Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische bedrading huis opwaarderen. Aarding toevoegen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Elektrische bedrading huis opwaarderen. Aarding toevoegen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Waar je heet meeste voor moet opletten is dat als je aan een oude installatie begint te werken dat dit tot gevolg kan hebben dat je de hele installatie conform de huidige norm moet maken.
    Heb je gelijk in. Ik zal dit overleggen met mijn partner wat haar wensen zijn en er ook een elektrieker bij halen en luisteren naar die mens zijn voorstellen.

    Met een totaal opwaarderen zit ik niet zo mee in. Het is geen kasteeldomein met 50 kamers.

    Mijn grootste zorg is dat ik niet zwaar moet gaan kappen en slijpen in plafonds en vloeren. Want da zie ik niet erg zitten.
    Een gat maken in de muur en wat nieuwe draden trekken zal me een worst wezen.

    Comment


    • #17
      Re: Elektrische bedrading huis opwaarderen. Aarding toevoegen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Waar je heet meeste voor moet opletten is dat als je aan een oude installatie begint te werken dat dit tot gevolg kan hebben dat je de hele installatie conform de huidige norm moet maken.
      Goed punt, maar dan heeft het weinig zin om dergelijke oude installaties nog toe te laten.
      Sinds het AREI bestaat is dit ook regelmatig aangepast, waarbij de oude toestand mag blijven bestaan zonder dat dit uitbreidingen in de weg staat.

      In geval van twijfel is het best dit met de keurder te overleggen, in het slechtste geval kost je dat een extra keuring, in plaats van veel nutteloze kosten.

      Comment

      Working...
      X