Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steps (elektrisch)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Steps (elektrisch)

    Ik zie er geregeld rijden in het industrieterrein waar ik werk, waarschijnlijk zijn er dat die de elektrische step combineren met het openbaar vervoer.
    Dat lijkt mij wel heel handig, maar het is toch gevaarlijk, veel gevaarlijker dan een vouwfiets die doorgaans betere remmen heeft, en ook de wielen van een vouwfiets zijn een heel stuk groter waardoor die veel stabieler is.
    Met zo'n step zou ik zelf niet graag tussen het verkeer op het industrieterrein rijden (vrachtwagens die het juiste adres zoeken, automobilisten die te laat vertrokken zijn en die dan te snel rijden om toch nog net op tijd op het werk te geraken...).
    Er ligt daar geen fietspad, en tijdens de avondspits staan de auto's aan het verkeerslicht aan de uitgang van het industrieterrein aan te schuiven zonder ruimte te laten voor voetgangers en fietsers.
    De auto's staan dus helemaal rechts zoals het verkeersreglement dat voorschrijft, maar dan kan je er met de fiets niet meer langs.
    Ze hebben daar (aan de BMW garage in Malle) een paar jaar geleden een kort stukje fietspad aangelegd, ongeveer de lengte van 4 wachtende auto's, terwijl er dikwijls 20 auto's staan aan te schuiven...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Steps (elektrisch)

      Daarnet op het nieuws, gemiddeld 3 ongevallen per dag met zo'n ding.
      Vanmiddag stond ik voor een etalage in Antwerpen Centraal, keer ik mij om, werd ik haast aangereden door zo'n ding, zelfs binnen ben je niet veilig
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: Steps (elektrisch)

        Ook bestelwagens zijn de gevaarlijkste op de weg.
        Ik verschiet er niet van hoe ik sommige zie rijden.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Steps (elektrisch)

          Vandaag werd ik in een "zone 30" voorbijgestoken door een jonge gast op een elektrisch skate bord.
          Ik reed 30 km/h met een kleine foutenmarge erbij.
          Als die plots moet remmen zal alleen het skate bord stilstaan en de bereider die vliegt daarna tegen een obstakel of tegen de grond.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Steps (elektrisch)

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Vandaag werd ik in een "zone 30" voorbijgestoken door een jonge gast op een elektrisch skate bord.
            Ik reed 30 km/h met een kleine foutenmarge erbij.
            Als die plots moet remmen zal alleen het skate bord stilstaan en de bereider die vliegt daarna tegen een obstakel of tegen de grond.
            Tja ene Newton kan dat uitleggen met hoeveel kracht het in de rug van de stepper duwt. Bij plotselinge stilstand/vertraging. En gelijk de reden en bestaan van de gordel.Maar moeilijk op een step, fiets, motor. en ook de reden van de vele letsels.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #21
              Re: Steps (elektrisch)

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Tja ene Newton kan dat uitleggen met hoeveel kracht het in de rug van de stepper duwt. Bij plotselinge stilstand/vertraging. En gelijk de reden en bestaan van de gordel.Maar moeilijk op een step, fiets, motor. en ook de reden van de vele letsels.
              Traagheid, gewoon traagheid, idd een van de beginselen van Newton.

              Comment


              • #22
                Re: Steps (elektrisch)

                Laatst heb ik wel even genoten, ik fietste in het dorp +/- 25/u en zo'n step kwam mij vlotjes voorbij en dan keek hij nog eens om zo van ... ergerlijk,
                zowat 2 km verder stapte de stepper naast dat ding verder, ik heb bewust vertraagd om langer van het schouwspel te genieten en ik kon het niet laten ook eens om te kijken met ook een gemene trek op mijn gezicht (smerig, ik weet het )
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X