Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: E-box

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Mijn opmerking gaat er niet zozeer om dat er eens een probleem optreed, maar vooral de echt wel kluchtige middeleeuwse manier om dat aan te kondigen.
    Waar een mens zich allemaal druk in maakt. Als je postbode eens niet langs komt omdat deze bv. ziek is of in verlof gaan ze het ook niet komen zeggen hoor en de wereld draaide gewoon verder.

    Comment


    • Re: E-box

      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      Waar een mens zich allemaal druk in maakt. Als je postbode eens niet langs komt omdat deze bv. ziek is of in verlof gaan ze het ook niet komen zeggen hoor en de wereld draaide gewoon verder.
      Naar de norm van nete moet de postbode dan even komen bellen en verwittigen dat hij niet kan komen. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • E-box

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik heb het nog al geschreven: de overheid en informatica is altijd een beetje "willen maar niet kunnen".
        Simpele vraag, wie heeft volgens u de ontwikkeling gedaan en wie onderhoudt heden deze websites? [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: E-box

          Ik was net in Doccle aan het kijken en zag nog een document van mijn ebox.
          Er stond in dat ik toestemming had gegeven om documenten elektronisch te ontvangen.
          Zal ik ooit wel eens gedaan hebben.
          En ook dat deze documenten evenveel recht hadden dan een brief per post.
          Dat je dus regelmatig moet gaan kijken in je ebox en de email notificatie moet opzetten.
          Wil je alles terug per post ontvangen....dan vond je de uitleg door op hier te klikken.
          Maar daar was mijn browser niet mee content.
          Prompt gaf hij de melding dat ik naar een onveilige site ging. Dat anderen konden meelezen. De site had nog een HTTP adres en geen beveiligd HTTPS.
          Ik had me van de overheid toch wel wat meer beveiliging verwacht.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • Re: E-box

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Simpele vraag, wie heeft volgens u de ontwikkeling gedaan en wie onderhoudt heden deze websites? [emoji848]
            Geen idee.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: E-box

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Geen idee.
              Een eerlijk antwoord denk ik.[emoji106]
              Waarom verwijt je de overheid dan slechte websites te maken als je niet eens weet wie ze maakt? [emoji848]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • E-box

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Prompt gaf hij de melding dat ik naar een onveilige site ging. Dat anderen konden meelezen. De site had nog een HTTP adres en geen beveiligd HTTPS.
                Ik had me van de overheid toch wel wat meer beveiliging verwacht.
                Mvg
                Als men in Google zoekt op “e-box sluiten”, dan krijgt men ook volgende link (zonder *):
                *http://myebox.be/nl/faq/comment-puis...tiver-mon-ebox
                Maar als men de link volgt, dan opent wel degelijk een pagina met https.
                *https://myebox.be/nl/faq/comment-pui...tiver-mon-ebox

                Het is anders ook maar een “FAQ pagina waar men geen enkel gegeven moet of kan invullen, alle verwijzingen (links) die daarop staan gaan wel naar https pagina’s.
                Op zich dus geen enkel risico als een ander daar “zou kunnen meelezen” zoals uw browser meldt, er zijn gewoon geen persoonlijke gegevens te lezen welke volgens de GDPR beschermd moeten zijn. [emoji6]
                De link zelf is trouwens in het Frans, wie erop let kan er zich dan ook druk in maken, maar de info staat wel zoals het moet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: E-box

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Sorry, maar dit vind ik zo onjuist. Er worden wel degelijk serieuze inspanningen gedaan (op Vlaams niveau) om volop mee te zijn met de digitalisering.
                  Heb ik vandaag weer gemerkt.
                  Spiksplinternieuwe P&R toren (één week open) op Linkeroever Antwerpen. Voor ons iets verder rijden dan de P&R in Melsele maar wel overdekt en 3 trams naar Groenplaats ipv enkel tram 3 in Melsele.
                  24 uur parkeren kost 1 euro, dus meer dan schappelijk.
                  Men moet natuurlijk mee zij met de mode: bij het binnenrijden wordt uw plaatnummer via camera opgeslagen. Bij terugkeer uit de stad kom je bij 3 betaalterminals terecht. Op een groot scherm: "toets je nummerplaat in". Geen reactie op de eerste terminal. Intussen groeide de rij wachtenden. Op terminal twee kon je iets verder maar kreeg die persoon steeds "betaling geweigerd". Hij had enkele dagen terug wel succes gehad. De mensen aan de derde terminal mochten "buiten rijden via de nachtuitgang". Geen kat die wist wat daarmee bedoeld werd of waar die mocht zijn.
                  De man die al eens succes had verleden week tikte dan maar rechtsboven op het scherm op het telefoon icoontje. "U bent nummer 1 in de wachtrij". Na een goeie minuut kon hij de operator het probleem uitleggen, en die man herstartte vanop afstand de drie terminals waar intussen al een tiental mensen stonden te wachten om te mogen betalen.
                  Die herstart was nutteloos, hetzelfde probleem als voordien. Schitterend geprogrammeerd ! (wordt dat dan niet een paar dagen getest voor en na indienststelling ?)
                  Terug op het telefoon icoontje geduwd door dezelfde persoon. "u bent nummer 2 in de wachtrij", maar de operator kwam wel sneller online. Uiteindelijk vroeg hij om naar de uitgang te rijden en daar opnieuw te bellen, hij zou dan handmatig de bareel openen. Zo geschiede: "u bent de eerste in de wachtrij". En ja, we mochten buiten zonder betalen.
                  Ik raadde de operator aan om de barelen gewoon open te zetten, zou hem een hoop oproepen besparen, maar ik vrees dat DE procedure dat niet zal toelaten.

                  Vroeger was het natuurlijk te gemakkelijk: je reed een parkinggebouw binnen, er kwam aan de ingang een ticketje uit de automaat en bij het verlaten stak je dat ticketje in de betaalautomaat, je betaalde (zelfs met cash als je wilde), het ticketje nam je mee en stak het aan de bareel in een automaat die dan de bareel liet opengaan. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat vroeger alles beter was. Maar soms maakt men er tegenwoordig een potje van.
                  Last edited by nete; 29 januari 2022, 22:54.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • E-box

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Heb ik vandaag weer gemerkt.
                    Spiksplinternieuwe P&R toren (één week open) op Linkeroever Antwerpen. Voor ons iets verder rijden dan de P&R in Melsele maar wel overdekt en 3 trams naar Groenplaats ipv enkel tram 3 in Melsele.
                    24 uur parkeren kost 1 euro, dus meer dan schappelijk.
                    Men moet natuurlijk mee zij met de mode: bij het binnenrijden wordt uw plaatnummer via camera opgeslagen. Bij terugkeer uit de stad kom je bij 3 betaalterminals terecht. Op een groot scherm: "toets je nummerplaat in". Geen reactie op de eerste terminal. Intussen groeide de rij wachtenden. Op terminal twee kon je iets verder maar kreeg die persoon steeds "betaling geweigerd". Hij had enkele dagen terug wel succes gehad. De mensen aan de derde terminal mochten "buiten rijden via de nachtuitgang". Geen kat die wist wat daarmee bedoeld werd of waar die mocht zijn.
                    De man die al eens succes had verleden week tikte dan maar rechtsboven op het scherm op het telefoon icoontje. "U bent nummer 1 in de wachtrij". Na een goeie minuut kon hij de operator het probleem uitleggen, en die man herstartte vanop afstand de drie terminals waar intussen al een tiental mensen stonden te wachten om te mogen betalen.
                    Die herstart was nutteloos, hetzelfde probleem als voordien. Schitterend geprogrammeerd ! (wordt dat dan niet een paar dagen getest voor en na indienststelling ?)
                    Terug op het telefoon icoontje geduwd door dezelfde persoon. "u bent nummer 2 in de wachtrij", maar de operator kwam wel sneller online. Uiteindelijk vroeg hij om naar de uitgang te rijden en daar opnieuw te bellen, hij zou dan handmatig de bareel openen. Zo geschiede: "u bent de eerste in de wachtrij". En ja, we mochten buiten zonder betalen.
                    Ik raadde de operator aan om de barelen gewoon open te zetten, zou hem een hoop oproepen besparen, maar ik vrees dat DE procedure dat niet zal toelaten.

                    Vroeger was het natuurlijk te gemakkelijk: je reed een parkinggebouw binnen, er kwam aan de ingang een ticketje uit de automaat en bij het verlaten stak je dat ticketje in de betaalautomaat, je betaalde (zelfs met cash als je wilde), het ticketje nam je mee en stak het aan de bareel in een automaat die dan de bareel liet opengaan. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat vroeger alles beter was. Maar soms maakt men er tegenwoordig een potje van.
                    En welk punt wil je daarmee maken nete?
                    Dat een technisch probleem zich nooit mag voordoen?
                    Fouten komen overal voor en ook met de oude systemen gebeurde dat.
                    Ticket nemen bij binnenrijden, ticket in automaat voor het buitenrijden, betalen en ticket komt niet terug uit het toestel … dan stond men daar ook.
                    De oude parkeermeters langs de straten, uw laatste muntstuk insteken en de meter ging soms niet omhoog, bleef je staan dan had je een boete want de agent testte het met een muntstuk en als het dan wel werkte dan werd aanzien dat je niet wou betalen.
                    Niets is perfect, niets is onfeilbaar, alles kan haperen of stuk gaan.
                    Het zijn net nieuwe zaken die de meeste kans hebben om voor problemen te zorgen, hoe goed die ook getest geweest zijn.
                    Ge kunt het ook positief bekijken, hierdoor heb je ook niet moeten betalen. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • E-box

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      …………Heb ik vandaag weer gemerkt……..
                      Spiksplinternieuwe P&R toren (één week open) op Linkeroever Antwerpen. Voor ons iets verder rijden dan de P&R in Melsele maar wel overdekt en 3 trams naar Groenplaats ipv enkel tram 3 in Melsele.
                      "betaling geweigerd". Vroeger was het natuurlijk te gemakkelijk: je reed een parkinggebouw binnen, er kwam aan de ingang een ticketje uit de automaat en bij het verlaten stak je dat ticketje in de betaalautomaat, je betaalde (zelfs met cash als je wilde), het ticketje nam je mee en stak het aan de bareel in een automaat die dan de bareel liet opengaan. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat vroeger alles beter was.
                      …….Maar soms maakt men er tegenwoordig een potje van……..
                      De oplossing ligt voor de hand René, U kan dat oplossen, stel je kandidatuur zou ik zeggen [emoji848].
                      Cash is uit den boze tegenwoordig, stel dat die betaalautomaat verkeerd gaat tellen……
                      En wat kan het die mannen/vrouwen die parkings uitbaten of
                      parkeerwachters schelen, voor het minimumloon ga je toch
                      niet stressen zeker, en de politie trekt zich reeds jaren niets
                      meer aan wat parkeren betreft.
                      Ze oogsten wat ze zaaien en geloof mij, het zal nog erger
                      worden, de kans is groot dat als je straks op de hulp knop
                      duwt, dat de medewerker je niet meer zal verstaan…. “jij wat trager kunnen spreken meneer…..”

                      En wij zullen er ook niet beter op worden vrees ik, sinds ik mijn
                      laatste nieuwe nummerplaat heb moet ik soms diep nadenken,
                      die vorige blijft nog steeds als eerste in mijn gedachten zitten.

                      Maar mijn e-box blijf ik top vinden, iedere week eens inloggen
                      en we zijn weer mee met wat ze voor ons in petto hebben.

                      Ook MyPension is prima geregeld, daar heb ik zonder enig probleem mijn vervroegd pensioen aan 63 kunnen regelen,
                      dat zonder maar één telefoontje te moeten doen of ergens
                      naartoe te moeten gaan, prachtig toch.
                      Last edited by Guest42; 30 januari 2022, 07:59.

                      Comment


                      • Re: E-box

                        Ik bedoel: men steekt in heel die affaire zoveel foefkes dat de kans dat de software het laat afweten met een factor x toeneemt. Nummerplaat scannen prima, tegenwoordig overal een steeds langer wordende nummerplaat moeten intikken zeer vervelend.
                        En cash betalen doe ik ook nog zelden hoor.

                        Maar als we nog eens met de auto naar Antwerpen gaan zullen we hem zeker terug hier parkeren.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • E-box

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Nummerplaat scannen prima, tegenwoordig overal een steeds langer wordende nummerplaat moeten intikken zeer vervelend.
                          Ik denk dat je hier nu al meer karakters gaat getypt hebben om dat aan te kaarten dan het aantal extra karakters dat je in de rest van je leven nog extra zal moeten intikken om je nummerplaat in te geven. [emoji23]

                          Maar wat noem je steeds langer wordende nummerplaten … het grootste verschil dat men kan hebben met 60 jaar geleden is 2 karakters extra.
                          In die tijd waren het 5 karakters (1962), 49 jaar geleden (1973) waren alle nieuw nummerplaten al met 6 karakters en nu al 12 jaar (2010) hoogstens 7 als je er eentje hebt beginnend met een 1 of 2.
                          Zijn die 1 of 2 karakters zo een ramp om in te typen?

                          Er was een oplossing, maar iets te laat, een nummerplaat aanvragen met één karakter. [emoji23]
                          Spijtig genoeg zullen het er minstens 2 moeten worden want 26 mensen waren u al voor en alle letterkes zijn al verkocht.
                          NETE is nog vrij, als ge rap bent. [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: E-box

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik bedoel: men steekt in heel die affaire zoveel foefkes dat de kans dat de software het laat afweten met een factor x toeneemt. Nummerplaat scannen prima, tegenwoordig overal een steeds langer wordende nummerplaat moeten intikken zeer vervelend.
                            En cash betalen doe ik ook nog zelden hoor.

                            Maar als we nog eens met de auto naar Antwerpen gaan zullen we hem zeker terug hier parkeren.
                            Met de trein kan je uiteraard ook naar Antwerpen. Geen parkeergedoe en het station ligt bovendien in het Centrum.
                            Tenzij... je je ergert aan de website van de NMBS natuurlijk.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: E-box

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Met de trein kan je uiteraard ook naar Antwerpen. Geen parkeergedoe en het station ligt bovendien in het Centrum.
                              Tenzij... je je ergert aan de website van de NMBS natuurlijk.
                              Voor ons uit West-Vlaanderen en 65+ is dat al zeker zo,
                              voor 7,20€ heen en terug naar gelijk welke stad,
                              kan je tegenwoordig op de meeste plaatsen niet voor parkeren.
                              En de website van de NMBS werkt op alle vlakken prima.

                              Comment


                              • Re: E-box

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Met de trein kan je uiteraard ook naar Antwerpen. Geen parkeergedoe en het station ligt bovendien in het Centrum.
                                Klopt, doen we ook regelmatig, maar Lochristi - Linkeroever en terug kost ons 4 liter benzine (zo'n 7 euro) + 1 euro parking (als het werkt ) plus veel tijdswinst.
                                Met de trein is het toch al 14,40 euro en verliezen we vrij veel tijd.
                                En ja, we kunnen met de Lijn met onze 65+ kaart zonder bijbetalen naar Lokeren en daar met een bus naar Linkeroever en vervolgens met de tram naar Antwerpen centrum.
                                Maar dan boeken we best ineens ook een paar overnachtingen in Antwerepn denk ik.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X