabyte en op een ochtend sta ik op en plus rien du tout. Niks plezant hé en dan bekruipen die vroegere tegenslagen je weer.
              Ik zou dus mogen kiezen, als de garantie voldoet, een nieuw bord van MSI, of een bord van een ander merk, of gewoon wat ik ervoor betaald heb terug betaald krijgen.
              Ik ga voor het laatste gaan, wat opleggen en een mooie graka kopen.
              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #52
                Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                Moederbord terug uit herstelling.
                Van Alternate naar de distributeur (gelijk ik vanaf het begin zei) en van Distributeur naar een hersteldienst.
                Welke hersteldienst?
                Wat scheelde er aan dat bord?
                Wat hebben ze ermee gedaan?
                Ze laten niks los, al wat erbij stond "Reparatie eigen product".
                Heeft me geen cent gekost maar was het wel kwijt van 14/07 tot 27/07 wat eigenlijk redelijk snel is gezien de vorige keer.
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #53
                  Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                  En is het nog hetzelfde serienummer?
                  Eigenlijk maakt het niet uit wat ze deden, het resultaat is wat telt.
                  Dus toch vlot opgelost?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En is het nog hetzelfde serienummer?
                    Dat was ook mijn eerste gedacht. Vele fabrikanten kijken enkel nog wat een mogelijke oorzaak kan zijn en vervangen. Nu ja, zoals gezegd het resultaat telt.

                    De vraag is nu wat de TS gaat doen met dat moederbord want hij heeft al een vervanger gekocht.

                    Comment


                    • #55
                      Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En is het nog hetzelfde serienummer?
                      Eigenlijk maakt het niet uit wat ze deden, het resultaat is wat telt.
                      Dus toch vlot opgelost?
                      Nogal wat betere service dan destijds bij...................ge weet wel.
                      Ik ben tevreden, hoewel ik liever had gehad dat het niet meer te herstellen was, dan kon ik terug krijgen wat ik ervoor betaald heb.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Dat was ook mijn eerste gedacht. Vele fabrikanten kijken enkel nog wat een mogelijke oorzaak kan zijn en vervangen. Nu ja, zoals gezegd het resultaat telt.

                      De vraag is nu wat de TS gaat doen met dat moederbord want hij heeft al een vervanger gekocht.
                      t' Ja, ik ben er nog niet uit. Ik heb een reserve Pc waar ik momenteel mee werk maar daarop zal ik nooit Win11 op kunnen draaien.
                      Ik had gedacht die Pc deels te ontmantelen en een upgrade te doen met dat MSI bord want als ik het tweede hands zou verkopen wat ga ik er nog voor krijgen?
                      Er zit terug 2 jaar garantie op, maar dat zal niks meer opbrengen dan eentje zonder garantie. Maar er is geen haast bij.
                      Eerst mijn hoofdcomputer weer in orde brengen en we zien dan wel.
                      En in deze hier staat mijn C schijf in het rood. Het is nog een SSD van 120GB een i5 socket 1150 maar 16GB DDR3 (ook verouderd eh).
                      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #56
                        Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        t' Ja, ik ben er nog niet uit. Ik heb een reserve Pc waar ik momenteel mee werk maar daarop zal ik nooit Win11 op kunnen draaien.
                        Waarom zou je dat eigenlijk willen? Zet er linux op en leer daar mee werken. Veel rustiger werken

                        Comment


                        • #57
                          Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Waarom zou je dat eigenlijk willen? Zet er linux op en leer daar mee werken. Veel rustiger werken
                          Ik heb dat gedaan met een kleine laptop, van mijn baas (in huis) die echt te klein begon te worden en geen updates van Windows meer kon ontvangen. Buiten wat foto's en mail en google stond daar niet veel op. Om te beginnen automatische updates uitgeschakeld, overbodige bestanden verwijdert, enz. Het ding bleef moeilijk doen. Dan een volledige format, Windows eraf ! Met een usb flash met Linux opgestart, en Linux Mint erop, en hij loopt als een trein. Met een véél ruimte op de C schijf. Je krijgt Firefox erbij, maar geen probleem om Google te installeren, en al je contacten terug te halen, als daarvoor op google de sync. ingeschakeld was.
                          Last edited by guido.g; 2 augustus 2022, 10:41.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #58
                            Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Waarom zou je dat eigenlijk willen? Zet er linux op en leer daar mee werken. Veel rustiger werken
                            Ik ben ooit met linux een beetje begonnen, hoe noemde die ook weer met dat beest in z'n logo.
                            Een CD of 5 à 7 en keuze genoeg van programma's, maar ik kon er geen weg mee en eerlijk gezegd deed ik ook niet te veel moeite (gemakzucht gekozen Win 98SE).
                            Maar dat mounten en unmounten dat vergat ik elke keer hé.
                            Dan eentje van Corel geprobeerd met helaas hetzelfde resultaat.
                            En nu aan mijn ouderdom nog linux leren? Ik onthoud van nog van de middag tot klokslag 12h00 en het moet rap slaan die horloge.
                            Ene Win11 kost ook niks meer hé.
                            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #59
                              Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                              Kost niks meer? 129 euro en centiemen voor de goedkoopste versie bij alternate.

                              En wat je daar aanhaalt van dat mounten en unmounten.... nu ben je wel iets van 15 jaar geleden aan het bovenhalen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Ik ben ooit met linux een beetje begonnen, hoe noemde die ook weer met dat beest in z'n logo.
                                Een CD of 5 à 7 en keuze genoeg van programma's, maar ik kon er geen weg mee en eerlijk gezegd deed ik ook niet te veel moeite (gemakzucht gekozen Win 98SE).
                                Maar dat mounten en unmounten dat vergat ik elke keer hé.
                                Dan eentje van Corel geprobeerd met helaas hetzelfde resultaat.
                                En nu aan mijn ouderdom nog linux leren? Ik onthoud van nog van de middag tot klokslag 12h00 en het moet rap slaan die horloge.
                                Ene Win11 kost ook niks meer hé.
                                De laatste moderne desktop linux distros zoals MX Linux zijn bijzonder gebruiksvriendelijk geworden. Je zou er erg van verschieten hoeveel vordering ze hebben gemaakt.
                                Bijna niet meer te onderscheiden van Windows.

                                Het mounten kan je ook automatiseren trouwens. Is niet erg moeilijk.

                                Comment

                                Working...
                                X