Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: E-box

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ge krijgt spam/phishing van fraudeurs … dan ligt dat niet aan de overheid hé.
    Trouwens heeft de overheid dit al opgelost … door Itsme te koppelen aan het inloggen, dan ben je tenminste zeker dat je correct inlogt.
    Zeg anders uw rekening dan ook maar meteen op bij de bank want van zo goed al elke bank krijg ik net als vele anderen spam/phishing binnen.

    En aan het e-mailadres kon je het ook al zien, want hetgeen ze echt voor het burgerprofiel gebruiken is noreply@burgerprofiel.vlaanderen.be [emoji6]
    Dat klopt en dat beweer ik ook niet hé. En mails, zogezegd van banken zijn 99,99% spam.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: E-box

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Je kan toch gewoon meldingen uit zetten René, dan is al de rest
      toch spam (die je dal lustig verder zal krijgen).
      Zoals ik reeds zei doe ik het zo, ik ga dus gewoon iedere week eens
      inloggen op mijn burgerprofiel, daar vind je alles terug, van
      je e box tot mijn gezondheid enz. duurt 5 min.
      En al de andere spam en of phising rommel gaat hier rechtstreeks de vuilbak in.
      Je gaat toch ook in de brievenbus kijken of de postbode er iets in gestoken heeft…..

      https://www.vlaanderen.be/uw-overhei...of-deactiveren
      Ik had nog iets toegevoegd aan mijn eerste post hierover na jullie reacties: Het feit dat de overheid dan nog een wasmand vol verschillende e-mailadressen gebruikt maakt het er niet eenvoudiger op om direct spam van echt te onderscheiden
      Dat is ook een deel van het probleem volgens mij. Fgov moet zijn zegje doen, Vlaanderen moet zijn zegje doen.
      Ik zie dat je wel één en ander kan selecteren in e-box, ga het allemaal eens rustig bekijken.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: E-box

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Dat is ook een deel van het probleem volgens mij. Fgov moet zijn zegje doen, Vlaanderen moet zijn zegje doen.
        Hier kon ik er deze morgen in elk geval niet naast kijken,
        dat mijn fiscale fiche voor mijn belasting aangifte ter beschikking is, kreeg ik via vier mails gemeld, eentje beveiligd via Doccle,
        eentje in mijn ebox, eentje via MyPension en eentje via de Vlaamse overheid.
        Allemaal echt en correct.

        Comment


        • Re: E-box

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Hier kon ik er deze morgen in elk geval niet naast kijken,
          dat mijn fiscale fiche voor mijn belasting aangifte ter beschikking is, kreeg ik via vier mails gemeld, eentje beveiligd via Doccle,
          eentje in mijn ebox, eentje via MyPension en eentje via de Vlaamse overheid.
          Allemaal echt en correct.
          Tja, het blijft willen maar niet kunnen hé.

          Als je als overheid de e-box professioneel aanpakt dan zou je kunnen zorgen dat je één melding krijgt als er een nieuw item in de e-box staat ipv 2, 3, 4 of meer. Maar dat is nog het minste.
          Mijn vrouw is ook geflitst toen ze verleden week ergens iets te snel reed. Mooi een tweetal meldingen dat er iets in mijn e-box zat.
          Vrijdag de minnelijke schikking ook nog eens in de brievenbus.

          Een weekje geleden de fiscale fiche van mij en mijn echtgenote in de e-box. Dus maar afgeprint en bij mijn belastingdossier gevoegd.
          Vandaag 2 omslagen in de bus (UV= uitgestelde vergoeding, weet je wel) met in elke omslag.... elk zijn fiscale fiche.
          Is het nu zo moeilijk om in 2022 te programmeren, als je iets opent in je e-box, je het wel zal lezen en er gevolg aan geven, en dat het systeem dan automatisch de zaak niet meer op papier verzendt ?
          Onze ontelbare overheden zitten blijkbaar allemaal op hun eilandje te werken en de e-box is een soort veredelde berichtenbox.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: E-box

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Tja, het blijft willen maar niet kunnen hé.

            Als je als overheid de e-box professioneel aanpakt dan zou je kunnen zorgen dat je één melding krijgt als er een nieuw item in de e-box staat ipv 2, 3, 4 of meer. Maar dat is nog het minste.
            Mijn vrouw is ook geflitst toen ze verleden week ergens iets te snel reed. Mooi een tweetal meldingen dat er iets in mijn e-box zat.
            Vrijdag de minnelijke schikking ook nog eens in de brievenbus.

            Een weekje geleden de fiscale fiche van mij en mijn echtgenote in de e-box. Dus maar afgeprint en bij mijn belastingdossier gevoegd.
            Vandaag 2 omslagen in de bus (UV= uitgestelde vergoeding, weet je wel) met in elke omslag.... elk zijn fiscale fiche.
            Is het nu zo moeilijk om in 2022 te programmeren, als je iets opent in je e-box, je het wel zal lezen en er gevolg aan geven, en dat het systeem dan automatisch de zaak niet meer op papier verzendt ?
            Onze ontelbare overheden zitten blijkbaar allemaal op hun eilandje te werken en de e-box is een soort veredelde berichtenbox.
            Och ja, ik ontvang toch liever iets verschillende keren, wellicht via verschillende kanalen, dan dat ik het niet ontvang.
            Als je er ééntje over het hoofd ziet, dan wordt je nog een paar keer verwittigd... goed toch !?

            Comment


            • Re: E-box

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Is het nu zo moeilijk om in 2022 te programmeren, als je iets opent in je e-box, je het wel zal lezen en er gevolg aan geven, en dat het systeem dan automatisch de zaak niet meer op papier verzendt ?
              Die keuze maak je toch zelf René, ik krijg hier reeds een paar jaar niets meer op papier.
              Ook het aantal kanalen met melding dat er iets in je ebox zit kies
              je zelf.

              Comment


              • Re: E-box

                Afgelopen week een melding van Doccle dat er een nieuw document in mijn e-box zat.
                Naar Doccle en er was niets te zien. Naar mijn e-box en niets te zien.
                De mail nog eens bekeken en het bleek van de provincie Antwerpen te zijn.
                Terug naar de e- box en de partners bekeken en daar stond de provincie Antwerpen tussen.
                Ik heb de koppeling moeten maken met de provincie Antwerpen en pas dan stond de rekening in mijn e- box.

                War zou er gebeuren als ik dit document niet gevonden had?

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • Re: E-box

                  Ik heb nu onlangs 2 emails gekregen dat er documenten in mijn ebox zitten. Eentje zogezegd van Doccle maar met een adres noreply(at)overheid.be en nu eentje "een nieuw overheidsdocument" van noreply(at)vlaanderen.be.

                  Nu maak ik geen gebruik van doccle of van ebox. Maar toch betrouw ik het voor geen meter. Al die "diensten" eigenen zich het recht toe om zelf mailboxen uit te vinden en te gebreuken. Maar er is geen enkele manier waarop je kan zeggen dat je absoluut geen gebruik wil maken van die dingen.

                  Of kan je op een of andere manier instellen dat je ebox voor niets gebruikt mag worden. Zelfde dat je geen enkel document naar doccle wil gestuurd zien.

                  Comment


                  • Re: E-box

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ik heb nu onlangs 2 emails gekregen dat er documenten in mijn ebox zitten. Eentje zogezegd van Doccle maar met een adres noreply(at)overheid.be en nu eentje "een nieuw overheidsdocument" van noreply(at)vlaanderen.be.

                    Nu maak ik geen gebruik van doccle of van ebox. Maar toch betrouw ik het voor geen meter. Al die "diensten" eigenen zich het recht toe om zelf mailboxen uit te vinden en te gebreuken. Maar er is geen enkele manier waarop je kan zeggen dat je absoluut geen gebruik wil maken van die dingen.

                    Of kan je op een of andere manier instellen dat je ebox voor niets gebruikt mag worden. Zelfde dat je geen enkel document naar doccle wil gestuurd zien.
                    Ik kan goed begrijpen dat de "gewone" Belg stilaan verzuipt in het moeras van overheidssites die letterlijk over mekaar vallen, en dat dan in vijfvoud: federaal, Vlaams, Brussels, Waals, Duitstalig. Van de week nog eentje bij: hoe we kunnen besparen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: E-box

                      Als je geen Doccle gebruiker bent, ga je ook geen mails krijgen van Doccle en gaan er ook geen documenten bewaard worden voor jouw.
                      Het is ook de bedoeling dat je bedrijven die met Doccle werken, zelf op de hoogte brengt dat je hun facturen of documenten via Doccle wil ontvangen.
                      Dat kan via Docclze zelf.
                      Zo heb ik een Doccle account moeten aanmaken voor de schoonouders, die hoog bejaard zijn, om Telenet via domiciliëring te kunnen betalen

                      Je e-box moet je ook activeren, maar volgens mij is het voldoende om te bevestigen dat je de belastingbrief enkel digitaal wil ontvangen om je e-box actief te maken.

                      Mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                      Comment


                      • Re: E-box

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                        Zo heb ik een Doccle account moeten aanmaken voor de schoonouders, die hoog bejaard zijn, om Telenet via domiciliëring te kunnen betalen

                        Je e-box moet je ook activeren, maar volgens mij is het voldoende om te bevestigen dat je de belastingbrief enkel digitaal wil ontvangen om je e-box actief te maken.
                        Nooit geweten dat je Doccle zou moeten hebben om Telenet via domiciliëring te kunnen betalen
                        tevens heb je ook geen Doccle nodig om een belastingbrief te ontvangen, die zullen je altijd wel vinden

                        Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je dat zelf wilt maar je hebt dat helemaal niet echt nodig, dus had je ook niks moeten aanmaken
                        Er zijn mensen genoeg zonder Doccle account en die betalen ook gewoon alles en krijgen ook al hun facturen, dus tjah ...

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • E-box

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik kan goed begrijpen dat de "gewone" Belg stilaan verzuipt in het moeras van overheidssites die letterlijk over mekaar vallen, en dat dan in vijfvoud: federaal, Vlaams, Brussels, Waals, Duitstalig. Van de week nog eentje bij: hoe we kunnen besparen.
                          Misschien dat ze elk hun eigen diensten en verzendadres hebben, maar als je in Vlaanderen woont zal je geen berichten krijgen van Brusselse, Waalse of Duitstalige diensten.
                          Tenzij je in elk landsgedeelte een eigendom hebt natuurlijk. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: E-box

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Nooit geweten dat je Doccle zou moeten hebben om Telenet via domiciliëring te kunnen betalen
                            tevens heb je ook geen Doccle nodig om een belastingbrief te ontvangen, die zullen je altijd wel vinden

                            Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je dat zelf wilt maar je hebt dat helemaal niet echt nodig, dus had je ook niks moeten aanmaken
                            Er zijn mensen genoeg zonder Doccle account en die betalen ook gewoon alles en krijgen ook al hun facturen, dus tjah ...

                            grts
                            Sieg
                            Inderdaad Sieg, men “moet” juist niets, mensen zonder digitale
                            systemen of interesses zijn er nog met hopen.
                            Het is maar waarvoor je kiest, ik ken er zelfs nog die “alles” op
                            papier willen en zelfs geen enkele automatische betaling
                            bij de bank hebben/willen….
                            Elk doet daar van wat hij/zij wil, hier alvast voorstander
                            van alles digitaal bij te houden, spaart mij een heel pak zoek werk
                            en je hoeft niets bij te houden.
                            En facturen die toch nog op papier toe komen worden hier
                            op de dag dat ze in de bus vallen over geschreven (al dan niet
                            op memo, hangt er van af) worden op de scanner gelegd en
                            digitaal opgeslagen in Dropbox.
                            Doe ik nu reeds jaren ook met aankoop en of garantie bewijzen.
                            Gemakkelijker kan je toch niet zijn, je kan alles meteen terug
                            vinden en dat van op ieder toestel.
                            Een pc met internet kan heus wel voor meer gebruikt worden dan om
                            discussie te voeren op een of ander forum, maar blijkbaar
                            hebben sommigen dat nog niet door……
                            Gr. Geert.

                            Comment


                            • E-box

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Van de week nog eentje bij: hoe we kunnen besparen.
                              Over een week of twee nog eentje, speciaal voor u zou men op den duur gaan denken. [emoji6]

                              Sms’en is te duur, en dus gaat de overheid u whatsappen

                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: E-box

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Nooit geweten dat je Doccle zou moeten hebben om Telenet via domiciliëring te kunnen betalen

                                tevens heb je ook geen Doccle nodig om een belastingbrief te ontvangen, die zullen je altijd wel vinden

                                Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je dat zelf wilt maar je hebt dat helemaal niet echt nodig, dus had je ook niks moeten aanmaken
                                Er zijn mensen genoeg zonder Doccle account en die betalen ook gewoon alles en krijgen ook al hun facturen, dus tjah ...

                                grts
                                Sieg
                                Je moet eens proberen om bij telenet een domiciering te krijgen enkel voor tv, als je geen internet hebt zonder een dienst als bv doccle.
                                En de schoonouders wilden dat het automatisch gebeurd, dan moesten ze niemand lastig vallen.
                                Ze sturen ofwel een overschrijving via de post of ze willen het factuur via mail sturen.
                                Maar als je geen internet hebt....krijg je het niet voor elkaar.

                                Mvg
                                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                                Comment

                                Working...
                                X