Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on web beschikbaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tax on web beschikbaar?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    OK, beetje verkeerd begonnen, Tax-on-web in google en dan verwacht ik daar al te kunnen inloggen via itsme.
    Maar het werkt vanaf de aankondiging en dat is merkwaardig.
    Als je dat in Google typt, dan komt je 9/10 op een of andere handleiding van ToW uit en van daaruit kan het inderdaad lastig worden indien niet de juiste weg gevolgd wordt.
    Had ik ook eens geprobeerd. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Vandaag (in de loop van de voormiddag) eens geprobeerd, maar kreeg het bericht dat het niet lukte door "onbekende oorzaak" (maar dan in het Engels).
      Heb het dan maar zo gelaten en niet meer geprobeerd, we hebben toch nog tijd zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        Vandaag (in de loop van de voormiddag) eens geprobeerd, maar kreeg het bericht dat het niet lukte door "onbekende oorzaak" (maar dan in het Engels).
        Heb het dan maar zo gelaten en niet meer geprobeerd, we hebben toch nog tijd zat.
        Vandaag ingevuld (minieme aanpassing) en doorgestuurd zonder problemen. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Hoogstwaarschijnlijk het grote succes van Tax on Web (of beter: iedereen nieuwsgierig en dus tegelijk TOW bezoeken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Hoogstwaarschijnlijk het grote succes van Tax on Web (of beter: iedereen nieuwsgierig en dus tegelijk TOW bezoeken)
            Deze voormiddag lukte het wel. Ik moet alleen nog uitvissen of wij onze rechtsbijstandverzekering al dan niet kunnen aangeven.
            Wanneer je de voorwaarden bekijkt moet je een halfuurtje uittrekken om alles deftig te lezen en uit te pluizen....

Comment

Deze voormiddag lukte het wel. Ik moet alleen nog uitvissen of wij onze rechtsbijstandverzekering al dan niet kunnen aangeven.
              Wanneer je de voorwaarden bekijkt moet je een halfuurtje uittrekken om alles deftig te lezen en uit te pluizen....
              Je krijgt normaal een attest van je verzekeringsmaatschappij met betrekking tot de aftrek. Ik krijg van Belfius jaarlijks een fiscaal attest.
              De basis rechtsbijstand valt meestal niet onder de voorwaarden voor fiscale aftrek.

Succes

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Je krijgt normaal een attest van je verzekeringsmaatschappij met betrekking tot de aftrek. Ik krijg van Belfius jaarlijks een fiscaal attest.
                De basis rechtsbijstand valt meestal niet onder de voorwaarden voor fiscale aftrek.

Succes

Peter
                Bedankt voor de info Peter. Ik dacht het al dat dit niet voor ons was. Wij hebben een basis rechtsbijstand en kregen ook geen attest van onze verzekeringsmaatschappij.
                Wordt dus zoals gewoonlijk... niks af te trekken, en akkoord gaan met hun voorstel.

Comment

Tax on web beschikbaar?

Enkel een aparte rechtsbijstand is aftrekbaar,
                  daarvoor moet je alle rechtsbijstanden uit je verzekeringen
                  halen en een uitgebreide rechtsbijstand nemen bij
                  bv. DAS, wij betalen daar 310€ voor, inbegrepen twee auto’s
                  brand storm en diefstal verzekering, familiale, reisverzekering enz.
                  Die uitgebreide rechtsbijstand van DAS bv. dekt véél meer dan wat hier boven staat, zoals garantie geschillen, erfrecht en noem maar op.
                  Ik betaal daar in mijn geval dus 310€ voor, in te brengen onder
                  code 1344 op je belastingbrief en krijg daar 124€ netto van terug
                  onder de rubriek “premies rechtsbijstand”
                  Een uitgebreide rechtsbijstand kost mij dus nog 186€ per jaar.
                  Aan U om uit te rekenen of dat in je voordeel is, maar
                  rekening houdend met de meerwaarde tegenover wat normaal
                  in je verzekering zit, zijn geld waard vind ik.

Toevallig deze morgen mijn belastingen laten invullen bij
                  mijn boekhoudster, en toevallig ook via My minfin toen ik thuis kwam een voorstel van vereenvoudigde aangifte gekregen.
                  Het verschil bedraagt maar eventjes 958,16€ in mijn voordeel…
                  Last edited by Guest42; 29 april 2022, 15:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Toevallig deze morgen mijn belastingen laten invullen bij mijn boekhoudster, en toevallig ook via My minfin toen ik thuis kwam een voorstel van vereenvoudigde aangifte gekregen.
                    Het verschil bedraagt maar eventjes 958,16€ in mijn voordeel…
                    Uiteraard een verschil, de vereenvoudigde aangifte is bedoeld voor als men geen aftrekbare onkosten wil inbrengen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

In een verleden topic over verzekeringen met een tip van Geert om alle rechtsbijstand uit de lopende verzekeringen op te zeggen en samen te voegen bij DAS kan ik nu
                      ook €146 inbrengen onder nr. 1344 en krijg nu daarvan €57,78 terug. Het samen brengen bij DAS was al een voordeel om minder te betalen dan bij elke verzekering een aparte rechtsbijstand verzekering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Vandaag ingevuld (minieme aanpassing) en doorgestuurd zonder problemen. [emoji6]
                        Hier ook al doorgestuurd, ze mogen de afrekening al sturen (krijg iets terug)
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Hier ook al doorgestuurd, ze mogen de afrekening al sturen (krijg iets terug)
                          Ze mogen ook al betalen. [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ze mogen ook al betalen. [emoji23]
                            Ik heb reeds verschillende keren ondervonden, dat wanneer je ofwel hééél vroeg invult en doorstuurt, ofwel hééél laat invult en doorstuurt, je toch altijd je centen op hetzelfde (late) tijdstip terug krijgt....en bij ons is dat steevast eind van het jaar, meestal zelfs december.

Comment

Ik heb reeds verschillende keren ondervonden, dat wanneer je ofwel hééél vroeg invult en doorstuurt, ofwel hééél laat invult en doorstuurt, je toch altijd je centen op hetzelfde (late) tijdstip terug krijgt....en bij ons is dat steevast eind van het jaar, meestal zelfs december.
                              Vroeg of laat de aangifte doorsturen heeft in principe geen impact mits ze die toch niet verwerken in volgorde van binnenkomen.
                              Lang geleden kregen we de afrekening in augustus/september, nu altijd september/oktober en betaling dus november/december.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik heb de indruk (maar het kan gewoon toeval zijn) dat ik vrij snel (meestal augustus-septemeber) de uitslag krijg. Moest ik moeten bijbetalen dan ging ik toch wel wachten tot één van de laatste dagen om de aangifte te versturen.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X