Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afronding betalingen met kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afronding betalingen met kaart

Tja, een wet invoeren en het simpel houden was natuurlijk weer véél te simpel hé.
    Ik heb geen probleem met die afronding op zich, maar destijds was het simpel: cash betaling wordt ALTIJD afgerond, kaartbetaling NOOIT.
    Nog nergens ooit een aankondiging gezien: "hier worden kaartbetalingen ook afgerond".
    Ik ga bij gelegenheid toch eens kijken of men met de kaart bij de "digitale afronders"ook naar beneden afrondt
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Tja, een wet invoeren en het simpel houden was natuurlijk weer véél te simpel hé.
      Ik heb geen probleem met die afronding op zich, maar destijds was het simpel: cash betaling wordt ALTIJD afgerond, kaartbetaling NOOIT.
      Nog nergens ooit een aankondiging gezien: "hier worden kaartbetalingen ook afgerond".
      Ik ga bij gelegenheid toch eens kijken of men met de kaart bij de "digitale afronders"ook naar beneden afrondt
      Toch wel al gezien die mededeling. Maar de reden is simpel: er zijn kassa's waar je zo geen 2 regels kan instellen maar als we nu de wet gaan veranderen naar altijd afronden dan moeten er weer kassa's aangepast worden. Dus veranderen we de wet naar iets onnozel van "als je een bordje ophangt is het ok". Typisch dit apeland. We doen iets zonder teveel na te denken. En als het dan te moeilijk blijkt dan krabbelen we terug en toveren een compromis uit onze hoed die alles alleen mistiger maakt. Denk dat je zo zonder moeite nog wel wat wetten en decreten kan vinden.

Comment

De reden dat ze kaart betaling ook afronden is omdat veel mensen het slim zouden spelen en eerst de rekening afwachten alvoor te betalen.
        Riskeren ze een afronding naar boven dan betalen ze met de kaart. Anders cash.
        Voor een paar klanten zou dit niet echt een verschil maken. Maar als heel wat mensen het zo beginnen doen zal dat op jaarbasis doortikken voor de verkoper.
        Ik denk dan vooral aan verkopers van kleine boodschappen zoals bv krantenwinkels. Een pak sigaretten of een magazine/krant en weer buiten.

Comment

Hey juppekes.

Bij ons hier in de bakker hadden ze daar geen probleem mee.
          Al lang voor die invoering van die afronding waren al hun prijzen al afgerond, naar 0 en 5 cent, in de winkel zelf.
          En bij de invoering van de afronding hingen ze dan zo'n mooi plakkaatje aan de kassa dat ze zullen afronden zoals het hoort.
          Bootjes

Comment

Een prijs die eindigt op 5,99 euro lijkt veel goedkoper dan 6 euro maar eis dan ook die ene cent terug. Het zijn niet alleen de grote winkelketens met die onzinnige prijsaanduiding. Ga eens een auto kopen de prijsaanduiding eindigt altijd op een 9 maar daar neem je hem nooit voor mee naar huis als je ziet wat daar nog allemaal bijkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Een prijs die eindigt op 5,99 euro lijkt veel goedkoper dan 6 euro maar eis dan ook die ene cent terug.
              Je hebt niet veel te eisen, bij cash betaling is afronden wettelijk verplicht.
              Bij elektronisch betalen toegelaten indien aangekondigd, maar dan wel voor iedereen op dezelfde manier.

En omgekeerd, als het dan 5,97€ is, ga je de handelaar dan verplichten die 2 cent te aanvaarden? [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik ga mijzelf niet nerveus maken voor een paar eurocent, pff.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik kocht deze week een aantal dingen bij Zeeman. Per stuk 4,99€
                  Eentje had ik uiteindelijk op overschot en ik mocht het terug brengen. Zonder vragen, zonder morren, kreeg ik 5€ terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Ik ga mijzelf niet nerveus maken voor een paar eurocent, pff.
                    Da’s wat ik er ook van denk en op jaarbasis kan het zelfs zijn dat men 2 cent winst doet in plaats van 1 cent verlies. [emoji23]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X