Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik geraakt er wel op/in, maar kan niet aan de aangifte...
Nog te vroeg?
Pas vanaf begin mei toerist.
“Uw belastingaangifte 2022 (inkomsten jaar 2021) kan je op twee manieren indienen bij de Fod financiën.Tax on web 2022, tot wanneer kan ik mijn belastingaangifte indienen? Via online Taks-on-web 2022 of via post met de papieren aangifte die je ontvangt in de bruine enveloppe. “””Begin Mei wordt de mogelijkheid geactiveerd om je tax on web 2022 in te vullen via Myminfin.””” De deadline voor de aangifte via Tax-on-web 2022 is uiterlijk donderdag 15 juli 2022 wanneer je de aangifte als burger indient. Wanneer je via een mandataris je belastingaangifte indient dan kan dit tot 21 oktober 2022. Wanneer je niet via tax on web 2022 werkt dan moet de papieren versie ingediend worden woensdag 30 juni 2022.”
Als je veel geduld hebt en een oneindig aantal keuzes doorloopt dan lukt het waarempel om aan je aangifte te geraken.
Simpel is anders (gewoon Tax-on-Web, Itsme en OK zou te gemakkelijk zijn).
Nu, er zit verbetering in: vroeger kwam men het triomfantelijk aankondigen op TV en toen begon meestal een paar weken miserie.
Als je veel geduld hebt en een oneindig aantal keuzes doorloopt dan lukt het waarempel om aan je aangifte te geraken.
Nu, er zit verbetering in: vroeger kwam men het triomfantelijk aankondigen op TV en toen begon meestal een paar weken miserie.
Gewoon inloggen op Myminfin met Itsme en je kan er alles en ook je belastingsaangifte direct op terug vinden zo moeilijk is dat toch ook niet of dat je er via
een grote omweg naar toe wil is je eigen keuze dan. Kamiel Spiessen zou zeggen tis nie moeilijk tis gemakkelijk.
Misschien daarmee dat mijn boekhoudster zei beter te wachten tot
in de loop van mei, als iedereen er van de eerste dagen invliegt
als een hond op zijn been kan het systeem misschien overbelast geraken?
Geen idee hoe zij dat doet, maar zij heeft helemaal niets
nodig van mij, waarschijnlijk heeft zij daar een of ander account,
maar als ik bel om af te spreken staat alles reeds klaar als ik er aan kom,
enkel ons aftrekbare kosten inbrengen zoals die er vooraf nog
niet in staan (zoals rechtsbijstand) en dat soort dingen en op 5
minuten klaar.
Daarstraks ook eens ingelogd, Mijn MinFin, inloggen met Itsme en klikken op icoon TaxonWeb.
Eenvoudiger kan bijna niet, geen idee welke omweg jij gedaan hebt. [emoji848]
Geen idee hoe zij dat doet, maar zij heeft helemaal niets nodig van mij, waarschijnlijk heeft zij daar een of ander account, maar als ik bel om af te spreken staat alles reeds klaar als ik er aan kom, enkel ons aftrekbare kosten inbrengen zoals die er vooraf nog niet in staan (zoals rechtsbijstand) en dat soort dingen en op 5 minuten klaar.
Ik vul die zelf in maar deze manier van werken die je aankaart is al jaren standaard, tenminste voor bedienden of arbeiders waarvan alle inkomsten gekend zijn.
Lonen, giften, hypothecair krediet, alles staat al ingevuld.
Enkel aftrekbare kosten die niet in hun bezit zijn (bepaalde giften o.a.) moeten nog toegevoegd worden.
In elk geval veel eenvoudiger dan vroeger toen er niets standaard ingevuld was.
Daarstraks ook eens ingelogd, Mijn MinFin, inloggen met Itsme en klikken op icoon TaxonWeb.
Eenvoudiger kan bijna niet, geen idee welke omweg jij gedaan hebt. [emoji848]
OK, beetje verkeerd begonnen, Tax-on-web in google en dan verwacht ik daar al te kunnen inloggen via itsme.
Maar het werkt vanaf de aankondiging en dat is merkwaardig.
Comment