Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
E-box
Collapse
X
-
-
Re: E-box
Ik betaal al jaren mijn el. rekening via Zoomit, deze keer lukte het me niet meer omdat "het adres" (een postbusnummer nota bene) niet klopt zegt mijn banksoftware. Vermits tegenwoordig bijna alle bedrijven VOORAL bezig zijn met zich zoveel mogelijk in te metselen in een bunker qua bereikbaarheid heb ik dat postbus adres maar verwijderd en eureka, dat wordt aanvaard. Helaas, als men dat niet aanpast, zal het volgende maand hetzelfde liedje zijn vrees ik.
Ik heb het maar aangekaart op de facebookpagina van de leverancier (Luminus), meeste kans dat het nog gelezen wordt.
Misschien is dit nuttig voor lezers die toevallig in dezelfde situatie zouden zitten (Luminus en Zoom)BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtIk betaal al jaren mijn el. rekening via Zoomit, deze keer lukte het me niet meer omdat "het adres" (een postbusnummer nota bene) niet klopt zegt mijn banksoftware. Vermits tegenwoordig bijna alle bedrijven VOORAL bezig zijn met zich zoveel mogelijk in te metselen in een bunker qua bereikbaarheid heb ik dat postbus adres maar verwijderd en eureka, dat wordt aanvaard. Helaas, als men dat niet aanpast, zal het volgende maand hetzelfde liedje zijn vrees ik.
Ik heb het maar aangekaart op de facebookpagina van de leverancier (Luminus), meeste kans dat het nog gelezen wordt.
Misschien is dit nuttig voor lezers die toevallig in dezelfde situatie zouden zitten (Luminus en Zoom)Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
OK, maar we zijn hier al lang afgedwaald van e- box héBD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Vandaag een mail van E-box dat er op 2 maart een "ongelezen" bericht uit mijn e-box gaat verwijderd worden: de aanslag roerende voorheffing 2021.
Blijkt tegen mijn verwachting in geen phising bericht te zijn.
Maar, euh, ik heb die rekening al maanden geleden betaald
Er is dus blijkbaar geen enkele terugkoppeling tussen al die diensten en de e-box... Iedereen op zijn eilandje.
Dus toch nog altijd een beetje "willen maar..." ?BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
E-box
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtVandaag een mail van E-box dat er op 2 maart een "ongelezen" bericht uit mijn e-box gaat verwijderd worden: de aanslag roerende voorheffing 2021.
Er is dus blijkbaar geen enkele terugkoppeling tussen al die diensten en de e-box... Iedereen op zijn eilandje.
Dus toch nog altijd een beetje "willen maar..." ?
Als je in de E-box een bericht niet leest, dan blijft die uiteraard als ongelezen staan.
Als men u een mail stuurt en een kopij via de post, dan komt uw mail toch ook niet als gelezen wanneer je uw brievenbus ledigt? [emoji848]
Eerder van willen en … zeker doen … dat permanent klagen. [emoji23]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtWat heeft reeds betaald te maken met een melding van ongelezen bericht? [emoji849]
Als je in de E-box een bericht niet leest, dan blijft die uiteraard als ongelezen staan.
Als men u een mail stuurt en een kopij via de post, dan komt uw mail toch ook niet als gelezen wanneer je uw brievenbus ledigt? [emoji848]
Eerder van willen en … zeker doen … dat permanent klagen. [emoji23]
Nu verlies ik tijd om te gaan kijken naar iets wat verleden tijd is. Vandaar het willen, maar niet...BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
E-box
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtDaar gaat het hem niet om. Ik vind het een beetje zielig dat men wel een mail stuurt om te zeggen dat ik een bericht niet heb gelezen, maar dat er blijkbaar geen koppeling is met het feit dat, als ik het betreffende al lang betaald heb, ik het vermoedelijk niet meer hoef te lezen.
Nu verlies ik tijd om te gaan kijken naar iets wat verleden tijd is. Vandaar het willen, maar niet...
Al onze vaste kosten worden via domiciliëring betaald, toch staat er elke maand een “ongelezen” bericht in mijn e-mail, Doccle, E-Box, klanten profiel, in de brievenbus, …
Het is niet omdat het betaald is, dat er geen belangrijke mededeling op kan staan.
En het geeft iedereen de kans een kopij te bewaren voordat het document verdwijnt.
Als je bij CB of andere winkel iets bestelt, dan krijg je toch ook een “ongelezen” bericht in je mailbox met een orderbevestiging en later ook nog een factuur, niettegenstaande je weet dat je besteld hebt en al betaald hebt. [emoji849]
Het enige zielige eraan is de beetje belachelijke reactie er op. [emoji1785]
Wat tijdverlies betreft … hoeveel tijd spendeer je er telkens aan om het hier weer neer te pennen? [emoji849]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtVandaag een mail van E-box dat er op 2 maart een "ongelezen" bericht uit mijn e-box gaat verwijderd worden: de aanslag roerende voorheffing 2021.
je gaat toch ook minstens om de paar dagen kijken wat er
in je brievenbus zit.
Leve het digitale tijdperk, en snel internet, 30 jaar geleden
kon je dat soort discussies gewoon niet voeren…….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtWat tijdverlies betreft … hoeveel tijd spendeer je er telkens aan om het hier weer neer te pennen? [emoji849]Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtLeve het digitale tijdperk, en snel internet, 30 jaar geleden kon je dat soort discussies gewoon niet voeren…….Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Ik ga toch maar mijn e-box op non actief zetten denk ik.
Alles terug op papier, dan hoef ik geen bediende aan te werven om uit de waslijst berichten deze die per ongeluk geen spam zijn, uit te filteren.
Vanmorgen mail van deze: Vlaamse overheid <noreply@burgerprofiel.be> dat er een bericht in mijn e-box staat. Lijkt me OK maar ik ga toch maar ineens via itsme naar de e-box. Niks bericht, blijkt uiteindelijk Spam.
Dus ik moet onthouden dat "burgerprofiel.be" moet zijn "burgerprofiel.vlaanderen.be (het eerste is spam). Ja man....
Zojuist opnieuw een mail, nu van MJNBURGERPROFIEL <vlaanderen@skynet.be>, duidelijk phising, zie je zo uit het mail-adres.
Het feit dat de overheid dan nog een wasmand vol verschillende e-mailadressen gebruikt maakt het er niet eenvoudiger op om direct spam van echt te onderscheiden.
Gelukkig detecteert Chrome al dat het spam is als ik op zo'n link klik. (gewoon even uitgeprobeerd maar direct melding van blokkering)
Voor zover ik meen te weten is het bij de overheid weer alles of niets:
1) echte mails van hun die ik moet uitfilteren uit de overvloed aan Spam en niks meer op papier, ofwel
2) niks meer via mail en alles enkel op papier en dan ook niks meer in de e-box.
Of is er toch een tussenoplossing ? (geen mails maar wel documenten in mijn e-box) ?Last edited by nete; 19 februari 2022, 18:37.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
E-box
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtIk ga toch maar mijn e-box op non actief zetten denk ik.
Alles terug op papier, dan hoef ik geen bediende aan te werven om uit de waslijst berichten deze die per ongeluk geen spam zijn, uit te filteren.
Vanmorgen mail van deze: Vlaamse overheid dat er een bericht in mijn e-box staat. Lijkt me OK maar ik ga toch maar ineens via itsme naar de e-box. Niks bericht, blijkt uiteindelijk Spam.
Zojuist opnieuw een mail, nu van [B]MJNBURGERPROFIEL , duidelijk phising, zie je zo uit het mail-adres.
Gelukkig detecteert Chrome al dat het spam is als ik op zo'n link klik. (gewoon even uitgeprobeerd maar direct melding van blokkering)
Voor zover ik meen te weten is het bij de overheid weer alles of niets: echte mails van hun die ik moet uitfilteren uit de overvloed aan Spam en niks meer op papier, ofwel niks meer via mail en alles enkel op papier en dan ook niks meer in de e-box.
Of is er toch een tussenoplossing ? (geen mails maar wel documenten in mijn e-box) ?
Trouwens heeft de overheid dit al opgelost … door Itsme te koppelen aan het inloggen, dan ben je tenminste zeker dat je correct inlogt.
Zeg anders uw rekening dan ook maar meteen op bij de bank want van zo goed al elke bank krijg ik net als vele anderen spam/phishing binnen.
En aan het e-mailadres kon je het ook al zien, want hetgeen ze echt voor het burgerprofiel gebruiken is noreply@burgerprofiel.vlaanderen.be [emoji6]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtIk ga toch maar mijn e-box op non actief zetten denk ik.
Vanmorgen mail van deze: Vlaamse overheid <noreply@burgerprofiel.be> dat er een bericht in mijn e-box staat. Lijkt me OK maar ik ga toch maar ineens via itsme naar de e-box. Niks bericht, blijkt uiteindelijk Spam.
Zojuist opnieuw een mail, nu van MJNBURGERPROFIEL <vlaanderen@skynet.be>, duidelijk phising, zie je zo uit het mail-adres.
Voor zover ik meen te weten is het bij de overheid weer alles of niets: echte mails van hun die ik moet uitfilteren uit de overvloed aan Spam en niks meer op papier, ofwel niks meer via mail en alles enkel op papier en dan ook niks meer in de e-box.
Of is er toch een tussenoplossing ? (geen mails maar wel documenten in mijn e-box) ?
toch spam (die je dal lustig verder zal krijgen).
Zoals ik reeds zei doe ik het zo, ik ga dus gewoon iedere week eens
inloggen op mijn burgerprofiel, daar vind je alles terug, van
je e box tot mijn gezondheid enz. duurt 5 min.
En al de andere spam en of phising rommel gaat hier rechtstreeks de vuilbak in.
Je gaat toch ook in de brievenbus kijken of de postbode er iets in gestoken heeft…..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtZoals ik reeds zei doe ik het zo, ik ga dus gewoon iedere week eens inloggen op mijn burgerprofiel, daar vind je alles terug, van je e box tot mijn gezondheid enz. duurt 5 min.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment