Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: LED problemen

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Als je 300mA hebt die naar massa gaat, dan schakelt de differentieel uit. En dat is hier niet het geval.
    Is toch nog altijd pakweg 70 watt naar aarde hé, dat kunnen véél leds zijn.

Comment

Klopt.

Enige dat ik zie is die zekering afleggen en dan eerst kijken wat er allemaal niet meer werkt. Dan weet je tenminste wat er allemaal op de kring zit. Dan alle andere lampen uitdraaien die op de kring zitten en 1 voor 1 terug alles inzetten tot je het vindt. Of een elektricien betalen om het te zoeken.

Ergens loopt er een stroom. Ofwel meten ofwel als je de juite apparatuur niet hebt elimineren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Als één van de wisseldraden in de wisselschakelaar wordt losgekoppeld van de schakelaar kan het lichtpunt nog bediend worden via de andere schakelaar en is vreemd genoeg het nabranden ook gedaan
        Dan ligt volgens mij daar ook de oorzaak. Dat lijkt sterk op dit verhaal.
        Blijft dan natuurlijk wel de vraag waarom dit fenomeen zich niet vroeger heeft voorgedaan.
        Is this the real life? Is this just fantasy?
        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Inderdaad Karel, capacitieve koppeling tussen de draden zou dan ook eerder zichtbaar moeten geweest zijn. Bovendien licht de lamp zo sterk op dat dit fenomeen wel heel uitgesloten lijkt. Ondertussen zijn we op zoek naar een elektricien die wil en kan (bouwverlof) langskomen.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Klopt.

Enige dat ik zie is die zekering afleggen en dan eerst kijken wat er allemaal niet meer werkt. Dan weet je tenminste wat er allemaal op de kring zit. Dan alle andere lampen uitdraaien die op de kring zitten en 1 voor 1 terug alles inzetten tot je het vindt. Of een elektricien betalen om het te zoeken.

Ergens loopt er een stroom. Ofwel meten ofwel als je de juite apparatuur niet hebt elimineren.
            Ik denk ook dat dit de beste methode is om er uiteindelijk de fout uit te halen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...