Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone lader voor in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Smartphone lader voor in de auto

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Mijn excuus. Je hebt gelijk.
    Ik heb het even opgezocht en het gaat idd tot spanningen van 48 volt en 5 ampere. Best wel veel voor zo een klein kabeltje.
    Bart had dus gelijk.
    Het gaat hem inderdaad over hogere spanning en stroom, maar het wordt ook wel beperkt door de kabel (juiste kabel met chip).
    Er zijn dunne en iets dikkere kabels en in theorie zijn het enkel de dikkere kabels die het grootste vermogen toelaten.
    Bij gebruik van een verkeerde kabel (zonder ingebouwde chip bijvoorbeeld) zal men nooit een toestel op hoge snelheid laden.
    De chip in de kabel geeft ook aan wat de maximum is dat die aan kan.
    Een beetje uitleg is hier te vinden:

    USB Type-C has the highest data transmission speed of 10Gbps, and its maximum power transmission speed can reach up to 100W, which allows this interface to be widely used by more and more developers as 80% of laptops/desktop computers and 50% of smartphones/tablets today are including the Type-C port.


    Uiteraard is niet enkel de kabel bepalend, ook het toestel en de lader legt beperkingen op en het is het laagste van allen dat bepalend is.
    Last edited by VerSeg; 5 juni 2022, 13:56.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Smartphone lader voor in de auto

      Prachtig hoe dat de laatste jaren ontwikkeld is.
      Ik volg het sinds een paar jaar niet meer zo op.
      Verandering van spijs.

      Maar een natte droom zou wel zijn dat fabrikanten van fototoestellen nu eens een universele flitsvoet ontwikkelen. Gelijkaardig aan het USB protocol.
      Ik krijg er de krullen van dat zowat niets met elkaar compatibel is. Vooral in het TTL en HSS verhaal dan en tussen merken onderling.

      Comment


      • #18
        Re: Smartphone lader voor in de auto

        Nog eventjes terug naar boven brengen om het volgende te melden :

        Ik heb uiteindelijk deze gekocht

        Daarnet even getest op een ritje van 2 x 60 km en dit zijn de bevindingen :

        - op de heenrit met Waze aan met routebegeleiding : bij start 91 % bij aankomst 91 % (had dus precies evenveel geladen als er verbruikt was)

        - op de terugrit met Waze aan, maar alleen met snelheids- en flitscameramelding, zonder routebegeleiding : bij start 91 %, na een tiental km 100 %, en dit bleef natuurlijk zo tot thuis.

        Ikke heel tevreden met dit toch goedkoop dingetje. Werkt het zo goed omdat het specifiek voor One+ is, ik weet het niet, maar het is in elk geval top voor mij.

        Comment


        • #19
          Re: Smartphone lader voor in de auto

          Jij gelukkig, iedereen gelukkig.
          Prijs is best wel erg scherp ook.
          Veel succes ermee.

          Comment

          Working...
          X