Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corona-carnaval in De Bosch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Corona-carnaval in De Bosch

Als men iets organiseert, dan weet men dat er volk op afkomt.
    En als het georganiseerd werd, dan was er ook toelating.

Het zijn net alle vorige lockdowns en verboden dat mensen er toe aanzetten te profiteren wanneer het wel mag.
    Dat is ook zo met de sluiting van winkels en horeca geweest, eens terug open gaat iedereen tegelijk.

Feit is, virus of niet, we kunnen moeilijk oneindig alles dicht houden.

Het is uiteraard simpel kritiek te uiten op anderen …
    Wie niet op verlof gaat heeft kritiek op verlofgangers.
    Wie niet naar optredens gaat heeft kritiek op wie dat wel doet.
    Wie niet op restaurant gaat heeft kritiek op wie dat wel doet.
    …/…

Wat is ideaal?
    Groepsimmuniteit komt dan ook weer niet zonder buiten komen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Groepsimmuniteit ??

Comment

Dus zouden de vaccins een update moeten krijgen, nietwaar?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

In Eindhoven is deze week net zoals in Gent ook een lichtfestival 'Glow' de laatste dag -meestal de drukste- zaterdag gaat vanwege corona niet door. Jaarlijks wordt dit festival door honderdduizenden mensen bezocht.
          Ik was van plan er naar toe te gaan maar het leek me toch verstandig me niet in die drukte te begeven en het dit jaar over te slaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Tegenstrijdige info in dat artikel. [emoji849]
            Groepsimmuniteit staat niet (specifiek) gelijk aan vaccinatie hé.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Inderdaad.
              De titel : "Chaos in Gent: derde dag op rij overvolle parkings voor Lichtfestival en straten geblokkeerd door wachtende chauffeurs"

... en de ecologische voetafdruk van dat alles ? allicht 500.000 of meer bezoekers (en navenant hoeveel gereden km !), weliswaar een paar locals misschien, maar die locals die ik ken die gaan niet, vinden het de moeite niet en/of willen zich niet tussen die massa bewegen. Bovendien waren sommigen ervan vorige jaren al niet opgezet met de files die hen als bewoners hinderden om hun eigen appartement te bereiken na hun werk.

Ik vind het een schande dat in de huidige corona omstandigheden én het klimaatbewustzijn dat een stad, met groenen mee aan het stuur, dit organiseren.
              Ik heb het lichtfestival gezien op vrt en op AVS. Je mag er van uitgaan dat ze een selectie maken van het beste... en eerlijk ik vind het niet de moeite.

Maar ja... we leven in een tijd van "1.000 dingen die je moet gezien, gedaan, beleefd... hebben".

Comment

Oh, maak je geen zorgen.
                Er zijn GEEN milieupartijen die aan politiek doen.
                Politiek is totaal iets anders dan milieu, evenals dat politiek niet strookt met gezondheid,...
                En inderdaad, enkel items die tot verbeelding spreken komen in de media. Dit zijn dan ook de vallen voor velen
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Corona-carnaval in De Bosch

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  ... en de ecologische voetafdruk van dat alles ? allicht 500.000 of meer bezoekers (en navenant hoeveel gereden km !)
                  …/…
                  Ik vind het een schande dat in de huidige corona omstandigheden én het klimaatbewustzijn …/…
                  Als milieu/klimaat dan zo belangrijk is, welke impact hebben de miljoenen of zelfs miljarden mensen op deze aardbol door een computer/tablet/smartphone te gebruiken om op verschillende (sociale) media vooral commentaar op anderen te posten?
                  Dit is iets waar ze met vaak fors overdreven nieuwsberichten op hopen, veel reacties uitlokken!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X