Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autokeuring

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Bovendien zijn er webcams om de drukte op te volgen.
    Wat nut heeft zo'n webcam als je op meer dan 5 minuten van het keuringscentrum woont (ik op zo'n 25 km). Tegen dat jer er bent kan de toestand al kompleet anders zijn.
    Je kan je afvragen waarom ik dan geen dichter centrum kies ? Tot vorige keuring in 2021 ging ik daar vooral omdat het er rustiger was dan in het Gentse.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Alhoewel het mijn probleem momenteel niet is ook omdat ik niet meer moet werken (ik ga van vanuit Leuven naar Tienen, daar maandag met mijn aanhanger zonder afspraak aangeschoven en op een goed uur buiten) is de vervaldag van het keuringsbewijs toch al langer dan 2 maand op voorhand bekend.
      Zeer vriendelijke mensen daar trouwens.
      Inderdaad, of het nu om een nieuwe auto of om een peroidieke keuring gaat, je kan altijd op voorhand een afspraak maken. Datum inschrijving of datum op keurings bewijs, veranderd niet als je twee maanden op voorhand de keuring laat doen. je moet het wel willen doen, telefonisch of online. Dat groen papiertje dient voor de mensen die het vergeten.
      https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Inderdaad, of het nu om een nieuwe auto of om een peroidieke keuring gaat, je kan altijd op voorhand een afspraak maken. Datum inschrijving of datum op keurings bewijs, veranderd niet als je twee maanden op voorhand de keuring laat doen. je moet het wel willen doen, telefonisch of online. Dat groen papiertje dient voor de mensen die het vergeten.
        Dat klopt, maar als je de keuringsdatum een beetje uit het oog verliest en dan het groene kaartje in de bus krijgt, is er veel kans dat je al geen afspraak meer kan maken binnen de resterende geldigheid van je vorige keuringsbewijs.
        Er schort dus duidelijk wel iets aan dat systeem.

Comment

Heb jij dan geen kalender?

Comment

Ja hoor, er staat nu al een herinnering in voor half januari 2025.
            Maar dan blijft het nog een beetje bizar dat men u in de richting van "op afspraak" duwt en daarmee dan hun eigen afspraaksysteem overbelast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ja hoor, er staat nu al een herinnering in voor half januari 2025.
              Maar dan blijft het nog een beetje bizar dat men u in de richting van "op afspraak" duwt en daarmee dan hun eigen afspraaksysteem overbelast.
              Absolute zekerheid bestaat niet, dat zou maar saai zijn ook .

Comment

Dat klopt, maar als je de keuringsdatum een beetje uit het oog verliest en dan het groene kaartje in de bus krijgt, is er veel kans dat je al geen afspraak meer kan maken binnen de resterende geldigheid van je vorige keuringsbewijs.
                Er schort dus duidelijk wel iets aan dat systeem.
                Heb ik nog nooit problemen mee gehad. Heb onlangs mijn auto laten keuren. Heb zelfs een herkeuring moeten laten gebeuren, omdat de lichten waren afgekeurd : heb voor DEZELFDE dag die 2e afspraak gemaakt...
                Als dat kaartje binnenkomt gewoon een afspraak maken. En als het niet lukt binnen de termijn : gewoon dagelijks inloggen en herbekijken. Er is een knopje voorzien om je afspraak te verplaatsen.
                Er komen dagelijks terug afspraken vrij. De kans dat het niet lukt is echt heel klein...
                Groeten,

Polleke

Comment

Autokeuring

De uitleg dat ze daarop geven is dat het aan de eigenaar van het voertuig is om tijdig de keuring te laten uitvoeren en dat het kaartje geen verplichting is maar slechts een hulpmiddel.
                  Als ze dan toch een hulpmiddel voorzien, dan kunnen ze dat evengoed tijdig sturen.
                  Eigenlijk zou het ook digitaal kunnen.
                  In de laatste wagen dat we kochten kan men ook de datum van keuring instellen, dan geeft de auto een melding.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Eigenlijk zou het ook digitaal kunnen.
                    Het kan al.
                    https://www.gocavlaanderen.be/news-i...de-autokeuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                      Heb ik al gekregen, maar niet vroeger dan de groene postkaart. Was misschien een test .

Comment

Dat groene kaartje of de digitale herinnering een tweetal (of drietal) maanden voor de einddatum sturen is natuurlijk weer véééééééééééél te simpel

Comment

dan zeggen mensen dat dat zo vroeg is dat het het weer vergeten voor het zover is
                          De gustibus et coloribus non est disputandum
                          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Dat groene kaartje of de digitale herinnering een tweetal (of drietal) maanden voor de einddatum sturen is natuurlijk weer véééééééééééél te simpel
                            Ja, sinds ze alles met de computer doen loopt het voortdurend mis.

Terug naar start .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                              Precies dit jaar gestart als ik het goed begrijp, dan toch een vooruitgang … nu hopen dat die wel wat vroeger komen. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk zou het groene kaartje ook twee maand vooraf verstuurd worden, maar in realiteit was dit zelden zo.
                                Best is dus gewoon zelf iets in de agenda zetten. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X