In een ander draadje is te lezen dat we een huis gekocht hebben.
Lang verhaal kort....
Huis gebouwd in 1975.
Na een nazicht bestaat de huidige bedrading uit vertinde draden.
Zo het type met rubber mantel waar nog eens plastiek over zit.
Vermoedelijk ook nog in metalen buizen die in de muur zitten.
Op de keuring staan een paar werkpunten maar die zijn niet spectaculair.
Een ander punt is dat er niet op alle plaatsen een aarding in de stopcontacten aanwezig is.
Ik zou dat graag anders zien. Eventueel had ik graag ook wat extra punten bijgezet.
De uitdaging zal dus zijn om vermoedelijk de draden er uit te trekken en opnieuw te trekken met een aarding erbij.
Echter hebben we er geen idee van waar de aftakdoosjes in de muur zitten.
Hoe pakken we dat best aan?
Opbouw zie ik niet zitten. En alles er uit slijpen heb ik ook weinig zin in. Een beetje kappen en opnieuw plaasteren zie ik wel zitten.
Ik heb begrepen dat een installatie van voor de jaren 80 onder een ander wetgeving valt?
Lang verhaal kort....
Huis gebouwd in 1975.
Na een nazicht bestaat de huidige bedrading uit vertinde draden.
Zo het type met rubber mantel waar nog eens plastiek over zit.
Vermoedelijk ook nog in metalen buizen die in de muur zitten.
Op de keuring staan een paar werkpunten maar die zijn niet spectaculair.
Een ander punt is dat er niet op alle plaatsen een aarding in de stopcontacten aanwezig is.
Ik zou dat graag anders zien. Eventueel had ik graag ook wat extra punten bijgezet.
De uitdaging zal dus zijn om vermoedelijk de draden er uit te trekken en opnieuw te trekken met een aarding erbij.
Echter hebben we er geen idee van waar de aftakdoosjes in de muur zitten.
Hoe pakken we dat best aan?
Opbouw zie ik niet zitten. En alles er uit slijpen heb ik ook weinig zin in. Een beetje kappen en opnieuw plaasteren zie ik wel zitten.
Ik heb begrepen dat een installatie van voor de jaren 80 onder een ander wetgeving valt?
Comment