Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

global central in de nor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: global central in de nor?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ja Wim klopt, doch als ik iemand inhuur dat verwacht ik wel dat deze met alles in orde is als zelfstandige
    Ben benieuwd hoeveel mensen hier een vakman vragen om thuis iets te doen maar eerst al zijn gegevens vragen en deze controleren
    Ik heb genoeg met onderaannemers gewerkt en weet hoe het eraan toe gaat
    Maar zoals ik zei, media richt zich ergens op ....
    Vond het wel héél frappant dat VTM van te voren was uitgenodigd door arbeidsinspectie om mee te gaan naar de postbedrijven om binnen te vallen
    Dat alleen al roept heel veel vragen op

    grts
    Sieg
    Er is meer aan de hand dan dit hoor. Diverse onderzoeken zijn lopende en dit op hoger niveau dan enkel de verdelers ... Zolang onderzoek lopende is geberut dit gelukkig media-vrij.
    En helaas, waar rook is, is er veelal vuur.
    En neen, VTM hadden geen primeur. Nu, die houding vind ik rechtuit ongepast want de klokken luiden voor veel en niet enkel voor een geviseerd bedrijf. VTM krijgt die info ook door hun zo geliefde uitspraak HLN wat als mediareus vaak ook wel regels niet respecteerd ...
    Al maanden voor VTM zogezegd met primeur komt, kwam zijn er al diverse PV's lopende tegen diverse distributiebedrijven en is onderzoek lopende.
    Helaas, blijkbaar is er enkel nieuws indien dit door een popullistisce zender of mediagroep geuit wordt. En hierbij denk ik ook aan de berichtgeving aangaande Covid19.
    En een beursgang gebruiken als referaat om een gezond en eerlijk bedrijf te duiden is al even vals, fout. Beursgang vierde hoog tij ten tijde van Lernout en Auspie. Een ongekende beursgang. Ik weet er velen die van dag op dag hun huis, hun spaarpotje ... verloren zijn.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #32
      Re: global central in de nor?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Er is meer aan de hand dan dit hoor. Diverse onderzoeken zijn lopende en dit op hoger niveau dan enkel de verdelers ... Zolang onderzoek lopende is geberut dit gelukkig media-vrij.
      En helaas, waar rook is, is er veelal vuur.
      En neen, VTM hadden geen primeur. Nu, die houding vind ik rechtuit ongepast want de klokken luiden voor veel en niet enkel voor een geviseerd bedrijf. VTM krijgt die info ook door hun zo geliefde uitspraak HLN wat als mediareus vaak ook wel regels niet respecteerd ...
      Al maanden voor VTM zogezegd met primeur komt, kwam zijn er al diverse PV's lopende tegen diverse distributiebedrijven en is onderzoek lopende.
      Helaas, blijkbaar is er enkel nieuws indien dit door een popullistisce zender of mediagroep geuit wordt. En hierbij denk ik ook aan de berichtgeving aangaande Covid19.
      En een beursgang gebruiken als referaat om een gezond en eerlijk bedrijf te duiden is al even vals, fout. Beursgang vierde hoog tij ten tijde van Lernout en Auspie. Een ongekende beursgang. Ik weet er velen die van dag op dag hun huis, hun spaarpotje ... verloren zijn.
      Neen hoor Wim, VTM was uitgenodigd om erbij te zijn tijdens de inval bij PostNL en dag nadien bij DPD
      Zij werden verwittigd om deze als primeur te filmen, is dan ook deels uitgezonden

      Dat er iets gaande is, ja dat geloof ik wel, als men in België 100 bedrijven controleert dan lopen er minstens 70 tegen de lamp om één of andere reden
      In Frankrijk is het nog erger gesteld, zeker al wat toerisme aanbeland

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: global central in de nor?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Klopt volledig, het is vooral weer de media geweest die alles op naam van PostNL heeft geschoven.
        PostNL heeft daar totaal geen zaken mee, zij werken nu eenmaal met onderaannemers en het zijn enkel die onderaannemers die moeten zorgen dat ze met alles in orde zijn.

        grts
        Sieg
        En PostNL draagt volgens u dan geen enkele verantwoordelijkheid?
        PostNL of Bpost of DPD of en of, die zijn STEEDS verantwoordelijk voor deze die ze aangenomen hebben.
        En trouwens in België rijden ze ook met een bestelwagen van PostNL.

        Ten tijde dat onderaannemers van busbedrijven voor de spoorweg reden was het ook de NMBS die verantwoordelijk was voor de exploitatie van die lijnen.
        Het zou veel te simpel zijn dat PostNL of andere de schuld enkel en alleen bij hun onderaannemers legt.
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: global central in de nor?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          En PostNL draagt volgens u dan geen enkele verantwoordelijkheid?
          PostNL of Bpost of DPD of en of, die zijn STEEDS verantwoordelijk voor deze die ze aangenomen hebben.
          En trouwens in België rijden ze ook met een bestelwagen van PostNL.

          Ten tijde dat onderaannemers van busbedrijven voor de spoorweg reden was het ook de NMBS die verantwoordelijk was voor de exploitatie van die lijnen.
          Het zou veel te simpel zijn dat PostNL of andere de schuld enkel en alleen bij hun onderaannemers legt.
          Het zal verdomd moeilijk worden Luc om die bedrijven verantwoordelijk te stellen
          Dat is net de reden waarom er gewerkt wordt met onderaannemers
          Ik heb vroeger ook veel gewerkt met onderaannemers en ikzelf was absoluut niet verantwoordelijk, zij moesten zorgen dat ze in orde waren met alles.
          Zij moesten de certificaten, de toelatingen, het personeel en het transport maar regelen
          Dat is net het voordeel van werken met onderaannemers, dingen die je zelf niet kunt/wilt of hebt, overlaten aan iemand anders maar wel zelf het contract binnenhalen.

          De grotere bedrijven doen tegenwoordig bijna niks anders meer, kost hen veel minder dan zelf mensen in dienst nemen en deze op te leiden of te voorzien van materiaal.

          Afgelopen zomer nog een gesprek gehad met onze bezorger hier van PostNL, hij sprak ook over enorm veel werk, veel stopplaatsen en steeds meer pakjes
          Doch zei hij er zelf bij dat hij dat wilde doen omdat anders er wel een andere chauffeur mee zou lopen, concurrentie weet je wel

          En dat is nu net de bedoeling van bedrijven zoals PostNL,DPD en noem ze maar op
          Laat de onderaannemers maar concurreren onder elkaar, dat is hun principe
          Als die ene chauffeur 180 pakjes wil en kan leveren dan doet hij dat maar, wil die andere er dan 250 leveren is dat nog beter
          Voor hun maakt dat niks uit, integendeel zelfs, zij zorgen voor de klandizie en degene die het willen of aankunnen die zorgen maar dat ze het doen.
          Uiteraard zal in de contracten vermeld staan dat alles legaal en menswaardig moet gebeuren, tevens tekenen die chauffeurs dat ze met alles in orde zijn.
          Zo worden de contracten opgemaakt zodat zij niet verantwoordelijk zijn
          Zo zit nu eenmaal de wereld in elkaar hoor, het kan hard zijn maar dat is gewoon een feit.

          En je moet echt niet ver zoeken om deze methode terug te vinden in je eigen omgeving
          En zelfs de staat werkt op deze manier met onderaannemers, als dan bvb iets niet op tijd klaar is of geleverd is dan kunnen zij die onderaannemers aansprakelijk stellen.
          Een afdeling waar dit enorm veel gebeurt is in de bouw en wegenbouw, maar de laatste jaren eigenlijk overal

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 3 januari 2022, 00:16.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: global central in de nor?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            En PostNL draagt volgens u dan geen enkele verantwoordelijkheid?
            PostNL of Bpost of DPD of en of, die zijn STEEDS verantwoordelijk voor deze die ze aangenomen hebben.
            En trouwens in België rijden ze ook met een bestelwagen van PostNL.
            Moreel gezien ja, een enorme verantwoordelijkheid. Wettelijk? Dat is aan het onderzoek en de rechtbank om uit te maken. De verantwoordelijkheid van PostNL eindigt bij het pakje dat afgeleverd is. Bij BPost is het anders, de postbodes zijn werknemers en daar zal wel een CAO zijn die de verantwoordelijkheden vastlegt. Geen idee hoe het bij DPD zit maar ik denk eerder vergelijkbaar met PostNL.

            Die bestelwagen is volledig eigendom en verantwoordelijkheid van de onderaannemer. Het contract zal voorzien dat ze daar het logo van het bedrijf moeten op aanbrengen (op hun eigen kosten) en hoe groot en welke kleur etc dat logo moet hebben.

            Als ik aangenomen ben, dan heb ik ook moeten zeggen of ik een rijbewijs had, een diploma en welke nationaliteit. Maar denk je echt dat er iemand van HR gevraagd heeft om die effectief te zien? Geen kat. Dit is mijn 5-de job en tot nu toe is er slecht 1 werknemer die gevraagd heeft naar een kopie van mijn diploma. En toen werkte ik daar al enkele jaren. Maar als ze konden aantonen van welk types diploma's hoeveel werknemers ze hadden konden ze een premie krijgen. DAN moesten ze dat zien.

            Comment


            • #36
              Re: global central in de nor?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Het zal verdomd moeilijk worden Luc om die bedrijven verantwoordelijk te stellen
              Dat is net de reden waarom er gewerkt wordt met onderaannemers

              Ik heb vroeger ook veel gewerkt met onderaannemers en ikzelf was absoluut niet verantwoordelijk, zij moesten zorgen dat ze in orde waren met alles.
              Zij moesten de certificaten, de toelatingen, het personeel en het transport maar regelen
              Dat is net het voordeel van werken met onderaannemers, dingen die je zelf niet kunt/wilt of hebt, overlaten aan iemand anders maar wel zelf het contract binnenhalen.


              De grotere bedrijven doen tegenwoordig bijna niks anders meer, kost hen veel minder dan zelf mensen in dienst nemen en deze op te leiden of te voorzien van materiaal.

              Afgelopen zomer nog een gesprek gehad met onze bezorger hier van PostNL, hij sprak ook over enorm veel werk, veel stopplaatsen en steeds meer pakjes
              Doch zei hij er zelf bij dat hij dat wilde doen omdat anders er wel een andere chauffeur mee zou lopen, concurrentie weet je wel

              En dat is nu net de bedoeling van bedrijven zoals PostNL,DPD en noem ze maar op
              Laat de onderaannemers maar concurreren onder elkaar, dat is hun principe
              Als die ene chauffeur 180 pakjes wil en kan leveren dan doet hij dat maar, wil die andere er dan 250 leveren is dat nog beter
              Voor hun maakt dat niks uit, integendeel zelfs, zij zorgen voor de klandizie en degene die het willen of aankunnen die zorgen maar dat ze het doen.
              Uiteraard zal in de contracten vermeld staan dat alles legaal en menswaardig moet gebeuren, tevens tekenen die chauffeurs dat ze met alles in orde zijn.
              Zo worden de contracten opgemaakt zodat zij niet verantwoordelijk zijn
              Zo zit nu eenmaal de wereld in elkaar hoor, het kan hard zijn maar dat is gewoon een feit.

              En je moet echt niet ver zoeken om deze methode terug te vinden in je eigen omgeving
              En zelfs de staat werkt op deze manier met onderaannemers, als dan bvb iets niet op tijd klaar is of geleverd is dan kunnen zij die onderaannemers aansprakelijk stellen.
              Een afdeling waar dit enorm veel gebeurt is in de bouw en wegenbouw, maar de laatste jaren eigenlijk overal

              grts
              Sieg
              100 % mee akkoord. Ik heb in mijn loopbaan ontelbare contracten met onderaannemers afgesloten en één klein zinnetje in het contract legt alle verantwoordelijkheid bij de onderaannemer. Dit paste ik 20 jaar geleden reeds toe toen we nog maar sporadisch met onderaannemers werkten. De laatste jaren waren de contracten met onderaannemers reeds het leeuwenaandeel geworden van mijn aankooptaak. Je moet wel het juiste zinnetje met de juiste terminologie gebruiken natuurlijk .
              Last edited by Guest43; 3 januari 2022, 11:56.

              Comment

              Working...
              X