Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matte witte verf over glanzende verf : nog glans zichtbaar? Veel soorten Levi's wit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Matte witte verf over glanzende verf : nog glans zichtbaar? Veel soorten Levi's wit?

Ik had hier net een stukje muur die nog een laagje witte verf kon krijgen, maar ik had enkel nog witte glanzende verf, toch geprobeerd en je ziet dit natuurlijk...
    Zou het lukken om over die glanzende verf met witte matte verf te schilderen of gaat dit nog steeds glanzen?

Mijn originele verf was Levi's uit de Gamma in promo, maar heb helaas het kaartje niet meer.
    Bij Levi's zijn er veel soorten wit zeker ?

Re: Matte witte verf over glanzende verf : nog glans zichtbaar? Veel soorten Levi's w

Je zult in elk geval moeten zien dat de muur heel proper is, desnoods schuren dat die mat staat en dan zou ik een laag primer schilderen en pas dan de uiteindelijke verf.
    Doe je dat niet dan zal de verf nooit goed houden op de huidige achtergrond.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Re: Matte witte verf over glanzende verf : nog glans zichtbaar? Veel soorten Levi's w

Als je van hoek tot hoek verft,
      dan zie meestal het kleurverschil niet.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ja je kan zonder problemen matte verf over glanzende verf schilderen of omgekeerd
        Daar ga je niks meer van zien
        Wel zorgen dat het dezelfde type verf is, solvent basis of waterbasis

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bedankt, het is dus maar aan 1 van de 4 muren, probleem is dus dat ik niet meer weet welke Levi's wit dit was.
          Als ik andere verf zou gebruiken gaat er waarschijnlijk een verschil qua tint zijn, gezien er soorten wit zijn (wordt in RAL uitgedrukt dacht ik).
          Levi's heeft waarschijnlijk veel soorten witte matte verf, kans dat ik mijn living volledig zal moeten herschilderen ipv 1 muur :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
            Bedankt, het is dus maar aan 1 van de 4 muren, probleem is dus dat ik niet meer weet welke Levi's wit dit was.
            Als ik andere verf zou gebruiken gaat er waarschijnlijk een verschil qua tint zijn, gezien er soorten wit zijn (wordt in RAL uitgedrukt dacht ik).
            Levi's heeft waarschijnlijk veel soorten witte matte verf, kans dat ik mijn living volledig zal moeten herschilderen ipv 1 muur :-)
            Je kunt die ene muur ook in een compleet andere kleur steken, een accentmuur noemt met dit dan

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Er over schilderen met mat is geen probleem.
              Wel zuiver werken.
              De dekking is meer dan voldoende in 1 laag.

Comment

Working...
              X