Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Autokeuring

    Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
    dan zeggen mensen dat dat zo vroeg is dat het het weer vergeten voor het zover is
    Niet als je dan direct (misschien) nog binnen de limiet zit om een afspraak vast te leggen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: Autokeuring

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Precies dit jaar gestart als ik het goed begrijp, dan toch een vooruitgang … nu hopen dat die wel wat vroeger komen. [emoji6]
      Lijkt dus niet het geval te zijn, zie #55. Die korte termijn staat waarschijnlijk in "de procedure"
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #63
        Autokeuring

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Lijkt dus niet het geval te zijn, zie #55. Die korte termijn staat waarschijnlijk in "de procedure"
        Als je de link volgt welke je nu ook aankaart, dan staat er wel dat ze de digitale versie twee weken eerder gaan versturen dan het groene kaartje.
        Maar de digitale versie is nog maar een pilootproject en niet iedereen krijgt deze al en ook is daarover nog geen definitieve beslissing gevallen.

        Wat wel een zekerheid is, dat is wat er in de wetgeving staat rond technische keuring en dat is dat men wettelijk verplicht is om zelf de datum van de keuring op te volgen en tijdig te gaan, de berichtgeving is een bijkomende service maar geen verplichting.



        Maar uiteraard zou het niet slecht zijn dat men toch tijdig een verwittiging krijgt want ik kan best begrijpen dat niet iedereen daar altijd aan denkt, vooral dat de eerste keer pas na vier jaar is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Autokeuring

          Hier in de regio waren er twee problemen: het groene kaartje kwam pas aan nadat alle vrije afspraakmomenten bezet waren (2 maand) en bovendien kon je maar een afspraak maken vanaf 10 weken of zo op voorhand. De "window of opportunity" was dus vrij krap, vooral voor mensen met een drukke agenda/job. Sinds enige tijd is een en ander aangepast en loopt het weer wat vlotter. Maar het is duidelijk dat er meer mag worden ingezet op de afsprakenmethode.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #65
            Re: Autokeuring

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            https://www.vlaanderen.be/technische...nische-keuring

            Maar uiteraard zou het niet slecht zijn dat men toch tijdig een verwittiging krijgt want ik kan best begrijpen dat niet iedereen daar altijd aan denkt, vooral dat de eerste keer pas na vier jaar is.
            Volledig akkoord, maar ze doen wel de moeite om kaartjes te sturen met een aanbeveling om vooral op (een dan dikwijls onmogelijk tijdig te boeken) afspraak te komen.
            Nu gaan ze het waarschijnlijk ook nog digitaal uitrollen naast "het kaartje".
            Maar de termijn "werkbaar" maken lijkt niet van belang te zijn.

            Gewoon een mailtje een drietal maand voor de einddatum zou alles oplossen. Wat ze nu hanteren is qua afspraken vrijwel nutteloos en ruikt sterk naar Kafka.
            Zoals gezegd heb ik NU al een verwittiging staan in mijn agenda in januari 2025.
            Last edited by nete; 6 maart 2023, 08:07.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #66
              Re: Autokeuring

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Zoals gezegd heb ik NU al een verwittiging staan in mijn agenda in januari 2025.
              Ha maar dan volg jij nu volledig de procedure. [emoji57]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Autokeuring

                Vanochtend ben ik iets na 8u zonder afspraak geweest voor onze 15j oude Seat en er stonden 3 auto's voor mij te wachten waarvan 2 enkele tellen later binnenreden. Bij de afspraken geen kat te bespeuren dus de laatste voor mij mocht op die lijn binnen. Enkele minuten later was het mijn beurt

                Comment


                • #68
                  Re: Autokeuring

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Vanochtend ben ik iets na 8u zonder afspraak geweest voor onze 15j oude Seat en er stonden 3 auto's voor mij te wachten waarvan 2 enkele tellen later binnenreden. Bij de afspraken geen kat te bespeuren dus de laatste voor mij mocht op die lijn binnen. Enkele minuten later was het mijn beurt
                  Ze hebben dus weer veel tijd, moeite en geld gestoken in een "spook"systeem ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #69
                    Re: Autokeuring

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ze hebben dus weer veel tijd, moeite en geld gestoken in een "spook"systeem ?
                    Helemaal niet, nu de meesten dat systeem gebruiken is er plaats voor wie zich daar niet laat op vastpinnen .

                    Drukte aan keuringsstations is periodiek, de meeste auto's werden verkocht in het begin van het jaar (autosalon) en de levertijden waren toen veel korter.
                    Tegen de zomer moeten die dus allemaal naar de keuring, samen met de mensen die voor de vakantie een tweedehands kopen.
                    In de wintermaanden is het kalmer.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Autokeuring

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Helemaal niet, nu de meesten dat systeem gebruiken is er plaats voor wie zich daar niet laat op vastpinnen .
                      Heb je het stukje vette tekst iets hoger wel gelezen ? (in het citaat van frank207be)
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #71
                        Re: Autokeuring

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ze hebben dus weer veel tijd, moeite en geld gestoken in een "spook"systeem ?
                        Ik weet niet tussen welke tijdstippen je een afspraak kan maken maar ik denk dat de meeste mensen gewoonweg niet zo vroeg willen gaan. Om 10u30 zag je op de webcam dan weer een file tot aan de ingang Nu net voor sluitingstijd staat er dan weer bijna niemand.

                        Comment


                        • #72
                          Autokeuring

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ik weet niet tussen welke tijdstippen je een afspraak kan maken maar ik denk dat de meeste mensen gewoonweg niet zo vroeg willen gaan. Om 10u30 zag je op de webcam dan weer een file tot aan de ingang Nu net voor sluitingstijd staat er dan weer bijna niemand.
                          Hier had ik onlangs maar keuze uit één dag van de week enkel in de namiddag en een andere dag enkel in de voormiddag.
                          Het is niet dat ze altijd alle dagen op afspraak aanbieden.
                          De vrije afspraken zullen ook wel minder bezet zijn bij slecht weer en mogelijks riskeerden velen het vanmorgen niet met de stakingsdag uit schrik in extra files te staan?
                          Ook al eens gehad dat ik tweede was en een paar minuten later staan er tien te wachten.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: Autokeuring

                            Net terug van de eerste keuring van de auto. Al direct 1 week te laat want niet mogelijk vroeger een afspraak te krijgen. Ik had dus om 8h40 een afspraak. Zes auto's voor mij. Keuringsstation heeft slechts 2 rijen voor auto's.

                            Linkse rij staat een suv met zo'n stok in zijn uitlaat. Rechtse rij is 1 persoon bezig met een auto te keuren. Voor de rest is er enkel die man met zijn fluo jasje aan de inkom die de papieren in ontvangst neemt en iemand bij de vrachtwagens.

                            Die suv blijft daar maar staan. Na een dik kwartier heeft die ene rechts zijn wagen gedaan en begint aan de volgende wagen. Pas om 9h is er iemand eens aan die suv begonnen en zijn er nog enkele collega's van hem op de proppen gekomen. Ondertussen stonden er al wagens tot op de straat uiteraard. Enfin, om 9h25 was ik buiten.

                            Het station opent om 7h45. Dus waarom ze maar in actie schieten om 9h is mij ook een raadsel. Moest het nu een of andere schoolvakantie zijn dan zou ik het nog enigsinds snappen.

                            Dat afspraaksysteem op zich is niet slecht. Maar ik denk er veel garagisten zijn die gewoon een aantal afspraken inboeken voor als ze met auto's van klanten naar de keuring moeten. Eender of ze weten of er die dag een auto van een klant naar de keuring zal moeten of niet. Die zeggen dat dan op het laatste moment af. Dat stuurt natuurlijk alles in de war.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Autokeuring

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Net terug van de eerste keuring van de auto. Al direct 1 week te laat want niet mogelijk vroeger een afspraak te krijgen. Ik had dus om 8h40 een afspraak. Zes auto's voor mij. Keuringsstation heeft slechts 2 rijen voor auto's.
                              Dus, je maakt een afspraak op een zeker uur en je mag gewoon aanschuiven als zesde in de rij ?

                              Mag ik eens raden naar de oorzaak hiervan ? Juist, ja...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Autokeuring

                                Je mag raden ja. En wat heb je geraden? Je kan daar trouwens enkel op afspraak gaan. Dus het is niet dat er zonder afspraak tussen zitten. Eenmaal 9h toen er personeel was ging het vlot. Personeel was wel vriendelijk, daar niets van te zeggen.

                                Dat is daar redelijk normaal in dat station. De eerste keer dat ik er ging heb ben we allemaal 45 minuten staat wachten omdat ze geen flauw idee hadden hoe een auto met LPG te keuren. Liepen ze met 3 man rond die auto, in de koffer, onder de auto etc. De tweede keer was het ook lang wachten geblazen.

                                Comment

                                Working...
                                X