Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's waterdicht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Auto's waterdicht?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Nog een paar die denken dat hun auto een duikboot is: https://www.youtube.com/watch?v=epz9bLOepy4
    Als de motor van die rode BMW eerst nog niet zwaar beschadigd was door hydrolock, dan doen ze even later toch nog een poging om de zuigerstangen krom te krijgen...
    Och, het is maar geld hé.... Ik dacht eerst dat dat blondje de deur ging opendoen.

    Eerlijk gezegd, als daar opzij van die brug staat dat het water 3 voet diep is, dat is een dikke 90cm....

    Comment


    • #62
      Re: Auto's waterdicht?

      Wie zou de president van de VS zijn geworden wanneer de auto van Edward Moore (Ted) Kennedy in 1969 waterdicht was geweest.

      Comment


      • #63
        Re: Auto's waterdicht?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Och, het is maar geld hé.... Ik dacht eerst dat dat blondje de deur ging opendoen.

        Eerlijk gezegd, als daar opzij van die brug staat dat het water 3 voet diep is, dat is een dikke 90cm....
        Wel heel bizar dat de baan daar door het water gaat in plaats van er over.
        De gemeente zou daar op zijn minst een klein brugje kunnen voorzien voor voertuigen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Auto's waterdicht?

          Dat daar zou wel eens het gevolg kunne zijn van zware regenval, nietwaar?

          Anderzijds ben ik ooit in Duitsland, in een dorpje in de Harz in het deel wat ooit de DDR was, door een riviertje moeten rijden dat gewoon over de straat liep. Of de straat overstak, zo je dat verkiest. De bodem was verhard (kasseien), het was gewoon een stukje overstroomde straat. En het was ondiep, gelukkig, want ik ben er 2 keer door gereden. De bewegwijzering was daar plaatselijk een ramp en de hoofdweg die ik (rechtsaf) moest nemen was zeer smal en zag eruit als een enkele inrit tussen 2 huizen, met wegwijzer tegen de gevel die ik pas kon zien toen ik terugkeerde. Dus nadat ik verderop besefte dat ik te ver moest zijn gereden. Een vrachtwagen kon er niet in, denk ik. Eens buiten het dorp was het weer een gewone hoofdweg, zoals alle andere, met 2 rijstroken. Wel heel rustig en geen verkeer
          Dat moet in 1999 of 2000 zijn geweest en ik had nog geen GPS (als dat al bestond)

          Comment


          • #65
            Re: Auto's waterdicht?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wel heel bizar dat de baan daar door het water gaat in plaats van er over.
            De gemeente zou daar op zijn minst een klein brugje kunnen voorzien voor voertuigen.
            Dubbel
            Last edited by Guest43; 18 april 2022, 17:34.

            Comment


            • #66
              Re: Auto's waterdicht?

              Ferme expertise hier. Gebeurt wel meer...

              Comment


              • #67
                Re: Auto's waterdicht?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wel heel bizar dat de baan daar door het water gaat in plaats van er over.
                De gemeente zou daar op zijn minst een klein brugje kunnen voorzien voor voertuigen.
                Er zijn er vele hoor. Wij zagen er reeds in Engeland, Ierland, Duitsland, Italië, Frankrijk... en er zullen er wel honderden zo niet duizenden andere zijn.
                Meestal zijn dat riviertjes, die hetzij heel weinig water bevatten, hetzij veelal bijna droog staan. En daarvoor een brug gaan bouwen....
                Op andere plaatsen/wegen is er misschien zo weinig verkeer dat een brug bouwen zowat zinloos is.
                Maar bij hevige regenval of langdurige regenval zwelt het debiet zienderogen en dan moet je een ommetje maken.... of zoals die gekken er door rijden met alle gevolgen van dien.

                Hier wordt het mooi verwoord :

                The UK can build bridges over the Severn, the Humber, the Forth, etc
                So it could easily build a bridge over Rufford Ford. But why would they? Rufford Lane carries nearly no traffic between nowhere and nowhere, so there isn't an economic case for a bridge. And a bridge would spoil the fun of people wrecking their cars in the watersplash.
                Last edited by Guest43; 18 april 2022, 17:43.

                Comment


                • #68
                  Re: Auto's waterdicht?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                  Er zijn er vele hoor. Wij zagen er reeds in Engeland, Ierland, Duitsland, Italië, Frankrijk... en er zullen er wel honderden zo niet duizenden andere zijn.
                  Meestal zijn dat riviertjes, die hetzij heel weinig water bevatten, hetzij veelal bijna droog staan. En daarvoor een brug gaan bouwen....
                  De uitleg is langs ene kant logisch, maar er bestaan vele filmpjes over deze specifieke locatie en het gaat niet over “een paar wagens” die er passeren, enkel al wat gefilmd werd en gepost op internet betreft tientallen en misschien wel een paar honderd verschillende voertuigen die daar al vast gezeten hebben.
                  De hoogste waterstand wordt er echter bereikt door de hoeveelheid dat de baan naar beneden gaat.
                  Het moet nog niet eens een brug worden, een paar dikke rioolbuizen onder de baan en de straat op normale hoogte en 90% is daar opgelost. [emoji6]
                  Dat er nog zo’n locaties zijn klopt zeker, ook al in documentaires gezien, maar meestal banen die in zijn geheel al niet volledig verhard zijn en waar maar één voertuig per dag/week of zo passeert.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Auto's waterdicht?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    De uitleg is langs ene kant logisch, maar er bestaan vele filmpjes over deze specifieke locatie en het gaat niet over “een paar wagens” die er passeren, enkel al wat gefilmd werd en gepost op internet betreft tientallen en misschien wel een paar honderd verschillende voertuigen die daar al vast gezeten hebben.
                    De hoogste waterstand wordt er echter bereikt door de hoeveelheid dat de baan naar beneden gaat.
                    Het moet nog niet eens een brug worden, een paar dikke rioolbuizen onder de baan en de straat op normale hoogte en 90% is daar opgelost. [emoji6]
                    Dat er nog zo’n locaties zijn klopt zeker, ook al in documentaires gezien, maar meestal banen die in zijn geheel al niet volledig verhard zijn en waar maar één voertuig per dag/week of zo passeert.
                    Ik denk dat er van die honderd(en) voertuigen een groot deel bij zijn die er, als het water hoog staat, gewoon eens willen doorrijden voor de fun, maar dat er in feite weinig plaatselijk verkeer is. Het kan natuurlijk opgelost worden, maar als het effectief nodig is...??
                    Mocht je ooit eens door de Mont Blanc tunnel rijden richting Italië, dan kan je bij het buitenrijden in Italië naar links het prachtige Val Ferret inrijden, maar ook rechts het Val Veny. En op de weg richting Val Veny, die heel mooi geasfalteerd is, kom je een tiental van dergelijke zaken tegen. Die staan praktisch altijd droog, alleen tijdens het smelten van de wintersneeuw stroomt er water door. Ze lijken dan ook meer op wegverzakkingen . Ze zijn zelfs goed te zien op Google Streetview.

                    Het dichtstbij weet ik er eentje in Sinspelt (D.) en er zijn er ook verschillende in de valleien van de Canche, de Course en de Hem (Noord Fr.), maar daar is het meestal de oprit naar een boerderij. Er ligt dan wel een houten brugje ernaast zodat de bewoners te voet, met de fiets en de gewone wagen over kunnen. De waterpassage is voor het zwaar vervoer met hun tractoren en eventuele aanhangers.

                    PS Echt een mooi dagtochtje (rondritje) de Valleien van de Canche, Course en Hem volgen door Noord Frankrijk .
                    Last edited by Guest43; 19 april 2022, 09:43.

                    Comment


                    • #70
                      Auto's waterdicht?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                      Het kan natuurlijk opgelost worden, maar als het effectief nodig is...??
                      Je zal maar aan de andere kant van het water wonen en dringend een ziekenwagen nodig hebben. [emoji6]
                      Ik weet het, dat gebeurt ook niet alle dagen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Auto's waterdicht?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                        I
                        Het dichtstbij weet ik er eentje in Sinspelt (D.) en er zijn er ook verschillende in de valleien van de Canche, de Course en de Hem (Noord Fr.), maar daar is het meestal de oprit naar een boerderij.
                        Het dichtbij dat ik weet is in Vielsalm, de weg naar dit museum.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #72
                          Re: Auto's waterdicht?

                          De leukste, en de verraderlijkste voor de eencelligen , vind ik nog altijd de "Passage du Gois".

                          Last edited by Skitch; 19 april 2022, 14:33.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #73
                            Re: Auto's waterdicht?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            De leukste, en de verraderlijkste voor de eencelligen , vind ik nog altijd de "Passage du Gois".

                            https://youtu.be/MTHxWU_oxB0
                            Daar komt nog eens bij dat het zout water is, zelfs al is het niet diep genoeg om de motor te laten verzuipen, het zal zeker niet goed zijn voor je auto als dat water overal in geraakt waar het voor roest kan zorgen.
                            In de winter gooien ze ook wel zout op de baan, maar als je door zout water rijdt dan loopt het veel gemakkelijker in alle holle ruimtes onderaan in de auto.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Auto's waterdicht?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              De leukste, en de verraderlijkste voor de eencelligen , vind ik nog altijd de "Passage du Gois".

                              https://youtu.be/MTHxWU_oxB0
                              Die torens om in te kruipen staan er dan ook niet voor niks hé... blijkbaar weten ze dat er nogal wat ééncelligen met de auto rijden .

                              Deze dronkenlap waagde het zelfs met een kind aan boord van zijn 4x4.....

                              Die zijn ene cel was dan nog uitgeschakeld blijkbaar !

                              Al een paar keer voor gestaan, maar er nog nooit over gereden... waarom zou je als je er niet moet zijn .
                              Last edited by Guest43; 19 april 2022, 16:06.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Auto's waterdicht?

                                Wat een heisa om door plasjes te rijden zeg. Een egale verharde ondergrond en geen stroming, wat is het probleem in feite ?
                                En JA, ik weet waarover ik praat.

                                Comment

                                Working...
                                X