Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik download nogal regelmatig series en filmen, gewoon op usb-c stick zetten, inpluggen in de voedingspoort van m'n S21 ultra of de Tab S7 plus en ik kan ze direct bekijken op het toestel...... gaat dat bij IOS ook ondertussen want dat was vroeger gewoon onmogelijk en voor mij 1 van de belangrijkste functies.
    Net als met elk systeem moet men uiteraard het juiste bestandsformaat hebben of op zoek gaan naar de juiste mediaspeler.
    Maar men kan wel externe bronnen aansluiten op de voedingsconnector.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???



      Is dit ondertussen al mogelijk? Een ikoontje in het midden weghalen, willekeurig zetten op andere pagina EN de ruimte blijft open waar ik het weggehaald heb, zodat ik daar direct een ander kan zetten zonder dat de overige de meest rare bewegingen beginnen te doen?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Net als met elk systeem moet men uiteraard het juiste bestandsformaat hebben of op zoek gaan naar de juiste mediaspeler.
        Maar men kan wel externe bronnen aansluiten op de voedingsconnector.
        Da's logisch maar kan je tegenwoordig al gewoon een stick in de ipad of iPhone plaatsen en van daaruit werken want dat is nu net het gemakkelijke er aan....ook copiëren van bestanden via een stick?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Da's logisch maar kan je tegenwoordig al gewoon een stick in de ipad of iPhone plaatsen en van daaruit werken want dat is nu net het gemakkelijke er aan....ook copiëren van bestanden via een stick?
          Dat lukt toch gewoon … ik gebruik daarvoor de adapter van Apple, die sluit je aan op de voedingsconnector en daarop kan je een USB of geheugenkaartje aansluiten.

          Voorbeeld waar je ook heel de uitleg hebt.
          Bekijk iPhone / iPad Cardreader 4 in 1 - SD-Kaart / MicroSD kaart / USB / Lightning connector - Kaartlezer voor iPhone en iPad op: https://www.bol.com/nl/p/iphone-ipad..._pdp_iphoneapp

          Er bestaan ook geheugensticks die je rechtstreeks kan aansluiten … zowel Lightning als USB C (afhankelijk van uw toestel).
          Voorbeeld:
          Bestel nu uw originele USB Stick OTG - Lightning - Zilver - 128GB voor €44,95 bij GSMOplader.be, met snelle levering en veilige betaling!
          Last edited by VerSeg; 12 februari 2022, 15:17.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Tien jaar geleden zou ik net hetzelfde hebben gezegd, altijd gezworen bij Samsung … door omstandigheden (ontploffende Samsung Notes) overgestapt op Apple.
            Heden niets anders meer dan Apple, ik vind het nu zelf heel moeilijk om in Android mijn weg te vinden en zou er niet naar willen terugkeren.
            Maar daarom is het ene product niet slechter dan het andere, het is eerder een persoonlijke voorkeur en beiden vermoedelijk ook even kwalitatief. [emoji106]
            Helemaal eerlijk is het ook niet, een Samsung van 10 jaar geleden vergelijken met een Apple van vandaag. Net zo min als een Apple van 10 jaar geleden waardeloos is tegenover een Samsung S22 Ultra 5G.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #21
              Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Helemaal eerlijk is het ook niet, een Samsung van 10 jaar geleden vergelijken met een Apple van vandaag. Net zo min als een Apple van 10 jaar geleden waardeloos is tegenover een Samsung S22 Ultra 5G.
              Waar haal je dat besluit vandaan? [emoji848]
              Nergens wordt hier een vergelijking gemaakt tussen toestellen van toen en nu.

              Ik schreef dat ik 10 jaar geleden absoluut voor Samsung zou kiezen tegenover Apple.

              Onlangs nog een Android toestel moeten configureren, ik vind dat niet evident.
              Wie alle dagen met Android werkt, die zal dat uiteraard eenvoudiger vinden.

              Het is zoals ik aangaf … de keuze is heden gewoon een persoonlijke voorkeur, kwalitatief zijn ze beiden goed.

              Best correct quoten, laatste zin van #11 was eigenlijk het belangrijkste. [emoji6]
              Last edited by VerSeg; 12 februari 2022, 17:29.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                Freddy, destijds werden mijn gedownloade films automatisch eerst geconverteerd naar "IOS" formaat ( veronderstel ik ) voor ik ze op mijn iPhone kon gebruiken.....gebeurt dat nu nog want dat was toendertijd een hele tijdsverspilling....... duurde soms ontzettend lang. Met Android nooit dat probleem gehad ook omdat elke stick gewoon herkend werd als een extra schijf zoals op een computer.

                Tweede vraagje : het filmpje dat ik hierboven postte over het verplaatsen van ikonen en het vrijhouden van de ruimte daardoor, lukt dat al met IOS? Dat ikonen steeds opschoven wanneer je er eentje verwijderde, daar ergerde ik me enorm aan.
                Last edited by Franciskine; 12 februari 2022, 18:20.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Geert, da's dan nog een apart sim kaartje naast je smartphone sim kaartje?
                  Jawadde, 80GB....welke provider is dat als ik vragen mag?
                  Neen hoor Francis, wij hebben Telenet OneUp met twee gsm inbegrepen, daar krijg je ofwel elk 40GB
                  Maar je krijgt er ook een gratis Sim kaartje bij waar je die
                  gezamenlijke 80 GB kan op verbruiken.
                  Gans het pakket kost 126€ per maand, internet aan een snelheid
                  van 1Gb/s super snel dus, tv, twee gsm onbeperkt bellen,
                  huur tv box met spraak technologie met opnames bewaard op de Telenet server en onbeperkt bellen via vaste lijn.

                  “Met ONEup bepaal je zelf het aantal mobiele nummers en zo ook de prijs van je ONEup. Gedaan dus met betalen voor onnodige simkaarten!
                  Je kiest zelf hoe je je totaal aan mobiele data gebruikt tussen je nummers. Ga je bijvoorbeeld voor 2 mobiele nummers? Dan surfen je 2 nummers samen in totaal 80GB aan volledige snelheid met mobiele data. Verbruik jij 60GB en je partner 20GB? Dan kan dat! (Of je partner even blij is met die verdeling, kunnen we niet garanderen.)
                  Gebruik je ook de inbegrepen datasimkaart van je ONEup? Dan gaat je verbruik met die datasimkaart mee van je inbegrepen data.
                  Heb je ook een smartwatch met eSIM? Telenet One Number is ook inbegrepen in je ONEup.
                  Je hebt geen Free G meer met je ONEup, omdat je sowieso onbeperkt surft.”

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Freddy, destijds werden mijn gedownloade films automatisch eerst geconverteerd naar "IOS" formaat ( veronderstel ik ) voor ik ze op mijn iPhone kon gebruiken.....gebeurt dat nu nog want dat was toendertijd een hele tijdsverspilling....... duurde soms ontzettend lang. Met Android nooit dat probleem gehad ook omdat elke stick gewoon herkend werd als een extra schijf zoals op een computer.

                    Tweede vraagje : het filmpje dat ik hierboven postte over het verplaatsen van ikonen en het vrijhouden van de ruimte daardoor, lukt dat al met IOS? Dat ikonen steeds opschoven wanneer je er eentje verwijderde, daar ergerde ik me enorm aan.
                    Weinig ervaring met films, maar wel al eens getest in het verleden en toen kwam de vraag of er moest geconverteerd worden, daar neen op gekozen en toch werkte het.
                    Maar dus enorm weinig ervaring met gedownloade films, de,meeste video’s dat er op staan zijn ook gemaakt met de iPhone of iPad. [emoji6]

                    De icoontjes zetten zoals in het filmpje is bij mijn weten standaard niet mogelijk.
                    Als je uit de lijst een icoon weghaalt, dan schuiven de andere “op dezelfde pagina” inderdaad automatisch op.
                    Voor de ene vervelend, voor de andere net goed … uiteraard afhankelijk van wat men wil bekomen.
                    Ik vond het vroeger bijvoorbeeld net omgekeerd, als er eentje tussenuit viel, dan moest ik er 37 van plaats veranderen.
                    Wat is het beste hé … voor de ene zo, voor de andere anders.
                    Ideaal zou zijn dat men kan kiezen.
                    Perfectie bestaat nergens vrees ik. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik heb een iPad Pro 11” van 2021 met simkaartje, werkt perfect.
                      Ik werk ondertussen eigenlijk ook reeds jaren met een IPad
                      hoor Freddy, eerst een IPad Air 128GB 10,5 inch daarna sinds
                      3 jaar IPad Pro 256GB 10,5 inch maar zonder cellular en nog met
                      de lightning connector.

                      Deze morgen bij Mediamarkt hier in Roeselare een demo gaan bekijken van de nieuwe Samsung Galaxy Tab S8 11 inch.
                      (Toevallig was er daar een Samsung demo stand om de S8 te promoten)
                      Het scherm van de 11 inch is een TFT met kunststof frontglas,
                      kortom, dat stond mij helemaal niet aan voor een beter AMOLED scherm moet je naar de grotere S8+ 12,4 inch wat ik persoonlijk
                      te groot vind.

                      Na wat zoeken heb vanavond een IPad Pro 11 met cellular 5G
                      256 GB en usbC laatste versie3 gevonden op Amazon, er was er daar nog ééntje op stock, terwijl ze hier bij Lab9 en Switch op geen maaanden
                      kunnen inschatten wanneer er terug met cellular 5G leverbaar
                      zullen zijn…….

                      Dan maar meteen bij Amazon besteld en bovendien ook nog goedkoper dan hier.
                      Apple heeft ook het Liquid Retina-display
                      11‑inch (diagonaal) Multi‑Touch-display met led-achter­grond­verlichting en IPS‑technologie
                      Resolutie van 2388 x 1668 pixels bij 264 ppi (pixels per inch)

                      Wordt maandag reeds geleverd. [emoji6]

                      Ondertussen was ook bij mijn vorige Apple de SnapBridge app
                      van Nikon perfect bruikbaar, iets wat vroeger niet zo goed lukte.

                      OK, Samsung zou iets goedkoper geweest zijn en je krijgt
                      er een pen en een toetsenbord bij, maar ben nu Apple gewoon….

                      Allen bedankt voor het meedenken, het was dus een luxe probleem.
                      Daar mijn huidige IPad het nog perfect doet, zal deze in de verkoop gaan, of naar een van ons kleinkinderen zeker, ik zie wel.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Neen hoor Francis, wij hebben Telenet OneUp met twee gsm inbegrepen, daar krijg je ofwel elk 40GB
                        Maar je krijgt er ook een gratis Sim kaartje bij waar je die
                        gezamenlijke 80 GB kan op verbruiken.
                        Gans het pakket kost 126€ per maand, internet aan een snelheid
                        van 1Gb/s super snel dus, tv, twee gsm onbeperkt bellen,
                        huur tv box met spraak technologie met opnames bewaard op de Telenet server en onbeperkt bellen via vaste lijn.

                        “Met ONEup bepaal je zelf het aantal mobiele nummers en zo ook de prijs van je ONEup. Gedaan dus met betalen voor onnodige simkaarten!
                        Je kiest zelf hoe je je totaal aan mobiele data gebruikt tussen je nummers. Ga je bijvoorbeeld voor 2 mobiele nummers? Dan surfen je 2 nummers samen in totaal 80GB aan volledige snelheid met mobiele data. Verbruik jij 60GB en je partner 20GB? Dan kan dat! (Of je partner even blij is met die verdeling, kunnen we niet garanderen.)
                        Gebruik je ook de inbegrepen datasimkaart van je ONEup? Dan gaat je verbruik met die datasimkaart mee van je inbegrepen data.
                        Heb je ook een smartwatch met eSIM? Telenet One Number is ook inbegrepen in je ONEup.
                        Je hebt geen Free G meer met je ONEup, omdat je sowieso onbeperkt surft.”
                        Toch maar oppassen met telenet oneup. Je zit tamelijk snel aan die 80 gb als je veel op verplaatsing
                        video of tv-programma's bekijkt. Ik dacht hiermee via de datacard (via Ipad) aan cablecutting te kunnen doen, maar dat viel echt tegen.
                        We zijn voor de cablecutting (op tweede adres) uiteindelijk naar EDPnet gegaan. (35 EUR per maand onbeperkt internet), maar behouden telenet oneup voor het hoofdadres en de gsm's.

                        Groetjes

                        Peter

                        Comment


                        • #27
                          Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Na wat zoeken heb vanavond een IPad Pro 11 met cellular 5G 256 GB en usbC laatste versie3 gevonden op Amazon, er was er daar nog ééntje op stock, terwijl ze hier bij Lab9 en Switch op geen maaanden
                          kunnen inschatten wanneer er terug met cellular 5G leverbaar
                          zullen zijn…….
                          Als ik eens een bestelling ingeef bij Apple, dan krijg ik de week van 1 maart als leveringsdatum.
                          Het is bizar dat Switch altijd veel langer duurt voor ze kunnen leveren.
                          Idem met de mini, heb die bij CB gekocht want nergens anders te verkrijgen op dat moment, bij Apple was het toen ook vanaf 28 maart pas.
                          Die leveringsproblemen zijn voor vele producten toch rampzalig aan het worden.
                          Maar de iPad Pro 11”, daar kan je geen miskoop mee doen. [emoji6]
                          De grotere 12,9” is echt niet handig en te zwaar vind ik en is naar mijn mening enkel goed als je die met keyboard op tafel kan laten staan.
                          Last edited by VerSeg; 12 februari 2022, 21:34.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als ik eens een bestelling ingeef bij Apple, dan krijg ik de week van 1 maart als leveringsdatum.
                            Raar dat ze dat vrijdag bij Lab9 in Ieper niet wisten, WiFi
                            zoveel als je wilde, maar met cellular G5 nergens te vinden,
                            enkel bij Amazon Luxemburg was er nog een te vinden.

                            Comment


                            • #29
                              Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Raar dat ze dat vrijdag bij Lab9 in Ieper niet wisten, WiFi
                              zoveel als je wilde, maar met cellular G5 nergens te vinden,
                              enkel bij Amazon Luxemburg was er nog een te vinden.
                              Is altijd zo, Switch is ook een dealer en die weten dat precies ook nooit.
                              Toch de juiste veronderstel ik?

                              Last edited by VerSeg; 13 februari 2022, 00:25.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Nieuwe Ipad Pro met 5 G of Samsung Tab versie 8 ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Is altijd zo, Switch is ook een dealer en die weten dat precies ook nooit.
                                Toch de juiste veronderstel ik?
                                Klopt Freddy, is dezelfde (ps. bij Amazon nog 40€ goedkoper[emoji6])

                                Comment

                                Working...
                                X