Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moddiy Hong-Kong

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moddiy Hong-Kong

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Ja, dat lijkt inderdaad "winst maken". Maar je moet bij die €8 eerst nog enkele dingen bijtellen: transport ervan, winkel huren, vaste kosten winkel, personeel... Op het einde zal het wel minder spectaculair zijn. En dan ben je nog vrij om naar een andere winkel te gaan.

Maar Bpost rekent €15 aan voor "een dienst". En 80% ervan is volautomatisch. Verschil is dat je nergens anders heen kan, dat in vergelijking met andere bedrijven die dezelfde dienst leveren dit een hoog bedrag is en dat de service van Bpost dan nog eens beneden alle peil is. Als je dan bedenkt dat er zo enkele tienduizenden pakjes per dag langskomen.... dat tikt aardig aan.

BTW is iets anders. Dat betalen we op alles. En dat is proportioneel met je aankoop. Als ik 21% BTW moet betalen op een pakje van €30 dan heb ik daar geen probleem mee. Ook niet als het op een pakje van €400 is. Maar die €15 bovenop een pakje van €5 wanneer ik elektronische componenten koop die ik hier niet kan kopen. Dat is er over.

Waar ik ook niet bij kan is waarom ik BTW moet betalen op de portkosten. Die zijn betaald aan het postbedrijf van het land waar het pakje verstuurd is. En volgens internationale regels krijgt Bpost daar een deel van. De BTW die het land waar het verzonden wordt is al betaald en Bpost ook voor die dienst. Als die BTW in het land van verzending 0% is, dat is mijn probleem niet, trouwens die is toch voor de staat ginder. En als Bpost vindt dat ze te weinig krijgen dan moeten ze beter doen met de internationale onderhandelingen. Kan ik ook niet helpen als ze zich daar in het zak laten zetten.
    Er is geen enkele rekenwijze/calculatie die erop wijst dat Bpost 15€ aanrekent, het is ofwel 0€(pakje onder de 22€), 12€(pakje onder de 150€) of 30€(pakje boven de 150€), ik vind het in ieder geval niet terug die 15€, graag een linkje ...
    Als je dan ziet dat UPS, Fedex, DHL en anderen allemaal maar rond de 10€ rekenen voor gelijk welk bedrag, dan zegt de hebberigheid van Bpost weer meer dan genoeg

Die btw op de transportkosten is inderdaad totaal overbodig want dat is eigenlijk totaal onlogisch dat ze deze nog eens extra aanrekenen

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Er is geen enkele rekenwijze/calculatie die erop wijst dat Bpost 15€ aanrekent, het is ofwel 0€(pakje onder de 22€), 12€(pakje onder de 150€) of 30€(pakje boven de 150€), ik vind het in ieder geval niet terug die 15€, graag een linkje ...
      Als je dan ziet dat UPS, Fedex, DHL en anderen allemaal maar rond de 10€ rekenen voor gelijk welk bedrag, dan zegt de hebberigheid van Bpost weer meer dan genoeg

Die btw op de transportkosten is inderdaad totaal overbodig want dat is eigenlijk totaal onlogisch dat ze deze nog eens extra aanrekenen

grts
      Sieg
      De laatste 2 pakjes die Bpost aangerekend heeft waren alle 2 €15 euro "kosten" te betalen. Dat was voor 3 connectoren van ongeveer €3.5/stuk vanuit het UK en 3 stukken materiaal gesneden voor Mamiya camera's om vergane mousse te vervangen besteld in Japan (€7.04 BTW, €15 "kosten"). Ik wil best wel eens zoeken naar de facturen van Bpost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        De laatste 2 pakjes die Bpost aangerekend heeft waren alle 2 €15 euro "kosten" te betalen. Dat was voor 3 connectoren van ongeveer €3.5/stuk vanuit het UK en 3 stukken materiaal gesneden voor Mamiya camera's om vergane mousse te vervangen besteld in Japan (€7.04 BTW, €15 "kosten"). Ik wil best wel eens zoeken naar de facturen van Bpost.
        Amai, dan zal ik waarschijnlijk nog meer moeten betalen dan mijn 30€ kosten als er op dat kleine bedrag van jouw al 15€ kosten gerekend is ...
        Pff ben benieuwd, zal nog wel enkele weken duren eer het pakje erdoor komt van Rusland
        Zoals met het meeste zit in die bestelde adapter een chip in, dus wie weet hoe lang moet ik nog wachten

update, je hebt gelijk, de kosten van Bpost van 12€ is opgetrokken naar 15€ en de kost van 30€ is opgetrokken naar 32€, heb ik ondertussen teruggevonden

grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 16 oktober 2021, 23:46.

Comment

Als ik dat hier allemaal lees dan rekent Bpost dus WEL met een natte vinger.
          Sinds mijn bestelling bij Moddiy bestel in nu in Nederland of Duitsland en gedaan met te bestellen in China, of ze nu BTW aanrekenen of niet want het is altijd hetzelfde, het is veel te lang onderweg (lees ligt te lang bij de zuipers, zijnde de douane).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            NEEN [emoji849]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Sinds mijn bestelling bij Moddiy bestel in nu in Nederland of Duitsland en gedaan met te bestellen in China, of ze nu BTW aanrekenen of niet want het is altijd hetzelfde, het is veel te lang onderweg (lees ligt te lang bij de zuipers, zijnde de douane).
              Niet echt, 't is te zeggen niet met een natte vinger maar wel met een dikke vinger

grts
              Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Niet echt, 't is te zeggen niet met een natte vinger maar wel met een dikke vinger

grts
                Sieg
                Of om het in het West-Vlaams te zeggen "mee un fourchette". (met een vork)

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Moddiy Hong-Kong

…/… of ze nu BTW aanrekenen of niet want het is altijd hetzelfde, het is veel te lang onderweg (lees ligt te lang bij de zuipers, zijnde de douane).
                  Als de BTW al aangerekend werd door de verkoper, dan gaat het heden heel snel door de douane.
                  De inklaring was zelfs administratief afgerond voor het pakket in ons land toekwam.
                  Tweede werkdag na aankomst stak het hier in de bus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Vandaag mijn 1e pakketje (<10 euro) ontvangen van Ali (na de nieuwe BTW-regeling).
                    Besteld op 07 oktober, in België op 14 oktober en thuis op 19 oktober.
                    Ik ben vrij tevreden met de vlotheid van dit alles.
                    Bij mij was ook alles ingeklaard door de douane vooraf.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Mijjn bestelling bij Moddiiy (Hong Kong) van 16/10 is eindelijk in zogezegd bij de douane aangekomen en gelijk een rekening van Bpost gekregen en te betalen binnen de twee dagen anders word alles retour gestuurd (maken die Kl..............en het ons moeilijk).
                      Goed de rekening:
                      Annkoop bij Moddiy = € 29,93
                      Bpost douane = € 15,00
                      BTW = € 5,79
                      Totaal = € 50,72

Ik heb Moddiy bedankt voor de jaren dat ik daar besteld heb en ben zo vrij geweest te vragen om mij als klant af te schrijven.
                      Ik heb nu een winkel in Nederland gevonden die hetzelfde kan leveren voor ongeveer dezelfde prijs met als voordelen:
                      - vandaag voor 23h59 besteld morgen in huis (niet voor België natuurlijk, dat duurt 2 dagen omdat UPS levert in plaats van PostNL).
                      - de prijzen zijn enkele centen duurder maar de kwaliteit is ook beter.
                      - we kunnen communiceren in dezelfde taal.
                      - en tenslotte is het binnen de EU.

Verklarende aanvulling van Kl..................en: kleurpotloden, wat dacht je wel?

Comment

Working...
                      X