Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen uit de buurt van St Truiden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mensen uit de buurt van St Truiden ?

We willen daar binnenkort eens naartoe en ik vroeg me af of we daar ergens (nog) gratis kunnen parkeren. Hoeft dus niet knal in het centrum te zijn. 1 of 2 km uit het centrum vandaan mag gerust.
    Bij voorbaat dank.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Mensen uit de buurt van St Truiden ?

Onze voorzitter misschien?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Even zoeken op internet : https://www.sint-truiden.be/parkeren-in-sint-truiden

Langparkeren op wandelafstand
      Op wandelafstand van de binnenstad bevinden zich enkele parkeerzones waar u onbeperkt gratis kan parkeren. Op de Veemarkt is er plaats voor meer dan 500 wagens. Daarnaast kan u steeds terecht aan de parking aan het station (opgelet deze wordt op termijn betalend). Vlak bij het station bevindt zich de ondergrondse parking van de GAZO. Iets dichter bij de belangrijkste winkelstraten ligt de betalende langparkeerzone Cicindria. Pal aan de Grote Markt kan u de wagen ook parkeren in parking Centrum onder Sluisberg.

Twee uur gratis parkeren rond de stadskern met de blauwe schijf
      Door de blauwe schijf te gebruiken kan je twee uur gratis parkeren in een aantal straten rondom de stadskern (in het blauw aangeduid op de kaart). Gebruik deze schijf van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Daarop duid je het tijdstip aan waarop je de auto parkeert. Is dit bijvoorbeeld om 13.15 uur? Dan zet je de wijzer van de schijf op 13.30 uur. Hierdoor moet je ten laatste om 15.30 uur de parkeerplaats verlaten. Je kan de blauwe schijf onder meer aankopen in de Parkeerwinkel of in het stadskantoor.

Kwartier gratis parkeren in de binnenstad met een ‘15 minuten’-parkeerkaart
      Met deze kaart parkeer je een kwartier gratis binnen en rondom de binnenstad, en dit van maandag tot zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur. Dat is ideaal voor een snelle aankoop. Je plaatst de kaart leesbaar achter de voorruit van uw wagen en zet de wijzer op het moment waarop je de auto parkeert. Verlaat je bijvoorbeeld de wagen om 09.48 uur? Dan stel je dit tijdstip ook in als aankomsttijd. Hierdoor mag je tot 10.03 uur gratis parkeren. Van 18.00 tot 09.00 uur is deze parkeerkaart niet nodig, noch op zondag. Dan mag je namelijk gratis parkeren in en rond het stadscentrum. Je koopt deze kaart voor 1 euro in de Parkeerwinkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Even zoeken op internet : https://www.sint-truiden.be/parkeren-in-sint-truiden

Langparkeren op wandelafstand
        Op wandelafstand van de binnenstad bevinden zich enkele parkeerzones waar u onbeperkt gratis kan parkeren. Op de Veemarkt is er plaats voor meer dan 500 wagens. Daarnaast kan u steeds terecht aan de parking aan het station (opgelet deze wordt op termijn betalend). Vlak bij het station bevindt zich de ondergrondse parking van de GAZO. Iets dichter bij de belangrijkste winkelstraten ligt de betalende langparkeerzone Cicindria. Pal aan de Grote Markt kan u de wagen ook parkeren in parking Centrum onder Sluisberg.

Twee uur gratis parkeren rond de stadskern met de blauwe schijf
        Door de blauwe schijf te gebruiken kan je twee uur gratis parkeren in een aantal straten rondom de stadskern (in het blauw aangeduid op de kaart). Gebruik deze schijf van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Daarop duid je het tijdstip aan waarop je de auto parkeert. Is dit bijvoorbeeld om 13.15 uur? Dan zet je de wijzer van de schijf op 13.30 uur. Hierdoor moet je ten laatste om 15.30 uur de parkeerplaats verlaten. Je kan de blauwe schijf onder meer aankopen in de Parkeerwinkel of in het stadskantoor.

Kwartier gratis parkeren in de binnenstad met een ‘15 minuten’-parkeerkaart
        Met deze kaart parkeer je een kwartier gratis binnen en rondom de binnenstad, en dit van maandag tot zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur. Dat is ideaal voor een snelle aankoop. Je plaatst de kaart leesbaar achter de voorruit van uw wagen en zet de wijzer op het moment waarop je de auto parkeert. Verlaat je bijvoorbeeld de wagen om 09.48 uur? Dan stel je dit tijdstip ook in als aankomsttijd. Hierdoor mag je tot 10.03 uur gratis parkeren. Van 18.00 tot 09.00 uur is deze parkeerkaart niet nodig, noch op zondag. Dan mag je namelijk gratis parkeren in en rond het stadscentrum. Je koopt deze kaart voor 1 euro in de Parkeerwinkel.

Ah, dank U, zal dan eerste optie worden, want we gaan gewoon es om de stad te bezoeken. Dus vooral veel wandelen.

Comment

Goedkope parking is één ding, maar een deftige en min of meer veilige parking is ook belangrijk vind ik. [emoji6]
          Nu ja, wel tof om daar eens rond te lopen … lang geleden dat we daar nog eens geweest zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Goedkope parking is één ding, maar een deftige en min of meer veilige parking is ook belangrijk vind ik. [emoji6]
            .......................................
            Hahaha.
            Echt gebeurd :
            Twee weken geleden parkeerde ik me in het centrum van Gent.
            Er kwam een anderstalige man naar me toe, het was een Bulgaar, en die stelde me voor om hem twee kopjes koffie te betalen.
            Als tegenprestatie zou hij dan mijn auto bewaken.
            Voelde ik me dan veilig ?
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Mensen uit de buurt van St Truiden ?

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Hahaha.
              Echt gebeurd :
              Er kwam een anderstalige man naar me toe, het was een Bulgaar, en die stelde me voor om hem twee kopjes koffie te betalen.
              Met een Bulgaar naast de auto?
              Ja hoor, 100% te vertrouwen en vooral als hij ook “in” uw wagen wil blijven wachten. [emoji6]

Maar serieus, er zijn parkeerplaatsen die heel smal zijn, andere die toch wat breder zijn, plaatsen waar men gemakkelijk kan maneuvreren, andere waar men op millimeters moet zitten wringen, …
              Een garantie dat er niets gebeurt kan men nooit hebben, maar op bepaalde plaatsen weet men al vooraf dat men een groot risico loopt.
              Ik betaal dan liever een paar Euro voor de parking dan de eventuele schade te moeten laten herstellen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Onze voorzitter misschien?
                Die is inmiddels al weer bijna 10 jaar Hasselaar [emoji6], maar met mooie herinneringen aan St-Truiden. De Veemarkt is - denk ik - nog steeds een gratis parking op wandelafstand van het centrum.
                En de ondergrondse paking aan Clockempoort (in het centrum) is zeer betaalbaar.

Jaja
                Last edited by jaja; 14 november 2021, 15:34.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Die is inmiddels al weer bijna 10 jaar Hasselaar [emoji6], maar met mooie herinneringen aan St-Truiden. De Veemarkt is - denk ik - nog steeds een gratis parking op wandelafstand van het centrum.
                  En de ondergrondse paking aan Clockempoort (in het centrum) is zeer betaalbaar.

Jaja
                  Als we Hasselt gaan bezoeken, zeker in de zomer, gewoon op de parking van de Ikea
                  We gaan toch om te wandelen en te shoppen, dus een kleine 2 km is echt geen ramp hoor.
                  We zijn geen mensen die vlak naast de winkel moeten staan. En Hasselt is echt een gezellige stad.
                  Alleen jammer dat we niet meer op de koffie kunnen bij Boon…super spijtig.

Nu…in The Century hebben ze ook hele lekkere koffie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Als we Hasselt gaan bezoeken, zeker in de zomer, gewoon op de parking van de Ikea
                    We gaan toch om te wandelen en te shoppen, dus een kleine 2 km is echt geen ramp hoor.
                    We zijn geen mensen die vlak naast de winkel moeten staan. En Hasselt is echt een gezellige stad.
                    Alleen jammer dat we niet meer op de koffie kunnen bij Boon…super spijtig.
                    Méér dan voldoende nieuwe horecazaken in Quartier Bleu ...

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Als je partner meegaat: Lederwaren Elsy, mooie dingen van Belgisch fabrikaat (Sint-Maartenplein).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Als je partner meegaat: Lederwaren Elsy, mooie dingen van Belgisch fabrikaat (Sint-Maartenplein).
                        Thx, we zullen het noteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Hahaha.
                          Echt gebeurd :
                          Nu je dat verteld.
                          Ik ben eens in auto naar Conrad (winkel in elektronica) in Lille (Fr).
                          En zoals gewoonlijk in deze grootstad is het zoeken om uw auto kwijt te geraken.
                          Uiteindelijk een plaats gevonden op een pleintje en in een mum van tijd een achttal snotters van een jaar of 8, 10 jaar rond mijn auto.
                          Ze wilde op mijn auto letten als ik ze wat zakgeld gaf.
                          Geen idee hoeveel ik gegeven heb want het kon evengoed zijn dat die gastjes zelf iets aan uw auto deden.
                          BTW: dit terzijde, al die kinderen waren Algerijnen.
                          We hebben onze auto intact terug gevonden en die gastjes konden wat snoep kopen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                          X