Re: Hoeveel mag de vervanging van een autoruit kosten?
En wat had ik eerder geschreven Geert?
Inderdaad dat niet alle ruiten originele waren … dus sommige wel.
Ik heb ooit op twee dagen tijd een nieuwe ruit,laten stelen in dezelfde wagen (Ford) … buiten komen met nieuwe ruit en tien minuten later terug stuk door een dikke steen van een camion.
De eerste ruit was een originele met dezelfde merktekens en al zoals de originele, de tweede ruit had dit allemaal niet en had andere merktekens (andere fabrikant).
Bij BMW de voorruit eens willen laten wisselen en ze stuurden me zelf naar Carglass omdat zij toch ook door hun lieten plaatsen en Carglass zelf een ruit meebrengt, inderdaad een originele ruit met alle merktekens identiek.
Met een Volvo ook een ruit laten vervangen, de nieuwe was veel gevoeliger dan de originele, dus zeker helemaal niet dezelfde ruit.
Een jaar of twee later terug laten vervangen omdat de eerste uit zichzelf gebarsten was (garantie) en dan was het terug een originele.
BMW en Audi zijn inderdaad originele.
Bij Carglass werken ze op volgende manier … ze hebben ruiten in hun centrale voorraad en sommige veel gebruikte in soms hun eigen voorraad, is een ruit dringend aan vervanging toe en ze is niet op voorraad, dan halen ze er eentje bij de automerken zelf om de klant toch te kunnen bedienen, vandaar dat men soms een originele heeft en soms een namaak.
Enfin, namaak is ook altijd wel van een ruitenfabrikant dat erin gespecialiseerd is of zelfs van dezelfde fabrikant maar met een ander logo.
En wat had ik eerder geschreven Geert?
Inderdaad dat niet alle ruiten originele waren … dus sommige wel.
Ik heb ooit op twee dagen tijd een nieuwe ruit,laten stelen in dezelfde wagen (Ford) … buiten komen met nieuwe ruit en tien minuten later terug stuk door een dikke steen van een camion.
De eerste ruit was een originele met dezelfde merktekens en al zoals de originele, de tweede ruit had dit allemaal niet en had andere merktekens (andere fabrikant).
Bij BMW de voorruit eens willen laten wisselen en ze stuurden me zelf naar Carglass omdat zij toch ook door hun lieten plaatsen en Carglass zelf een ruit meebrengt, inderdaad een originele ruit met alle merktekens identiek.
Met een Volvo ook een ruit laten vervangen, de nieuwe was veel gevoeliger dan de originele, dus zeker helemaal niet dezelfde ruit.
Een jaar of twee later terug laten vervangen omdat de eerste uit zichzelf gebarsten was (garantie) en dan was het terug een originele.
BMW en Audi zijn inderdaad originele.
Bij Carglass werken ze op volgende manier … ze hebben ruiten in hun centrale voorraad en sommige veel gebruikte in soms hun eigen voorraad, is een ruit dringend aan vervanging toe en ze is niet op voorraad, dan halen ze er eentje bij de automerken zelf om de klant toch te kunnen bedienen, vandaar dat men soms een originele heeft en soms een namaak.
Enfin, namaak is ook altijd wel van een ruitenfabrikant dat erin gespecialiseerd is of zelfs van dezelfde fabrikant maar met een ander logo.
Comment