Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wokpan maar welkeen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe wokpan maar welkeen?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Heel lang geleden heeft een of andere voedsel inspectie alle resataurants in de "wereld beroemde Rue des Bouchers" in Brussel gecontroleerd.
    Meteen mochten ALLE chineese restaurants hun boeltje sluiten. Ook Belgische resataurants mocht staande pede hun eetgelegenheid sluiten.
    Wat ze daar allemaal hebben aangetroffen bij die Chinezen kunt ge u niet voorstellen.en
    Je weet wel die blauw/grijze keuken handdoeken? bespot met schimmels, voedsel overal onder en op de grond.
    Ze zullen nu misschien iets properder zijn, maar in een Chinees heb ik toch weinig vertrouwen sinds ik dit gezien heb, sorry mensen, ik eet dolgraag chinees maar gygiëne staat bij mij bovenaan.
    ...
    Er zijn maar 2 chinezen in de hele Beenhouwersstraat, La Chine en Shanghai. La Chine is nooit gesloten geweest, van Shanghai ben ik niet zeker, maar ik denk ook van niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Tja, in diezelfde uitzending hebben ze ook belgische restaurants laten zien waar de ratten rondliepen en de mosselen de hele dag gewoon in de gang stonden. Dus mosselen ga je ook nooit meer eten? Ik heb ook een uitzending gezien van een restaurant waar de pannen voor de biefstuk niet afgewassen werden. Bakken, afkuisen en terug aan de haak. En het was duidelijk dat dit als de normaalste zaak werd beschouwd, niet alleen in dat restaurant.

Wantoestanden heb je overal. En hoe meer geld ermee te verdienen hoe erger. En als je denkt dat in belgische restaurants alles vers vanaf 0 bereidt wordt.... Wacht jij echt enkele uren op je soep?
      En dan spreken we nog niet over de keukens gewoon bij de mensen thuis.... Ik denk mochten we sommige van die keukens zien, dat we daar ook niet zouden willen eten.
      Voor sommigen is het rap "proper" of "proper genoeg", maar voor mij is het quasi overal vuil... het is maar hoe je zelf bent hé.
      Wij, en vooral ik, zijn wellicht overdreven proper, maar ik bevind mij liever aan de die kant van de medaille dan aan de andere kant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        En dan spreken we nog niet over de keukens gewoon bij de mensen thuis.... Ik denk mochten we sommige van die keukens zien, dat we daar ook niet zouden willen eten.
        Voor sommigen is het rap "proper" of "proper genoeg", maar voor mij is het quasi overal vuil... het is maar hoe je zelf bent hé.
        Wij, en vooral ik, zijn wellicht overdreven proper, maar ik bevind mij liever aan de die kant van de medaille dan aan de andere kant.
        Dit gaat hier niet meer over een nieuwe Wokpan kopen zo te lezen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Over de wok, via de keuken van chinese restaurants, naar de huiskeuken. Die daar niet tegen kan kan niks komen doen in chit chat 😉.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Klopt Felix, en dan gaat er ene met een grote klep die hier 6 maanden lid is je de les lezen….
            Zo zijn de meest gewaardeerde leden hier vertrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Klopt Felix, en dan gaat er ene met een grote klep die hier 6 maanden lid is je de les lezen….
              Zo zijn de meest gewaardeerde leden hier vertrokken.
              Klopt, zes maanden lid, maar ik verlaag me niet om iemand persoonlijk te verwijten...misschien moet je daarvoor wel jaaaaaren lid zijn... denk daar misschien eens over na 😉.

Ps jouw bericht heeft helemaal niks met wok te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Er zijn maar 2 chinezen in de hele Beenhouwersstraat, La Chine en Shanghai. La Chine is nooit gesloten geweest, van Shanghai ben ik niet zeker, maar ik denk ook van niet.
                Jawadde niet gesloten?
                Ik kan maar schrijven wat ik toen gezien heb met mijn eigen ogen en verder vertellen wat ze in die reportage gezegd hebben.
                Maar als ze die restaurants niet gesloten hebben dan moet er echt geen voedselinspectie meer zijn, zo'n smerige keuken heb ik enkle nog gezien op TV die uitzendingen "Hell's Kitchen" met Gordon Ramsay.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht

Ik weet niet of authenticiteit belangrijk is, maar bv. SMEG heeft ook wokpan (met antikleeflaag) en een portabele inductiekookplaat voor wok (vorm is "ingezonken"). Ik veronderstel dat andere merken dit ook wel hebben.
                  Je krijgt er misschien niet het authentieke "wokken-gevoel" bij en het is niet goedkoop, maar wel gemakkelijker.

Comment

Klopt, zes maanden lid, maar ik verlaag me niet om iemand persoonlijk te verwijten...
                    Hmmm … 1 april is al door hoor. [emoji849]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Voor sommigen is het rap "proper" of "proper genoeg", maar voor mij is het quasi overal vuil... het is maar hoe je zelf bent hé..
                      Wij houden altijd gezellige glij wedstrijden in de keuken en wie t langste zijn loempia aan een hondehaar kan laten bungelen...t is vaak lachen gieren en brullen........en ja dat krijg je met al die olie in die wokpannen met hoog vuur en soms de hond in de pot vinden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Wij houden altijd gezellige glij wedstrijden in de keuken en wie t langste zijn loempia aan een hondehaar kan laten bungelen...t is vaak lachen gieren en brullen........en ja dat krijg je met al die olie in die wokpannen met hoog vuur en soms de hond in de pot vinden...
                        En is die hond dan lekker ?
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Juist. Dat ze al die mannekies met smetvrees eerst eens 6 maanden plastic verpakt ziekenhuisvoer geven. Heerlijk. Hebben ze al weer een reden om te klagen over plasticafval, altijd weer van hetzelfde.
                          En als dat niet lukt : klagen over allergie allerhande.
                          Als ze maar kunnen klagen is het altijd goed.
                          Onze keuken wordt gebruikt en daarmee uit, hij moest maar geen keuken geworden zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Juist. Dat ze al die mannekies met smetvrees eerst eens 6 maanden plastic verpakt ziekenhuisvoer geven. Heerlijk. Hebben ze al weer een reden om te klagen over plasticafval, altijd weer van hetzelfde.
                            En als dat niet lukt : klagen over allergie allerhande.
                            Als ze maar kunnen klagen is het altijd goed.
                            Onze keuken wordt gebruikt en daarmee uit, hij moest maar geen keuken geworden zijn
                            Wanneer alles al gezegd is van wat er te zeggen is over een pan gaat men klagen.
                            Last edited by Binnenuit; 15 april 2022, 11:41.

Comment

Tja, hond is iets dat echt pas lekker is als die gewokt is. Als ik in de keuken iets proberen maken heb dan lijkt het op een rampgebied.

Comment

De laatste opmerkingen zijn weeral café praat geworden. Precies goed aangeschoten tooghangers.
                                Ik schiet er in elk geval niet veel mee op.
                                Dus samengevat:
                                Een ronde metalen wok met dat specciaam SMEG rooster voor zo'n wok.
                                Zijn er nog dingen dat ik zou moeten weten?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                                X