Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    De vooruitgang van de achteruitgang.....
    Ook paard en kar was reeds vooruitgang. [emoji848]
    Vooral die kar dan….

    Comment


    • #17
      Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ook paard en kar was reeds vooruitgang. [emoji848]
      Vooral die kar dan….
      Ooit Guust Flater gelezen ?

      Comment


      • #18
        Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik ken het probleem omdat wij automatisch rolluiken hebben. Het is al eens gebeurd dat de rolluiken ‘s morgens niet op het geprogrammeerde tijdstip werden opgetrokken; geen nood want we hebben ook een zendertje om ze op te laten gaan. Maar ook dat deed het niet.
        Uiteindelijk ging het om een of andere kraan in de buurt, en zijn we gaan vragen om eventjes af te zetten, zodat wij onze rolluiken konden omhoogdoen!
        Af en toe ‘hapert’ er wel eens een rolluik (3 groepen van respectievelijk 6, 3 en 3 rolluiken!), maar die kunnen we dan met het mobiele kastje openen.
        Je zal maar brand krijgen en in paniek proberen je huis te verlaten. Ik begrijp niet waarom mensen zich zo opsluiten. Bij stroomuitval wat vaak gebeurt bij brand en je in paniek ze met de handbediening probeert te openen dan kan je het vergeten. Ik heb ooit een grote nieuwe villa voorzien van de elektrische bediening voor rolluiken. De stuurrelaiskast die ik gebouwd had zat centraal in de meterkast en er was maar een plaats in huis beneden bij de keukendeur waar je één rolluik stroomloos met de hand kon openen, maar voor je daar bent ben je al gestikt door de rook. Mijn waarschuwing werd door de opdrachtgever en mijn baas weggelachen. Tegenwoordig zou je (mits je nog stroom hebt) door middel van rookmelders ervoor kunnen zorgen dat bij rook de rolluiken opengaan.

        Comment


        • #19
          Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Je zal maar brand krijgen en in paniek proberen je huis te verlaten. Ik begrijp niet waarom mensen zich zo opsluiten. Bij stroomuitval wat vaak gebeurt bij brand en je in paniek ze met de handbediening probeert te openen dan kan je het vergeten. Ik heb ooit een grote nieuwe villa voorzien van de elektrische bediening voor rolluiken. De stuurrelaiskast die ik gebouwd had zat centraal in de meterkast en er was maar een plaats in huis beneden bij de keukendeur waar je één rolluik stroomloos met de hand kon openen, maar voor je daar bent ben je al gestikt door de rook. Mijn waarschuwing werd door de opdrachtgever en mijn baas weggelachen. Tegenwoordig zou je (mits je nog stroom hebt) door middel van rookmelders ervoor kunnen zorgen dat bij rook de rolluiken opengaan.
          Eén rolluik aan de achterdeur is volledig manueel, en zowel de voordeur als een deur in de garage zijn manueel te openen/sluiten. Brand kan natuurlijk altijd ontstaan, maar wij hebben wel niets met een open vlam, en ook geen gas. Uiteraard zijn overal de nodige rookmelders en in de garage een brandmelder voorzien.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Eén rolluik aan de achterdeur is volledig manueel, en zowel de voordeur als een deur in de garage zijn manueel te openen/sluiten. Brand kan natuurlijk altijd ontstaan, maar wij hebben wel niets met een open vlam, en ook geen gas. Uiteraard zijn overal de nodige rookmelders en in de garage een brandmelder voorzien.
            Er is een paar jaar geleden een huis volledig uitgebrand, die hadden gelukkig brandmelders.
            Ze horen een slag en meteen ook brandalarm … midden in de nacht, ze waren gelukkig wakker en zich aan het omkleden.
            Tellerkast van de elektriciteit was ontploft in de garage, meteen ook wat brandbare materialen en de wagen in brand.
            Ze zijn in ondergoed naar buiten gelopen, nog geen minuut later stond heel het huis in brand.
            De deur waar je normaal naar buiten wil is in dat geval niet altijd deze dat nog bruikbaar zal zijn.
            Nu hebben ze een slaapkamer beneden, met een brandvertragende deur en een raam dat snel open kan met een rolluik dat manueel te bedienen valt.
            Met elektrisch bediende rolluiken zouden ze meteen opgesloten zitten mits de elektriciteit uitvalt, tenzij het er op batterijen zijn en los van het net werken.
            Men moet er nooit vanuit gaan dat het enkel anderen overkomt, men kan enkel hopen dat het nooit gebeurt. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Eén rolluik aan de achterdeur is volledig manueel, en zowel de voordeur als een deur in de garage zijn manueel te openen/sluiten. Brand kan natuurlijk altijd ontstaan, maar wij hebben wel niets met een open vlam, en ook geen gas. Uiteraard zijn overal de nodige rookmelders en in de garage een brandmelder voorzien.
              Bij mij ook: Slaapkamer op de beganegrond; wel brandmelders maar geen frituurpan meer en geen gaspit. Daarvoor in de plaats een airflyer en een inductie kookplaat die sneller en gelijkmatiger warmt dan op een gaspit en bij oververhitting uitschakelt. Aan de airflyer frietuur wen je, anders maar even naar de frietbakker om de hoek.

              Comment


              • #22
                Re: Probleem afstandsbedieningen ...snap het niet

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Bij mij ook: Slaapkamer op de beganegrond; wel brandmelders maar geen frituurpan meer en geen gaspit. Daarvoor in de plaats een airflyer en een inductie kookplaat die sneller en gelijkmatiger warmt dan op een gaspit en bij oververhitting uitschakelt. Aan de airflyer frietuur wen je, anders maar even naar de frietbakker om de hoek.
                Bij ons is -in principe- alles op de begane grond. De boven is wel grotendeels afgewerkt, maar wordt, met ons tweetjes, nauwelijks gebruikt. Onze frietketel hebben we al jaren geleden weggedaan; als er 'gefriteerd' wordt, doe ik dat in de oven. Ik gebruik trouwens mijn oven zoniet dagelijks, dan toch verschillende keren per week.
                Alles elektrisch hier, dat werd destijds gepromoot, maar begint nu toch serieus te kosten. Maar een neef die op gas is overgeschakeld, zegt dat hij intussen slechter af is.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X