Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: E-box

    Het gedoe met een ticket in een parking heb ik reeds lang niet meer sinds ik een registratie heb met een Pcard+ van interparking en een app voor Q-Park. Het is gratis in gebruik en meestal nog parkeren met korting.
    Een scan van je nummerplaat bij het in en uitrijden van een parking en het bedrag gaat automatisch van je rekening. Nog nooit geen probleem mee gehad.

    Comment


    • Re: E-box

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar wat noem je steeds langer wordende nummerplaten … het grootste verschil dat men kan hebben met 60 jaar geleden is 2 karakters extra.
      Klopt niet !
      Tot voor een paar jaar moest ik NERGENS ooit een nummerplaat ingeven, dat is dus van 0 naar 7, dankzij de "vooruitgang". De automaat in die P&R had wel een behoorlijk groot scherm (als het werkt) maar de automaten langs de straat zijn allesbehalve gebruiksvriendelijk bij het typen. Onvoorspelbaar of je zacht of hard moet duwen, verschilt enorm tussen de automaten onderling.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: E-box

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Het gedoe met een ticket in een parking heb ik reeds lang niet meer sinds ik een registratie heb met een Pcard+ van interparking en een app voor Q-Park. Het is gratis in gebruik en meestal nog parkeren met korting.
        Een scan van je nummerplaat bij het in en uitrijden van een parking en het bedrag gaat automatisch van je rekening. Nog nooit geen probleem mee gehad.
        Als je frekwent in zo'n parkeergebouw parkeert is dat inderdaad winst.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: E-box

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Klopt niet !
          Tot voor een paar jaar moest ik NERGENS ooit een nummerplaat ingeven, dat is dus van 0 naar 7, dankzij de "vooruitgang". De automaat in die P&R had wel een behoorlijk groot scherm (als het werkt) maar de automaten langs de straat zijn allesbehalve gebruiksvriendelijk bij het typen. Onvoorspelbaar of je zacht of hard moet duwen, verschilt enorm tussen de automaten onderling.
          Klopt wel. [emoji23]
          Nummerplaten die langer worden staat los van ze al dan niet te moeten ingeven.
          De enige plaats waar ik dat ooit moest doen is Gent.
          Bij ons in de omgeving nergens.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: E-box

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als je frekwent in zo'n parkeergebouw parkeert is dat inderdaad winst.
            Het is niet om de winst te doen maar wel het gemak in gebruik.

            Toch eens tegengekomen dat de nummerplaat niet aanvaard werd. Nadien kwam het uit ik had een nieuwe bankkaart ontvangen en het nieuwe nummer nog niet aangepast bij mijn gegevens op de site van Interparking.
            Last edited by Felix69; 30 januari 2022, 18:24.

            Comment


            • Re: E-box

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Klopt wel. [emoji23]

              De enige plaats waar ik dat ooit moest doen is Gent.
              Bij ons in de omgeving nergens.
              Begin toch maar al te oefenen, ze zullen elders wel volgen, het nummerplaatvirus is dus ook al opgedoken in Antwerpen.
              Vond je het zo interessant in Gent om daar een minuut of zo bezig te zijn om een parkeerticket vast te krijgen ?
              Als je plaat dan UUW bevat zoals de mijne is een 1 U of 3 U's foutje snel gemaakt op zo'n aanraakscherm dat niet altijd behoorlijk sensitief is.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: E-box

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Het is niet om de winst te doen maar wel het gemak in gebruik.
                Dat bedoelde ik ook met "winst".
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • E-box

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Begin toch maar al te oefenen, ze zullen elders wel volgen, het nummerplaatvirus is dus ook al opgedoken in Antwerpen.
                  Vond je het zo interessant in Gent om daar een minuut of zo bezig te zijn om een parkeerticket vast te krijgen ?
                  Als je plaat dan UUW bevat zoals de mijne is een 1 U of 3 U's foutje snel gemaakt op zo'n aanraakscherm dat niet altijd behoorlijk sensitief is.
                  Je mixt twee zaken, er is het gedeelte nummerplaat en er is het gedeelte display.
                  Het is niet omdat men in Gent een slecht aanraakscherm gebruikt, dat daarom het systeem met nummerplaatherkenning per definitie slecht is.
                  Uiteraard moet iedereen zijn eigen nummerplaat wel kennen, da’s ook niet iedereen gegeven.
                  Dat de toestellen in Gent op niet veel trekken is een feit, toch deze dat ik zelf al gezien heb.
                  Maar bij straatparkeren moet je de nummerplaat zelf ingeven, hier bij enkele parkings wordt je nummerplaat gelezen en hoef je die zelf niet in te geven.
                  Toch ook een voordeel om aan de bareel niet half uit uw auto te moeten hangen om dat ticket in te brengen … in sommige parkings staat die kaartlezer anders al tientallen jaren ongelukkig geplaatst.
                  In dat geval is nummerplaatherkenning een waar geschenk. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: E-box

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    J
                    Maar bij straatparkeren moet je de nummerplaat zelf ingeven, hier bij enkele parkings wordt je nummerplaat gelezen en hoef je die zelf niet in te geven.
                    Toch ook een voordeel om aan de bareel niet half uit uw auto te moeten hangen om dat ticket in te brengen … in sommige parkings staat die kaartlezer anders al tientallen jaren ongelukkig geplaatst.
                    We zijn weer vertrokken zoals gewoonlijk met u.
                    In Antwerpen moesten we bij het binnenrijden ook geen nummerplaat ingeven, die werd via camera's uitgelezen, maar om 1 luttele euro (één tarief voor 24 uur) te "mogen" betalen weer wel, maar dan moet het wel mogelijk zijn om ze in te geven.
                    Nu was het uitstappen geblazen aan de bareel aan de uitgang om op het scherm aldaar op het telefoon icoontje te gaan drukken, efkes in de wachtrij van de operator te gaan staan, om dan vriendelijk te vragen om de bareel te openen.
                    Eigenlijk nog een geluk dat er (denk ik) maar één operator van dienst was, anders was het een dik probleem geweest vrees ik.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • E-box

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      We zijn weer vertrokken zoals gewoonlijk met u.
                      In Antwerpen moesten we bij het binnenrijden ook geen nummerplaat ingeven, die werd via camera's uitgelezen, maar om 1 luttele euro (één tarief voor 24 uur) te "mogen" betalen weer wel, maar dan moet het wel mogelijk zijn om ze in te geven.
                      Nu was het uitstappen geblazen aan de bareel aan de uitgang om op het scherm aldaar op het telefoon icoontje te gaan drukken, efkes in de wachtrij van de operator te gaan staan, om dan vriendelijk te vragen om de bareel te openen.
                      Eigenlijk nog een geluk dat er (denk ik) maar één operator van dienst was, anders was het een dik probleem geweest vrees ik.
                      Heb ik ook maar één woord over Antwerpen getypt? [emoji849]
                      Heb enkel “bevestigd” (wat je zelf aangekaart hebt) dat het in Gent slechte aanraakschermen zijn en dat het hier in enkele parkings wel een goed systeem is.
                      En uiteraard ook verkeerd gequote.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: E-box

                        Vooraf reserveren en betalen lijkt nog de beste oplossing, dan moet je niet eens naar een betaalterminal. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: E-box

                          wat kan het leven zwaar zijn :-)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • Re: E-box

                            Met de app van 4411, moet ge nooit uit de auto, aan geen paal, parkeergarage met nummerplaat herkenning en ticket, De Lijn, Nmbs, opladen, enz. Tot in Nederland toe, en een stukje over de taalgrens.
                            Hoe gemakkelijk kan het zijn. Natuurlijk zijn er andere kapers op de kust met een ander systeem, of app. die graantjes meepikken, zoals parkeergarages doch die zijn dun gezaaid.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • Re: E-box

                              Gedicht …. en er zit nog veel waarheid in!!!

                              Wil je een treinkaartje kopen,

                              Nee, niet naar de balie lopen,
                              Daar is niemand meer te zien,
                              je kaartje komt uit een machine.
                              Je moet dan overal op drukken
                              in de hoop dat het zal lukken.
                              Pure zenuwsloperij,
                              achter jou zie je een rij
                              kwaad en tandenknarsend staan,
                              want de trein komt er al aan.

                              Bij de bank wordt er geen geld
                              netjes voor je uitgeteld.
                              Want dat is tegen de cultuur,
                              nee je geld komt uit de muur.
                              Als je maar de code kent,
                              anders krijg je nog geen cent.
                              Om je nog meer te plezieren,
                              mag je internetbankieren
                              Allemaal voor jouw gemak,
                              alles onder eigen dak.
                              Niemand die er ooit om vroeg:
                              blijkbaar is het nooit genoeg.

                              Man, man, man wat een geploeter,
                              alles moet met een computer
                              Anders doe je echt niet mee.
                              Op www en punt Be

                              vind je alle informatie,
                              wie behoedt je voor frustratie?
                              Als dat ding het dan niet doet,
                              dan word je toch niet goed.
                              Maar dan roept men dat je boft,
                              je hebt immers Microsoft.

                              Ach, je gaat er onderdoor,
                              je raakt gewoonweg buiten spoor.
                              Nee het is geen kleinigheid,

                              oud worden in deze tijd.

                              Comment


                              • Re: E-box

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                NETE is nog vrij, als ge rap bent. [emoji848]
                                Ik heb mij onlangs geregistreerd en heb in een Q-Park parking probleemloos in- en uit gereden. op basis van die nr-plaatherkenning.
                                Maar anderzijds kreeg ik bij de registratie de verwittiging dat nummerplaatherkenning niet werkt op gepersonaliseerde nr-platen
                                Dus Nete heeft er niks aan.
                                Last edited by nabi; 1 februari 2022, 16:48. Reden: "bij de registratie"

                                Comment

                                Working...
                                X