Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cable cutting? Doen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cable cutting? Doen?

Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
    Hier, Netflix, Amazon Prime, Disney+ en voor sport Eleven. Voor de BBC's en Itv, Channel 4 enz, satelliet. Geen kabel meer.

Verder geen probleem met dataverbruik? Maar da's natuurlijk zeer afhankelijk van de totale kijktijd en kijkmoment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Bij telenet is het onbeperkt gebruik van data bij de GSM wel degelijk onbeperkt, maar schakel je na een bv 80 gb over op een traag internet.

Peter
      Na volledig opgebruiken van de 750GB is het met de internet data van Telenet natuurlijk ook niet afgelopen. Je surft verder aan 10Mb/s maar ik ben hier niet tevreden mee. Ik wil met mijn Wigo9 ook de 3TB limiet van de One abonnementen zodat hier ten huize iedereen kan streamen zonder beperkingen maar heb anderzijds de 40GB + 40GB mobiele data helemaal niet nodig. Samen verbruik ik met mijn vrouw 5 tot hooguit 6GB en als ik al mijn Spotify playlists zou downloaden op mijn telefoon, wordt dat nog minder. Mijn smartphone heeft immers geheugen genoeg aan boord. Dus een One "Stream" abonnement zou zeker welkom zijn maar da's waarschijnlijk teveel concurrentie voor de eigen winkel

Comment

Ben je al eens gaan kijken bij EDP-net voor je internetabonnement ?

Peter
        Da's inderdaad iets goedkoper. Ik bekijk het verder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Telenet One zonder digitale tv aan 1000Mb/s onbeperkt en 2 GSM abonnementen onbeperkt en gratis extra data simkaart komt op 106€ ; de eerste 3 maand nu promo 75€.
          Orange Love Duo zonder TV aan 400Mb/s (Internet boost) en 2 GSM abonnementen met 10GB data €81/mnd lijkt me wel wat. Vanaf de 4de maand al goedkoper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Orange Love Duo zonder TV aan 400Mb/s (Internet boost) en 2 GSM abonnementen met 10GB data €81/mnd lijkt me wel wat. Vanaf de 4de maand al goedkoper
            Telenet OneUp kost mij zonder tv maandelijks 106€ zie ik hier, (net mijn digitale factuur binnen gekregen via Doccle)
            Wat krijg ik daar voor, een vaste verbinding van 1.000 Mb/s en twee GSM met elk 40 GB data en onbeperkt bellen, plus
            een vaste lijn met ken je beller en Telenet Safespot (FW + AV geïnstalleerd op de modem en alle toestellen waar je het wil op zetten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Telenet OneUp
              Dit is het beste pakket voor mij... Al 20 jaar heel stabiel en zonder problemen bij Telenet.
              Niet de goedkoopste en er zijn wel alternatieven om een paar euro's te besparen maar dan krijg je ook een pak minder...

Comment

Edit (volledig herschreven):

Ik ben ben blij voor jullie. Ik heb er ook al braafjes 20 jaar Telenet opzitten en er zijn heus wel problemen geweest in die hele periode.

Een paar euro's? Ik kan nog drastischer snijden en gewoon de 100Mbps formule nemen en dan bespaar ik jaarlijks €480 tov mijn huidig abonnement.

Ik ga sowieso veranderen maar zeker niet halsoverkop. Eerst ga ik alles m.b.t. email aanpassen. Daarna zal het heel vlot gaan
                Last edited by frank207be; 19 augustus 2021, 16:48. Reden: Helemaal veranderd

Comment

Edit (volledig herschreven):

Ik ben ben blij voor jullie. Ik heb er ook al braafjes 20 jaar Telenet opzitten en er zijn heus wel problemen geweest in die hele periode.

Een paar euro's? Ik kan nog drastischer snijden en gewoon de 100Mbps formule nemen en dan bespaar ik jaarlijks €480 tov mijn huidig abonnement.

Ik ga sowieso veranderen maar zeker niet halsoverkop. Eerst ga ik alles m.b.t. email aanpassen. Daarna zal het heel vlot gaan
                  Ik heb mijn emailadres een aantal jaren geleden reeds overgeschakeld naar een gmail-adres.
                  Bij skynet kon (kan ?) je een automatic reply instellen met je nieuw emailadres.

Maandag komt men hier EDP-net installeren (34,95 EUR per maand). Ik hou je op de hoogte.

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Ik heb mijn emailadres een aantal jaren geleden reeds overgeschakeld naar een gmail-adres.
                    Bij skynet kon (kan ?) je een automatic reply instellen met je nieuw emailadres.

Maandag komt men hier EDP-net installeren (34,95 EUR per maand). Ik hou je op de hoogte.

Vriendelijke groeten

Peter
                    Benieuwd naar je ervaring!

Ik heb ook al een tijdje 2 gmail adressen en ga het ene voor gewone pêrsonen email gebruiken en het andere voor administratie

Comment

Vandaag hebben we eindelijk de stap gezet. Einde deze week beschikken wie hier enkel nog over internet + 2x GSM

Comment

Vandaag hebben we eindelijk de stap gezet. Einde deze week beschikken wie hier enkel nog over internet + 2x GSM
                        Hier ook benieuwd naar je ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier ook benieuwd naar je ervaring.
                          Gisteren is men bij mij Edpnet komen installeren.

Het is belangrijk om te weten dat Edpnet werkt via Proximuslijnen. Daarom is het handig om via de site van edpnet de kwaliteit van de mogelijke verbinding te laten testen op basis van je adres. Uit deze test bleek een duidelijk verschil tussen de kwaliteit op mij woonadres (slecht) en het adres tweede verblijf (goed).

Op beide adressen had ik momenteel Telenet, one op het thuisadres en basis op het andere.

De installatie vond plaats op het tweede adres. De eerste reactie is positief, maar ik heb dan ook het voordeel dat ik de yelo app kan gebruiken op mijn smartphone om een tv-zender te selecteren. De chromecast (laatste versie met witte afstandsbediening) geeft naast de apps voor Netflix, You tube, en Eleven ook de VTMGo app. In het najaar zou de VRTNU-app ook in chromecast ingewerkt orden.

De eerste reactie is positief, maar het is natuurlijk nog vroeg dag.
                          Binnen een weekje zal ik een update doen, en dan kan ik ook de ervaring van mijn niet-technisch onderlegde eega met jullie delen.

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Gisteren is men bij mij Edpnet komen installeren.

Het is belangrijk om te weten dat Edpnet werkt via Proximuslijnen. Daarom is het handig om via de site van edpnet de kwaliteit van de mogelijke verbinding te laten testen op basis van je adres. Uit deze test bleek een duidelijk verschil tussen de kwaliteit op mij woonadres (slecht) en het adres tweede verblijf (goed).

Op beide adressen had ik momenteel Telenet, one op het thuisadres en basis op het andere.

De installatie vond plaats op het tweede adres. De eerste reactie is positief, maar ik heb dan ook het voordeel dat ik de yelo app kan gebruiken op mijn smartphone om een tv-zender te selecteren. De chromecast (laatste versie met witte afstandsbediening) geeft naast de apps voor Netflix, You tube, en Eleven ook de VTMGo app. In het najaar zou de VRTNU-app ook in chromecast ingewerkt orden.

De eerste reactie is positief, maar het is natuurlijk nog vroeg dag.
                            Binnen een weekje zal ik een update doen, en dan kan ik ook de ervaring van mijn niet-technisch onderlegde eega met jullie delen.

Vriendelijke groeten

Peter
                            Fijn dat je je positieve ervaring deelt

@demeyereg: Voor mijn overstap verwacht ik eigenlijk niks speciaals. Mogelijk zal de grootste gewenning de kabelknip zelf zijn. Onze jongste dochter keek tot juli nog geregeld naar TV maar sinds zij ook een smartphone heeft, komt de decoder nog zelden op. Ik keek veel naar Discovery maar ook daar zijn de reclameblokken onverteerbaar lang, saai en ziekelijk repetitief geworden Nu zal ik waarschijnlijk opnieuw veel meer naar muziek gaan luisteren. Ik kijk daarom vol verwachting uit naar Spotify HiFi dat dit jaar nog gelanceerd wordt

Comment

Beste Peter,
                              Ik zit zelf ook bij Edpnet - het enige euvel was het ontvangen van de fakturen. Die kwamen niet door op mijn adres (bij 123webhost.be inderdaad dat account met de bananen...) - bijgevolg heb ik op edpnet zelf een extra dubbele forward gezet naar zowel m'n rommelaccount als de bananenaccount, en ineens schoven de e-mails met fakturen vlotjes binnen. Geen idee waarom.
                              Edpnet kan ook via glasvezel (van proximuis) nog sneller internet aanbieden - helaas voorlopig beperkt, maar wie geluk heeft, kan dus nog ietsje meer besparen, dan bij Belgacom.

Het grote pluspunt van Edpnet is dat je IPv6 kan aanzetten - voor toenmalig Telecom-prutser De Croo(k) - was het immers voldoende dat Telenet en Proximus dit aanboden - de rest hoeft niet (het plebs kan best in de modder blijven woelen...).
                              Bij Scarlet (mijn ex-provider die omwille van non-ipv6 buitengesmeten is!) - hebben ze meteen falende pogingen ondernomen om me te herwinnen als klant.
                              Telkenmale hetzelfde verhaal.

Waarom is u weggegaan?
                              (antwoord: dit is kort: IPv6).
                              kan u dat even uitleggen?
                              [I](antwoord: als u dat niet weet - dan kan u eigenlijk niet voor een telco gaan werken want dat is basiskennis, we wensen u nog een prettige werkdag).

(met marketeers ben ik dus ambiteus ... - ik heb aandelen in de antidepresiva-industrie, ik wordt steenrijk door zelfhulp!)

Zelf mis ik de TV (al 20 jaar) - en de reclame niet - nu is TV kijken zelfs gevaarlijk geworden. Ik begin nl. elke reclamespot te zien als een stuk kolder - dat mensen daar intrappen!
                              Misschien is dat nog 's een mooi thema voor de challenge - doe alsof u Marvin the martian bent die fotografeert!

Ah ja - belangrijk is - bij Edpnet kan u optioneel een vdsl-modem kopen - ik heb die fritz!box en ik ben tevreden daarover. Nu ik stel die wel stevig in. Upnp vb. staat af (doe dat dus, pas dat ding aan - maak het veiliger!
                              Bij mij is dat - alles uit behalve wat nodig is, remember VDB!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht

Ah ja - belangrijk is - bij Edpnet kan u optioneel een vdsl-modem kopen - ik heb die fritz!box en ik ben tevreden daarover. Nu ik stel die wel stevig in. Upnp vb. staat af (doe dat dus, pas dat ding aan - maak het veiliger!
                                Bij mij is dat - alles uit behalve wat nodig is, remember VDB!).
                                Dag Mutley,

Ik heb dus ook de Fritz 7530 maar ben niet zo technisch onderlegd dat ik het Upnp verhaal snap. Waarom moet ik dit afzetten (welke risico’s) en welke aanpassingen raad je nog bovendien nog aan?

Ik heb nog geen factuur ontvangen, maar ik zie wel hoe het loopt. Eerst mij eega nog vertrouwd maken met het werken met de yelo tv app en hopen dat vrtnu vlug geïntegreerd wordt in de chromecast. Het maakt het leven iets gemakkelijker.

Groetjes en hopelijk snel tot een of andere shooting day.

Peter

Comment

Working...
                                X