Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groepsaankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groepsaankoop

    Vorige week mijn voorstel gekregen van de groepsaankoop elektriciteit en gas.
    Mega is de winnaar.
    Ik zou 3900 euro betalen op jaar basis.
    Vergeleken met een andere leverancier is dit 1000 euro goedkoper.
    Volgens mij is mega gene betrouwbare speler op de markt.
    Vorige maand ben ik overgestapt naar energie.be.
    Dit was 2 maanden geleden de goedkoopste.
    En betaal nu 250 euro voorschot.
    Ben serieus aan het twijfelen of ik inteken op de groepsaankoop...

  • #2
    Re: Groepsaankoop

    > Heeft groepsaankoop voor energie zijn beste tijd gehad?

    De onstabiele energiemarkt lijkt het concept van de groepsaankopen voor energie uit te hollen. Leveranciers zijn nauwelijks nog bereid om klanten tegen lage marges in de wacht te slepen.

    <

    https://www.standaard.be/cnt/dmf20220302_98235630

    Het is waarschijnlijk een variabel contract, daar heb je toch niets aan, want de prijzen zijn nu zeer volatiel.

    Comment


    • #3
      Re: Groepsaankoop

      Hey juppekes.

      Ik zal ook niet intekenen voor die groepsaankoop bij Mega.
      Het is inderdaad een variabel contract, dus als we pech hebben krijgen we twee maanden goedkopere tarieven en daarna zeer dure.
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Groepsaankoop

        Als je ziet wat er met de vorigen gebeurt is die ingetekend hadden in groepsaankoop, dat zou toch al genoeg moeten zeggen ...

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Groepsaankoop

          Ik moet ook van geen Mega weten, goedkoop of niet.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Groepsaankoop

            Wij hebben Mega vorig jaar buitengezwierd: voorschot x 10 terwijl we nu bij Ecopower minder voorschot betalen - en een "normale" afrekening hadden.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Groepsaankoop

              In september vroeg Mega om mijn voorschot te verhogen, ik heb het zelf verhoogd met een minder bedrag dan dat zij voor ogen hadden.
              In november of december vroegen ze mij hetzelfde, ik heb het zelf weer aangepast.
              Verder geen problemen met Mega.
              Nu met de groepsaankoop is Mega weer als de beste uitgekomen, maar niet meer vast, 3 maandelijks herzienbaar .
              Twijfel wat ik zou doen ...
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Groepsaankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Wij hebben Mega vorig jaar buitengezwierd: voorschot x 10 terwijl we nu bij Ecopower minder voorschot betalen - en een "normale" afrekening hadden.

                Jaja
                Wij zijn al lang bij Ecopower.
                De meeste mensen vonden het nogal raar dat je op voorhand voor €250 deelbewijzen moest kopen, maar hun prijzen waren altijd bij de laagste.
                Hoe zou het komen dat je er ineens niet meer binnen mag ?
                Nu ik (eindelijk) zonnepanelen heb krijg ik wel minder voor geïnjecteerde stroom (ja ik geef ze bijna gratis weg ) dan bij commerciêle energieleveranciers maar dat is niet meer dan logisch in een burgercollectief. Ik hoop dat ze die dit weekend voor veel geld kunnen verkopen om de kas te spekken voor moeilijke tijden.

                We hebben allemaal gezien waartoe de politiek om iedereen tegen mekaar uit te spelen heeft geleid.
                Last edited by palombian; 4 maart 2022, 20:20.

                Comment


                • #9
                  Re: Groepsaankoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Wij zijn al lang bij Ecopower.
                  De meeste mensen vonden het nogal raar dat je op voorhand voor €250 deelbewijzen moest kopen, maar hun prijzen waren altijd bij de laagste.
                  Wij zaten daarvoor ook bij Ecopower en hebben ook nog deelbewijzen, maar hun prijzen waren enkele jaren geleden voor ons niet meer de beste.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groepsaankoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Wij zaten daarvoor ook bij Ecopower en hebben ook nog deelbewijzen, maar hun prijzen waren enkele jaren geleden voor ons niet meer de beste.

                    Jaja
                    Hier nooit mee gedaan met die groepsaankopen.
                    Reeds 30 jaar vaste contracten gekozen bij Luminus denk ik.
                    Daar had je de mogelijkheid te kiezen uit een zevental
                    formules (momenteel niet omwille van de zotte marktprijzen).
                    Toevallig heb ik verleden jaar in februari gekozen voor twee
                    jaar vast en heb ik dus nog voor bijna een jaar het goedkope
                    tarief, puur geluk dus.
                    Zoals reeds eens gezegd in een ander topic, gaat mijn
                    voorkeur naar een echt grote speler, die hebben kapitaal
                    en doen niet moeilijk.
                    Als ik dat eens vergelijk met mijn schoonbroer die wel steeds
                    mee deed/doet met de groepsaankopen is hij er per Kw (alles inbegrepen) nog nooit goedkoper uit gekomen bij de afrekening,
                    in tegendeel.
                    Let altijd op met die mannen die je wat in je strot willen duwen,
                    hier was ieder jaar zo een groepsaankoop actie in de cultuur zaal van Hooglede,
                    ben er nooit naartoe geweest, maar ik veronderstel dat die
                    mannen daar echt niet gaan staan voor ons mooi ogen,
                    zaal huren en zoveel mogelijk klanten ronselen, hmmmmm…..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groepsaankoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Wij zaten daarvoor ook bij Ecopower en hebben ook nog deelbewijzen, maar hun prijzen waren enkele jaren geleden voor ons niet meer de beste.

                      Jaja
                      Het is pas de laatste tijd dat hun prijzen duidelijk goedkoper zijn. Dat komt waarschijnlijk omdat ze voor 85% eigen produktie hebben, die niet plots duurder is geworden.
                      De 15% die ze bijkopen is wel aan marktprijs, maar ze hebben een publiek van zuinige mensen met meer en meer zonnepanelen.
                      Met wat al die mensen voor 6,4ct injecteren kunnen ze dat betalen (ik betaal minder dan 29ct voor import dus ik mopper niet).

                      Commerciële leveranciers bieden tegenwoordig meer voor export, maar dan betaal je ook meer bij aankoop.
                      Wie nu zijn dak vol legt enkel voor de verkoop is daar nu beter mee, maar zij lopen misschien in dezelfde val als vroeger.

                      Comment

                      Working...
                      X