Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Samsung TV ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Einde Samsung TV ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat dit een impact kan hebben op enige functionaliteit is best begrijpbaar, maar volgende punten zijn toch wat moeilijk verenigbaar met een update van de TV Box.

Opstarten van de TV zelf zou toch nog steeds gewoon moeten lukken, vooral met de afstandsbediening van de TV zelf? .
    Opstarten met de afstandsbediening van de tv zelf zou inderdaad moeten werken.

De afstandsbediening van de TV Box is een ander verhaal en wat speciaals, dat is namelijk een dubbel functionele afstandsbediening het stuk bediening van de TV Box zelf is via RF zender, de bediening van je tv is IR.
    Vandaar de vier batterijen, de rechtse twee dienen voor de RF zender en de linkse twee voor de IR bediening.
    Het kan dus dat je nog perfect zenders kan kiezen maar dat je het volume van je tv niet meer kan bedienen.
    Opstarten van je tv zou normaal via HDMI moeten zijn, tenzij anders aangesloten.

Comment

Einde Samsung TV ?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Opstarten met de afstandsbediening van de tv zelf zou inderdaad moeten werken.

De afstandsbediening van de TV Box is een ander verhaal en wat speciaals, dat is namelijk een dubbel functionele afstandsbediening het stuk bediening van de TV Box zelf is via RF zender, de bediening van je tv is IR.
      Vandaar de vier batterijen, de rechtse twee dienen voor de RF zender en de linkse twee voor de IR bediening.
      Het kan dus dat je nog perfect zenders kan kiezen maar dat je het volume van je tv niet meer kan bedienen.
      Opstarten van je tv zou normaal via HDMI moeten zijn, tenzij anders aangesloten.
      Met de afstandsbediening van de TV-box inderdaad een ander verhaal … daarom had ik dat deel uit de quote gehaald. [emoji6]
      Maar die van de TV zelf zou moeten blijven werken voor wat aanzetten van de TV betreft.
      Verder wordt de TV in normale situaties en indien actief in de instellingen aangezet via HDMI, klopt inderdaad.
      Maar goed … alles werkt blijkbaar. [emoji106]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Raar, op zijn minst zou er toch een beeld op tv moeten komen, zowat alle tv's hebben een "homepagina" van waar je naar Youtube, Netflix of één of andere hdmi-ingang kan selecteren. Zelfs als de Telenet box niet meer werkt.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Heb ik niet gezegd dat het lag aan een update van de TV Box en dat de Anynet van de TV daardoor niet meer goed stond?
          Ik kijk TV en gebruik bijna nooit de afstandsbediening van de TV omdat ik deze van de TV box gebruik en daarbij Anynet tegelijk mijn Home Cinema inschakelt.
          Waarom het niet meer werkte weet ik niet, ik stelde het alleen maar vast.
          In Anynet zie ik nu zowel een verbinding met de TV Boxen een verbinding met mijn Sony Home cinema.
          En de afstandsbediening van de TV had hetzelfde als de afstandsbediening de TV box, Logisch toch want ik moest nu een verbinding maken met de TV box en die stond dus nog steeds verbinding maken met de HC.
          Hoe Anynet precies werkt staat uitgelegd in de handleiding van mijn TV en die ga ik hier niet opsommen.
          Voor mij werkt alles weer normaal en is de zaak close.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Da’s dan toch veranderd, slechts twee batterijen.
            En blijkbaar waren er eerder ook met verlichting?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Da’s dan toch veranderd, slechts twee batterijen.
              En blijkbaar waren er eerder ook met verlichting?
              Inderdaad Freddy, in deze van ons vier batterijen en als je da afstandsbediening opneemt of kort beweegt lichten de knopjes een paar seconden op.

Comment

Inderdaad Freddy, in deze van ons vier batterijen en als je da afstandsbediening opneemt of kort beweegt lichten de knopjes een paar seconden op.
                Bij de V2 dus niet meer (spijtig), maar dan zou de decoder zelf minder vaak mankementen hebben en stabieler zijn.
                Eerste versie werd in China gemaakt, de tweede in Polen.
                Volgens wat ze zeggen zou je met de V1 wat geluk moeten hebben, de ene heeft een hele goede en de andere heeft pech.
                Maar goed, als er iets aan scheelt dan krijg je toch een andere. [emoji6]

Beeldkwaliteit en reactietijd is wel een pak beter vind ik.
                Ik dacht de Digicorder nog een jaar te houden om bij opnames de reclame te kunnen doorspoelen, maar die gaf de laatste tijd te veel blokjes in opnames … blijkbaar de HD, al betwijfel ik dat.
                Opnames zijn ook wel van veel betere kwaliteit.

Mooi meegenomen is dat het abonnement nu weer wat goedkoper uitkomt, ook dat heb ik ondertussen laten aanpassen.
                Fiber ligt hier nog niet, dus daar kan is al zeker niet naartoe.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Drie dagen geleden begon de miserie.
                  De TV met afstandsbediening Van de TV Box of van de TV zelf te TV aanzetten lukte pas na drie vier keer op de knop te duwen.
                  In beide afstandsbedieningen zaten batterijen die pas nieuw waren.
                  Vandaag moet ik soms tot 10 x op de knop duwen en pas dan start de TV op.
                  Maar ook dat opstarten is niet meer normaal.
                  Waar we vroeger bijna direct het logo zagen verschijnen duurt dat een hele tijd, dan zien we kort het logo en dan flikkert het scherm zwart en pas dan hebben we beeld.
                  Zappen en al de rest werken perfect, zou dit geen voorteken zijn dat de TV zijn beste tijd heeft gehad? 6 of 7 jaar altijd trouwe dienst gedaan maar nu............
                  Enfin we kijken uit voor een nieuwe.
                  Ik zit nu met twijfels natuurlijk, Samsung of Sony of misschien LG?
                  Van dat laatste merk lees ik niets dan goed, maar ook de Samsung QLED scoort niet slecht.
                  Ze maken het ons niet gemakkelijk de juiste keuze te maken.
                  Net opgezocht: onze Samsung is van 2013.
                  Werkt nog perfect. ( maar van mij mag ie es stuk gaan hoor )
                  Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Einde Samsung TV ?

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Verleden week hier ook mijn tien jaar oude Panasonic vervangen
                    door een nieuwe 65 inch Panasonic JZ2000 OLED met ingebouwde
                    soundbar en een subwoofer in de achterkant, prachtig beeld en geluid.
                    Last edited by Guest42; 11 november 2021, 21:02.

Comment

Einde Samsung TV ?

In #13 werd al aangegeven dat het opgelost is en niet aan een defect van de TV lag.
                      Als men een nieuw toestel wil kopen, dan zijn daar twee redenen voor mogelijk …
                      1) Toestel is defect en herstellen loont de moeite niet.
                      2) Toestel is niet defect maar men heeft zin in iets nieuws.

In beide gevallen kost een nieuwe evenveel.

Als echter reden 2 de aanleiding is tot de aankoop van een nieuwe … dan moet die niet defect gaan om eens een nieuwe te kopen.
                      Integendeel zelfs, als die niet stuk gaat, dan kan men er nog iemand een plezier mee doen.
                      Enige verschil is … als de vrouw de baas is in huis, dan heb je hoogstens wat meer overtuigingskracht nodig om er eentje te mogen kopen. [emoji23]

Al goed dat wij hier steeds dezelfde mening delen en ik eerder zelf wat op de rem moet staan. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

In #13 werd al aangegeven dat het opgelost is en niet aan een defect van de TV lag.
                        Als men een nieuw toestel wil kopen, dan zijn daar twee redenen voor mogelijk …
                        1) Toestel is defect en herstellen loont de moeite niet.
                        2) Toestel is niet defect maar men heeft zin in iets nieuws.

In beide gevallen kost een nieuwe evenveel.

Als echter reden 2 de aanleiding is tot de aankoop van een nieuwe … dan moet die niet defect gaan om eens een nieuwe te kopen.
                        Integendeel zelfs, als die niet stuk gaat, dan kan men er nog iemand een plezier mee doen.
                        Enige verschil is … als de vrouw de baas is in huis, dan heb je hoogstens wat meer overtuigingskracht nodig om er eentje te mogen kopen. [emoji23]

Al goed dat wij hier steeds dezelfde mening delen en ik eerder zelf wat op de rem moet staan. [emoji6]
                        Is totaal geen zaak van “de baas in huis” hoor, al zeg ik dat al es gekscherend.
                        Alles wordt hier in overleg aangekocht, zoals in ieder goed huwelijk trouwens zou moeten gebeuren.
                        Maar het ligt aan ons beider opvoeding: iets dat nog perfect werkt wordt meestal niet weg gegooid. Tenzij de spullen op zeer hoge leeftijd zijn, echt noodzakelijk zijn, en komende mankementen zich onvermijdelijk aandienen.

Maar het is wel een feit dat consumenten elektronica tegenwoordig een relatief kort leven beschoren is.
                        Mijn schoonouders gingen verleden week achter een nieuwe droogkast. De verkoper vertelde droogweg () dat dergelijke toestellen tegenwoordig slechts 6-7 jaar meegaan. Alhoewel ik persoonlijk denk dat je dat niet kan veralgemenen, want het hangt natuurlijk ook af van het gebruik. ( frequentie )

Onze Samsung TV speelt hier elke avond toch zeer lang ( wat niet wil zeggen dat ik altijd kijk / wakker ben ), en voorlopig nog geen mankementen. Nu ja, 8 jaar vind ik nu nog geen leeftijd om al stuk te gaan, maar het kan natuurlijk.

Fijn voor Luc dat alles opgelost is, want een goed werkende TV naar het containerpark brengen zou wel jammer zijn.
                        Edit: ha neen, CB neemt die gewoon mee
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Maar het ligt aan ons beider opvoeding: iets dat nog perfect werkt wordt meestal niet weg gegooid.
                          Niemand zegt dat men iets moet weggooien, men kan ook weggeven (goede daad) of tweedehands verkopen. [emoji6]

Tenzij de spullen op zeer hoge leeftijd zijn, echt noodzakelijk zijn, en komende mankementen zich onvermijdelijk aandienen.
                          Oei, let dan maar goed op dat je niet vervangen wordt. [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X