Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is belvilla betrouwbaar ? ervaringen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is belvilla betrouwbaar ? ervaringen ?

Ik zocht voor een we in mei een vakantiehuis voor 15 personen (met kinderen /kleinkinderen)
    Ik kom terecht op iets dat mij wel aanstaat via belvilla
    behalve foto's van de accommodatie en de naam van de gemeente weet ik geen adres
    heb een voorlopige boeking geplaatst
    maar ik krijg nog steeds geen adres
    om voorschot te betalen moet ik 2 dagen wachten daar zij telefonisch contact met eigenaar nemen i v m beschikbaarheid
    begin het een rare manier van doen te vinden
    bij boeking.com gaat dat toch allemaal anders
    Als ik nu ga kijken naar gebruikerservaringen dan kom ik toch wel vele slechte ervaringen tegen en ik begin te twijfelen of ik wel zal doorgaan

Ik kijk uit naar jullie reacties, Frans
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Re: Is belvilla betrouwbaar ? ervaringen ?

Frans,een gouden raad, als je twijfels hebt dan moet je die wegwerken.
    In dit geval zou ik elders uitkijken want ik vind dat ook maar raar hoor.
    Als je geen rechtstreeks contact hebt met de uitbaters dan zit het volgens mij ergens scheef.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Bedankt, dat is ook ergens mijn gevoel,

Comment

Betrouwbaar of niet betrouwbaar laat ik in het midden. Ik heb maar één ervaring met Belvilla, maar het was wel een slechte.
        Ik informeerde een paar jaar geleden naar de beschikbaarheid tijdens een bepaalde periode van een vakantielocatie in de Ardennen en kreeg ipv beschikbaar/niet meer beschikbaar, direct een contract toegestuurd waarin vermeld was dat ik reeds geboekt had.
        Precies of ik had reeds toegestemd, terwijl ik gewoon naar de beschikbaarheid had geïnformeerd.
        Dan maar oor iets anders gekozen en daarna nooit meer Belvilla gecontacteerd.

Comment

Bedankt Pappietje, Ik had via booking.com een alternatief gevonden dat iets minder leuk lijkt maar die lijken voor dat vakantiehuis ook met belvilla te werken, twijfel nu ...
          Ondertussen weet ik dat wat ik initieel wou wel beschikbaar is ...

In 't vervolg ga ik toch wat langer blijven zoeken

Comment

Ik heb enkele jaren geleden via Belvilla een huis in het zuiden van Frankrijk geboekt
            Eigenlijk ging het in eerste instantie ook via Booking.com maar eigenaardig genoeg dan toch via Belvilla
            Alles perfect verlopen, dus niks negatief te zeggen
            Enkele jaren later wederom via Belvilla een huisje in het midden van Frankrijk, Auvergne, ook weer perfect verlopen zonder problemen.
            Dus eigenlijk best tevreden en niks negatief te melden

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bedankt Sieg !
              Waarschijnlijk zijn er meer goede ervaringen maar vooral slechte worden het meeste verspreid.
              De reactie van papietje zorgt er wel voor dat ik nu en in de toekomst ook met dat soort dingen meer op mijn hoede zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Bedankt Sieg !
                Waarschijnlijk zijn er meer goede ervaringen maar vooral slechte worden het meeste verspreid.
                De reactie van papietje zorgt er wel voor dat ik nu en in de toekomst ook met dat soort dingen meer op mijn hoede zal zijn.
                Ja Frans, is wel typerend eigenlijk.
                Iemand waarbij alles goed verloopt zal niet snel een positieve reactie schrijven omdat men er vanuit ging dat het sowieso goed ging lopen.
                Iemand die een negatieve ervaring heeft gehad die wil dat zo fel mogelijk uiten en liefst zelfs meermaals op verschillende platformen.
                En zo lees je tegenwoordig steeds meer negatieve reacties over iets

Maar de manier van werken bij Belvilla is eigenlijk net hetzelfde als bij Booking.com of Homeaway.com
                Zij nemen alle contacten over van de verhuurder, het is dus heel logisch dat je de verhuurder zelf niet kunt contacteren.
                Steeds meer verhuurders willen op deze manier werken omdat het makkelijk is en vooral omdat ze zelf niet steeds gestoord worden door iedereen die denkt zomaar even een mailtje te sturen.
                Dat ze eerst de verhuurder moeten contacteren is ook normaal, die verhuurders werken meestal samen met verschillende verhuurbedrijven, Belvilla, Booking, HomeAway, enz ..
                Eigenlijk zou er een systeem moeten bestaan waarbij al deze verhuurbedrijven samen één agenda van een bepaalde woning kunnen inkijken of deze nog vrij is.
                Maar of zoiets doenbaar is dat is een andere zaak.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Eigenlijk zou er een systeem moeten bestaan waarbij al deze verhuurbedrijven samen één agenda van een bepaalde woning kunnen inkijken of deze nog vrij is.
                  Maar of zoiets doenbaar is dat is een andere zaak.

grts
                  Sieg
                  Doenbaar misschien wel maar dan moet de wil er ook zijn bij de concurrenten. Als ik kaart speel ik ook niet altijd blote mizerie hé

Comment

Hallo Frans,
                    wij huren al meer dan 10 jaar een vakantiehuis in de Ardennen, ook met het ganse gezin (nu 13 personen) niet met Belvilla maar met Etappes des Ardennes, wat gelijkaardig is maar enkel voor de Ardennen. Wij krijgen ook pas alle gegevens als de reservering rond is: het juiste adres van de locatie, het adres waar we de sleutel kunnen ophalen, ev naam, adres en telefoonnummer van de eigenaar... We hebben 3 jaar hetzelfde huis gehuurd, zonder tussenkomst van het verhuurbureau, dus rechtstreeks met de eigenaar. Dat is dan ook een reden waarom het verhuurbureau naar de eigenaar moet bellen of het pand dan beschikbaar is. Er zijn ook eigenaars die een bepaalde periode zelf het pand betrekken, dus ook hier past een telefoontje.
                    1 x heb ik een negatieve reactie genoteerd, maar dat lag aan de eigenaars en niet aan het verhuurbureau. Wat Sieg schrijft klopt volledig...
                    Een firma die zichzelf respecteert zorgt goed voor zijn klanten, anders blijft het niet duren en Belvilla bestaat al lang...
                    grt
                    Gerrit

Comment

Bedankt Gerrit !
                      Ik dacht wel dat het zo werkte om mogelijke klanten niet door de vingers te laten glippen.
                      Ondertussen ben ik er wel weer geruster in,
                      Achteraf zt ik hier wel of het al dan niet een positieve ervaring was

Comment

Working...
                      X