Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Titels bij opnamen...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Titels bij opnamen...?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Maar de titel is wel het eerste wat je ziet, pas als die het aanklikt zie je de opname..
    grt,bouk.
    Dus zouden we beter de titels afschaffen? [emoji848]
    Want als iemand geen mooie titels kan verzinnen, dan zijn volgens deze redenering de foto’s mogelijks minder bekeken of minder goed beoordeeld?
    Men ziet het vaak (niet specifiek op BD) … “Passende titel” is de reactie dan, maar dan beoordeelt men meer de titel dan de foto. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Titels bij opnamen...?

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Maar over het algemeen spreken ze wel beter Duits dan menig Vlaming, laat staan een Waal (oostkantons uitgezonderd) .
      Dat klopt, maar hun Frans is dan ook meer belabberd. Wel een leuke discussie moet ik zeggen. Iemand schreef dat de Fransen koppig nieuwe woorden introduceren, klopt, maar er zijn nog andere talen die dat doen, veelal omdat hun taal zo kwetsbaar is, veel dingen van nu bestonden 50 jaar geleden niet of amper : modem, straaljager, computer, harddisk, GSM, smartphone, webcam doe maar op... Fransen hebben eeuwen tegen de Britten gevochten en uuuuh beschouwen hun taal toch een beetje als "superieur" (als je de onderliggende toon snapt) dus als je het Engelse woord overneemt zal dat wat overkomen als capituleren zeker ????? Maar een piepkleine taal die al meer dan 1000 jaar onveranderd is gebleven zoals het IJslands doet dat ook. Kan ik ten volle appreciëren, niet in het minst de creativiteit dat ze er bij betrekken.
      Talen evolueren, natuurlijk, maar ik zou het leuk vinden om allemaal terug te kunnen schakelen op een standaardtaal binnen onze eigen taal. Verleden jaar kwam ik in Oostende in gesprek met een dame met een ietwat oosters uiterlijk dus ik schakel over naar Engels. Bleek een nederlandse te zijn, goed, ik schakel door naar AN, zij weigert om dat te doen... en als de Limburgers iets wilden zeggen dat de anderen niet mochten horen dan schakelden ze over. Klaar.
      Ik kom uit de grensstreek met Nederland, we hadden thuis 4 TV zenders : BRT, RTBF Ned 1 en Ned 2, ik had geen enkele moeite met de uitspraak van de Nederlanders, maar nu .... "zaai saain faitelaaik gekomme in ewn powging om een fis te fange." Mijn vrouw is logopediste, ze wordt soms nét niet gek.
      Mijn dochter is taalkundige (Engels, Zweeds, Spaans, Frans, Duits, Fins en noties van Japans), heeft een extra jaar American Studies achter de rug (heeft ook gewerkt als correspondente met de USA voor Verstraete IML), ze is niet te spreken over het bargoens (Trumpiaans) dat de VS van het Engels heeft gemaakt, in 2018 mocht ze haar prijs gaan afhalen in .... Oxford (we waren erbij op de proclamatie), we hadden de kans om met haar proffen te spreken. Prachtig Engels.

      Comment


      • #63
        Re: Titels bij opnamen...?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dus zouden we beter de titels afschaffen? [emoji848]
        Want als iemand geen mooie titels kan verzinnen, dan zijn volgens deze redenering de foto’s mogelijks minder bekeken of minder goed beoordeeld?
        Men ziet het vaak (niet specifiek op BD) … “Passende titel” is de reactie dan, maar dan beoordeelt men meer de titel dan de foto. [emoji6]
        En we zijn weer terug op mijn stelling.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #64
          Re: Titels bij opnamen...?

          Kunnen we ook even kijken naar de titels van posts? Soms is er zo'n verschil tussen de post en de foto erin dat ik het niet begrijp. Je klikt op een titel omdat die je interesseert of de aandacht trekt en dan kom je van een kale reis thuis omdat de foto zelf je niets zegt. Vaak ga ik ook niet kijken omdat de titel van de post mij reeds doet veronderstellen wat er te zien is en dat het toch niets gaat zeggen. Kan ook zo werken dat ik op de post klik om te weten waar het over gaat.

          Comment


          • #65
            Titels bij opnamen...?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            En we zijn weer terug op mijn stelling.
            grt,bouk.
            Inderdaad, beetje zoals (online) kranten. [emoji6]
            Welk artikel leest men eerst?
            A) SPECTACULAIR ONGEVAL
            B) Fiat botst
            Ook al zou artikel B veel correctere en/of betere info bevatten, de meeste mensen kijken eerst naar A en B zal misschien zelfs niet bekeken worden.

            Maar is het dan ook niet zo dat men hier selectief is op de naam?
            Vroeger toch vaak gezien dat steeds dezelfde mensen veel (soms ook onterecht positieve) reacties kregen en anderen (bijna) niets.
            Zo zal er wel altijd iets zijn zeker? [emoji848]
            Men kan nooit voor “iedereen” goed doen. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Titels bij opnamen...?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Kunnen we ook even kijken naar de titels van posts? Soms is er zo'n verschil tussen de post en de foto erin dat ik het niet begrijp. Je klikt op een titel omdat die je interesseert of de aandacht trekt en dan kom je van een kale reis thuis omdat de foto zelf je niets zegt. Vaak ga ik ook niet kijken omdat de titel van de post mij reeds doet veronderstellen wat er te zien is en dat het toch niets gaat zeggen. Kan ook zo werken dat ik op de post klik om te weten waar het over gaat.
              Ik had zoiets al aangegeven onder #11

              Comment

              Working...
              X