Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

    Als je dat gratis binnen kan laten leggen zonder dat je er nu meteen gebruik van zal maken, dan denk ik dat het best is om dat ook te doen.
    Anders zal je daarvoor achteraf toch een flinke som moeten betalen als de providers op een bepaald moment beslissen om hun koperen kabels niet meer te gebruiken.
    Als ze in je straat al bezig zijn met die glasvezelkabels, dan hebben ze al hun machines en gereedschappen al daar, het is dan ook veel goedkoper om die aansluiting te maken terwijl ze daar aan het werken zijn.

    Hier werkt alles via Scarlet (= Proximus, maar dan wat goedkoper), alles werkt hier prima, ik kan hier YouTube filmpjes bekijken terwijl de TV aan staat, en dan kan mijn zoon ondertussen ook nog gamen op de PS5 en tegelijk een film bekijken.
    Als dat allemaal tegelijk kan zonder dat er iets hapert, is het dan echt nodig om meer te betalen voor een verbinding die theoretisch meer data kan verwerken?
    Dat is zoals een auto kopen die meer dan 300km/h kan rijden, en waarmee je hier in dit land toch nergens sneller dan 120km/h mag rijden, je geeft veel geld extra uit voor iets wat je nooit zal gebruiken (hier in de buurt wordt dat vooral 30 en 50km/h, zelfs buiten de bebouwde kom mag je binnenkort nog maar zelden sneller dan 50km/h).
    Die snelle auto ziet er dan nog beter uit dan een goedkope tragere auto, je valt er in ieder geval mee op als je daarmee rondrijdt, maar een snellere internetverbinding, dat zal niemand opmerken, het kost alleen elke maand extra geld.
    Voor bedrijven is dat natuurlijk een andere zaak, maar de meeste particulieren die kiezen voor de snelste internetverbinding zullen daar zelden ook werkelijk gebruik van maken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

      In mijn straat zijn ze nu ook begonnen met de fiber te leggen. De hoofdfiber ligt er al vele jaren maar nu dus ook voor Fiberklaar. De aansluitingen gebeuren later dus dan gaan ze de stoep nog eens openleggen. We zijn en blijven in België uiteraard...

      Aansluiten nu is "gratis". Dat is dus de fiber leggen en het toestel. Want daarna gaat het abonnement met €5 omhoog uiteraard. Alleen ben ik niet echt te spreken over hun voorstel waar ze de fiber willen binnenbrengen. Ipv gewoon hetzelfde als nu, naar de garage beneden en de livings boven gaan ze de fiber in de keukens binnenbrengen. Daar ga ik nog even over moeten discussiëren vrees ik.

      Moet het sneller? Voor mij ook niet. Als er iets is dat niet vooruit te krijgen is dan is het de laptop van het werk en Sharepoint als ik thuiswerk. Maar de internetverbinding heeft daar niets mee te maken, dat is onze ICT "dienst" die alles in het honderd stuurt. Maar het is zeker dat koperkabel er uit gaat op termijn. En dus is het nu "gratis" aansluiten of wanneer het zover is betalen wat ze dan vragen.

      Comment


      • #18
        Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

        Point of entry lijkt me hier niet zo'n probleem en de bijhorende gratis aansluiting ook niet. Maar blijkbaar gaat Telenet overal in Vlaanderen ook nog eens zijn eigen fiber netwerk installeren (wegens niet compatibel met dat van Proximus ) dus moeten alle opritten alweer opengebroken worden. Om dan maar te zwijgen van de gescheiden riolering die ooit nog eens moet komen en waarvoor de hele straat opengebroken wordt.

        Comment


        • #19
          Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Point of entry lijkt me hier niet zo'n probleem en de bijhorende gratis aansluiting ook niet. Maar blijkbaar gaat Telenet overal in Vlaanderen ook nog eens zijn eigen fiber netwerk installeren (wegens niet compatibel met dat van Proximus ) dus moeten alle opritten alweer opengebroken worden. Om dan maar te zwijgen van de gescheiden riolering die ooit nog eens moet komen en waarvoor de hele straat opengebroken wordt.
          Wie zegt dat die oprit daarvoor open moet? Als je niet aansluit, wordt de gewoon die glasvezel niet getrokken. Je zal dan bij het binnenleggen en het opbreken van uw domein wel moeten aansluitkosten betalen. Maar Fluvius/Telenet dat consortium ga ik netjes buitenhouden, we hebben onze keuze gemaakt - en die constructie is nogal 'duister' en onduidelijk op dit ogenblik lopen er trouwens 10 klachten van de concullega bij de Raad van State - dus we zijn nog wel even zoetjes...

          Qua Telenet/Fluvius ga ik kort zijn - ik heb Telenet laten afsluiten toen ik mijn huis meer dan 20 jaar geleden kocht - en ze komen er (omdat ze smerige zaken hebben pogen te doen, zoals verregaande slordigheden in hun administratie en dan lekker de kosten af proberen te schuiven - nu dat pakt bij mij niet) bij mij komen ze er nooit meer in. Ik ga niet zeggen dat Proximus foutloos is - maar die laten hun klanten wel geen 6 maand (!) stikken met hun internetaansluiting - bij proximus duurt het maar 30 dagen... (en 3 techniekers ipv 5). En wie denk dat ik bij Proximus zit - dat was niet zo, helaas slokt proximus alles op.

          Comment


          • #20
            Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Wie zegt dat die oprit daarvoor open moet?
            Normaal gezien zit er toch al een wachtbuis waar de leiding voor electriciteit en telefonie vanaf de straat zijde tot de woning loopt. bij ons is zo de fiber binnen gekomen tijdens
            het openbreken van het voetpad is deze dan ook direct door de wachtbuis tot binnen gekomen en nadien hebben ze wel een tijd later de fiber aangesloten.

            Comment


            • #21
              Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              Wie zegt dat die oprit daarvoor open moet? Als je niet aansluit, wordt de gewoon die glasvezel niet getrokken. Je zal dan bij het binnenleggen en het opbreken van uw domein wel moeten aansluitkosten betalen. Maar Fluvius/Telenet dat consortium ga ik netjes buitenhouden, we hebben onze keuze gemaakt - en die constructie is nogal 'duister' en onduidelijk op dit ogenblik lopen er trouwens 10 klachten van de concullega bij de Raad van State - dus we zijn nog wel even zoetjes...

              Qua Telenet/Fluvius ga ik kort zijn - ik heb Telenet laten afsluiten toen ik mijn huis meer dan 20 jaar geleden kocht - en ze komen er (omdat ze smerige zaken hebben pogen te doen, zoals verregaande slordigheden in hun administratie en dan lekker de kosten af proberen te schuiven - nu dat pakt bij mij niet) bij mij komen ze er nooit meer in. Ik ga niet zeggen dat Proximus foutloos is - maar die laten hun klanten wel geen 6 maand (!) stikken met hun internetaansluiting - bij proximus duurt het maar 30 dagen... (en 3 techniekers ipv 5). En wie denk dat ik bij Proximus zit - dat was niet zo, helaas slokt proximus alles op.
              Ze breken de oprit open om de kabel te leggen over de lengte van de straat en daarna komt pas de individuele aansluiting die met een machine ondergronds tot aan de gevel geklopt wordt. Dat wordt een first want voorheen moest er steeds een sleuf gegraven worden (gas, nieuwe TN kabel, nieuwe elektriciteit) omdat er wegens de ouderdom van het huis nog geen wachtbuizen voorzien zijn.

              Comment


              • #22
                Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

                Benieuwd of hier een afstand van 20 meter van straat tot aan ons huis gratis willen overbruggen .
                Heel tevreden van Telenet hier, heb geen enkele nood aan Proximus glasvezel. Ze zijn hier al een maand of twee aan het werk in onze buurt, constante verkeersellende. Vooral doordat de (onder)aannemer het niet zo nauw neemt met innemen van ruimte op straat en vooral niet met signalisatie...

                Comment


                • #23
                  Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

                  De relatie tussen fiberklaar.be en Proximus is me niet helemaal dudielijk.
                  Op hun website plaatsen ze hun eigen aanbod samen met 2 andere naast dat van Proximus, maar zowel het aanbod als de aangehaalde prijzen slaan op niets.
                  Per saldo kosten de alternatieven zoveel als wij nu voor PX betalen.
                  Zonder de aangekondigde prijsverhoging voor fiber uiteraard, maar zoals al opgemerkt halen we die snelheid nagenoeg ook met VDSL - tot ze die gaan verminderen...

                  Lijkt me redelijk fake en ondoorzichtig, zeker wanneer je de verhalen hoort oa in Test aaankoop.
                  Maar nu Telenet met grote softwareproblemen zit hebben ze het kot vrij.

                  Comment


                  • #24
                    Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                    Hier werkt alles via Scarlet (= Proximus, maar dan wat goedkoper), alles werkt hier prima, ik kan hier YouTube filmpjes bekijken terwijl de TV aan staat, en dan kan mijn zoon ondertussen ook nog gamen op de PS5 en tegelijk een film bekijken.
                    Als dat allemaal tegelijk kan zonder dat er iets hapert, is het dan echt nodig om meer te betalen voor een verbinding die theoretisch meer data kan verwerken?
                    Dat is zoals een auto kopen die meer dan 300km/h kan rijden, en waarmee je hier in dit land toch nergens sneller dan 120km/h mag rijden, je geeft veel geld extra uit voor iets wat je nooit zal gebruiken (hier in de buurt wordt dat vooral 30 en 50km/h, zelfs buiten de bebouwde kom mag je binnenkort nog maar zelden sneller dan 50km/h).
                    Die snelle auto ziet er dan nog beter uit dan een goedkope tragere auto, je valt er in ieder geval mee op als je daarmee rondrijdt, maar een snellere internetverbinding, dat zal niemand opmerken, het kost alleen elke maand extra geld.
                    Bart, de vergelijking met een auto is niet helemaal correct, het gaat hem vaak niet zozeer over de zuivere snelheid maar wel de hoeveelheid gegevens getransporteerd worden. Als je het dan toch wil vergelijken met een auto, dat is zoals rijden met een Smartje. Je kan er overal mee geraken maar als je wat meer moet vervoeren (personen of winkelwaar) zal je meerdere keren moeten rijden.
                    Overigens, waar is de tijd dat we tevreden waren met een upgrade van een 14.4kb/s naar een 33.6kb/s? En dat 10Gb per maand download ruim voldoende was?
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                      Normaal gezien zit er toch al een wachtbuis waar de leiding voor electriciteit en telefonie vanaf de straat zijde tot de woning loopt. bij ons is zo de fiber binnen gekomen tijdens
                      het openbreken van het voetpad is deze dan ook direct door de wachtbuis tot binnen gekomen en nadien hebben ze wel een tijd later de fiber aangesloten.
                      Haha, dat was hier ooit de mop van het jaar.
                      Hier hadden we ook een wachtbuis gelegd tijdens de bouw maar toen men de aansluiting kwam doen, dan kon die niet gebruikt worden want … de kleur was niet juist. [emoji848]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: fiberklaar.be? Iemand ervaring ermee?

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Benieuwd of hier een afstand van 20 meter van straat tot aan ons huis gratis willen overbruggen .
                        Heel tevreden van Telenet hier, heb geen enkele nood aan Proximus glasvezel. Ze zijn hier al een maand of twee aan het werk in onze buurt, constante verkeersellende. Vooral doordat de (onder)aannemer het niet zo nauw neemt met innemen van ruimte op straat en vooral niet met signalisatie...
                        Als ik de werkzaamheden hier bekijk, word ik ook steeds minder fiberklaar

                        We hebben hier nu ook 400Mbit + 3TB limiet via Orange en dat dekt ons verbruik perfect af

                        Comment

                        Working...
                        X