Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De legendarische Londonse taxi's FX4 werden indertijd volledig met de hand vervaardigd en haalden normaal gezien 1 miljoen miles.
Ik was jaren bevriend (in de jaren 90) met een Londonse taxichauffeur en die had er eentje kunnen kopen met 600.000 miles op de teller.
De wachttijd om een nieuwe te kopen indertijd bedroeg 3 à 4 jaar. De TX4 was zeer duur en tweedehands ook waardevast.
Dus bij een Opel komt er geen slijtage op de schijven, de remplaatjes, de koppeling, de banden, de batterij, de ophanging, de wiellagers, hun waterpompen zijn blijkbaar ook spectaculair verbeterd, speciale injectoren ook.... Een mens leert steeds bij
Dus jij rekent de remplaatjes, de banden en de batterijen bij de abnormale kosten... want als je goed leest is er hier steeds over abnormale kosten geschreven... Inderdaad, een mens leert steeds bij 😳.
Dus jij rekent de remplaatjes, de banden en de batterijen bij de abnormale kosten... want als je goed leest is er hier steeds over abnormale kosten geschreven... Inderdaad, een mens leert steeds bij .
Misschien eerst gewoon eens oplijsten wat je ziet onder normale en abnormale kosten ..... Maar dat ga je niet doen en ik denk te weten waarom.
Waarom zou ik...elk normaal denkend mens weer dat .
Had ik gelijk als ik stelde dat je het niet ging doen ?
Al jouw normaal denkende mensen hebben zelfs geen sleutel 12-13 in hun huis en worden langs alle kanten bedrogen door malafide garagisten. Zelf ooit al eens een koppeling vervangen ? Een kapotte klep ? Een cilinderkoppakking ? Remklauwen ? Plaatjes ?????
Maar geen probleem, je krijgt wat je wil : het laatste woord
Had ik gelijk als ik stelde dat je het niet ging doen ?
Al jouw normaal denkende mensen hebben zelfs geen sleutel 12-13 in hun huis en worden langs alle kanten bedrogen door malafide garagisten. Zelf ooit al eens een koppeling vervangen ? Een kapotte klep ? Een cilinderkoppakking ? Remklauwen ? Plaatjes ?????
Maar geen probleem, je krijgt wat je wil : het laatste woord
Natuurlijk had je gelijk, zie maar wat Verseg schrijft en je heb je antwoord op jouw xxxxx vraag.
Dacht je nu echt dat ik me zou verlagen om op zo'n xxxxx vraag te antwoorden ?
En waarom zou ik zaken aan mijn auto(s) zelf vervangen mocht het nodig zijn, daar bestaan garages voor hé .
En ik heb trouwens nog nooit dergelijke zaken moeten laten vervangen aan mijn auto's die zijn mij totaal vreemd.
En ik wordt nooit bedrogen door malafide garagisten, want ik heb nooit abnormale kosten aan mijn Opels .
PS Bedankt om me het laatste woord te geven, maar ik weet dat dit gewoon vaandelvlucht is van iemand die niet wil of durft toegeven dat hij fout is of was .
We hebben in de familie ook bijna altijd Opels gehad. Inderdaad nooit veel problemen mee gehad. Altijd gewoon degelijke wagens. Mijn Zafira is nu mijn tweede. Maar ook mijn laatste..... Geen abnormale kosten, maar gewoon een ramp van een wagen. Onprettig om mee te rijden.
Bij eender welk merk zal wel eens een wat mindere zitten zeker.
De slechtste auto die ik ooit heb gehad was mijn Mercedes
220 CDI (model W204) niet op vlak van rijden en verbruik,
maar op vlak van abnormale kosten en onnozele problemen.
De beste was mijn Subaru Forester dat ding is nu ruim 24 jaar oud
en loopt nog, ruim 600.000Km en buiten nieuwe cardanmoffen
en een koppeling zijn daar nog nooit kosten aan geweest.
De slechtste auto waar ik ooit mee gereden heb, was mijn eerste, een BMW 1600. Ik werkte toen tijdens mijn vrije uren (en dagen toen ik in het leger was) in een Opelgarage, waar ik ganse dagen koppelingsschijven en remschoenen van trommelremmen bekleedde met nieuwe ferrodo. Toen gebeurde dat ook voor de remschoenen nog allemaal met een soort rivetten, gelijmde heb ik toen nooit gezien. Bovendien was die BMW héééél duur in onderhoud en wisselstukken.
Eén iets is me altijd bijgebleven, een thermostaat bij een Opel was een "blikken dingetje" dat toen ongeveer 90 Bef. kostte. Spanband losschroeven, darm losmaken en nieuwe thermostaat plaatsen, klaar. bij mijn BMW was dit een aluconstructie met als ik het nog goed voorheb een drietal in/uitlaten, en die kostte 900 Bef... 10 keer meer als bij een Opel, en ook heel wat meer werk om te vervangen, vandaar dat ik nooit vergeten ben. En dat was verder zo met alle wisselstukken van die BMW, die ik dan ook maar na nog geen jaar afgestoten heb.
Ik moet er wel bij vertellen dat het een tweedehandse was. Aan 18 jaar was een nieuwe wagen kopen nog geen optie.
Ik denk dat de vorige eigenaar hem net op tijd had weggedaan vóór er kosten aan kwamen, en ik was diegene op wiens rekening de kosten wél kwamen. Ik denk dat er nog heel veel zaken waren die ik niet vervangen heb.
Het kan zijn dat BMW, en ik hoop het, nu een heel ander verhaal is, maar éénmaal een slechte ervaring bij mij = nooit meer dat merk.
De slechtste auto die ik ooit heb gehad was mijn Mercedes 220 CDI (model W204) niet op vlak van rijden en verbruik, maar op vlak van abnormale kosten en onnozele problemen.
Ja, de ene heeft geluk, de andere pech en veralgemenen is ook hier niet op zijn plaats.
Om even op de Opel terug te komen van het artikel.
Ik heb in 1996/1997 een Astra (eigenlijk twee) gehad, de eerste heeft Opel teruggenomen wegens te veel problemen en de tweede moest meer olie krijgen dan diesel, die liep er onderaan bij wijze van spreken meer uit dan men er boven in kapte.
Wat ze daar allemaal aan veranderd hebben kan men nog moeilijk samenvatten, zelfs gewoon stukken verliezen.
Het chassis kon dan wel nooit roesten, dat werd dagelijks van voor tot achter geolied (als die tenminste reed). [emoji23]
Ja, de ene heeft geluk, de andere pech en veralgemenen is ook hier niet op zijn plaats.
Om even op de Opel terug te komen van het artikel.
Ik heb in 1996/1997 een Astra (eigenlijk twee) gehad, de eerste heeft Opel teruggenomen wegens te veel problemen en de tweede moest meer olie krijgen dan diesel, die liep er onderaan bij wijze van spreken meer uit dan men er boven in kapte.
Wat ze daar allemaal aan veranderd hebben kan men nog moeilijk samenvatten, zelfs gewoon stukken verliezen. Het chassis kon dan wel nooit roesten, dat werd dagelijks van voor tot achter geolied (als die tenminste reed). [emoji23]
Waar ik dan met mijn Kadett (break) 1989 wel last van had, aan de drempels achteraan tegen de wielkasten ...
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment