Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regenton

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Regenton

Wij hebben een volledig nieuw aangelegde tuin. De aannemer installeerde gisteren een design regenton van het merk Garantia (300L) met plantenbak. Nu heeft hij de regenpijp laten uitkomen in de plantenbak. Als ik de gebruiksaanwijzing opzoek, vind ik enkel aansluitingen dmv gat in zijkant regenton. Heeft hij dit nu fout gedaan? Want ik zou dan de plantenbak met potgrond moeten vullen, maar dan zit die regenpijp mee in de potgrond. Lijkt mij niet logisch, toch?
    Wie kent hier iets van aub?

Re: Regenton

Oorspronkelijk geplaatst door Karinevdb1 Bekijk bericht
    Wij hebben een volledig nieuw aangelegde tuin. De aannemer installeerde gisteren een design regenton van het merk Garantia (300L) met plantenbak. Nu heeft hij de regenpijp laten uitkomen in de plantenbak. Als ik de gebruiksaanwijzing opzoek, vind ik enkel aansluitingen dmv gat in zijkant regenton. Heeft hij dit nu fout gedaan? Want ik zou dan de plantenbak met potgrond moeten vullen, maar dan zit die regenpijp mee in de potgrond. Lijkt mij niet logisch, toch?
    Wie kent hier iets van aub?
    Hier staan enkele foto’s van de aansluiting, misschien helpt dit ?

Lijkt normaal dat de regenpijp in de plantenbak uitkomt.

Overtollig water wat in de plantenbak zit wordt automatisch uw regenton in geleid. De meegeleverde filter mat zorgt er voor dat het water niet vuil wordt.

De 2 in 1 regenton in de kleur grijs met een vaas design. De 2 in 1 regenton is voorzien van een plantenbak, chromen tapkraan en filter mat.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Regenton

De watertoevoer komt toch net onder de plantenbak in de ton langs de zijkant?
      De plantenbak zelf is toch een aparte schaal?
      Als dat water in de plantenbak zelf zou komen, dan rotten de planten meteen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Regenton

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Hier staan enkele foto’s van de aansluiting, misschien helpt dit ?

Lijkt normaal dat de regenpijp in de plantenbak uitkomt.

Overtollig water wat in de plantenbak zit wordt automatisch uw regenton in geleid. De meegeleverde filter mat zorgt er voor dat het water niet vuil wordt.

https://www.tuinartikelen.nu/regenton-2-in-1-grijs.html
        Is niet normaal dat de toevoer in de plantenbak zelf komt.
        Sommige plantenbakken hebben inderdaad een filter om overtollig water ook in de ton te laten komen, maar dat is water dat er gewoon op regent, niet de afloop van het dak.
        Kan nooit rap genoeg gefilterd worden.
        Tenzij de afvoer dwars door de plantenbak gestoken wordt, maar da’s in dit geval dan ook foefelwerk.
        Standaard aansluiting is op zijkant.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Is niet normaal dat de toevoer in de plantenbak zelf komt.
          Sommige plantenbakken hebben inderdaad een filter om overtollig water ook in de ton te laten komen, maar dat is water dat er gewoon op regent, niet de afloop van het dak.
          Kan nooit rap genoeg gefilterd worden.
          Tenzij de afvoer dwars door de plantenbak gestoken wordt, maar da’s in dit geval dan ook foefelwerk.
          Standaard aansluiting is op zijkant.
          Het is altijd foefelwerk met die dingen
          Hier ook een regenton en scheelt ook vanalles aan…..
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Het is altijd foefelwerk met die dingen
            Hier ook een regenton en scheelt ook vanalles aan…..
            Da’s normaal bij u. [emoji23][emoji23][emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Misschien even de omschrijving en de foto in de link bekijken

Comment

In die link is het niet goed te zien, maar is die wand van de ton bovenaan de plantenbak niet dubbelwandig? Dan zou de regenpijp opzij in die dubbele wand komen. Tenzij de plaatser dwars overal door geboord heeft natuurlijk.

Comment

Regenton

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  In die link is het niet goed te zien, maar is die wand van de ton bovenaan de plantenbak niet dubbelwandig? Dan zou de regenpijp opzij in die dubbele wand komen. Tenzij de plaatser dwars overal door geboord heeft natuurlijk.
                  Voortgaand op wat TS schrijft … de regenpijp zou bij hem dan in de potgrond komen. [emoji848]
                  Lijkt me toch een bizarre situatie, maar we hebben natuurlijk niet alle details van het type regenton.
                  Meestal is de plantenbak een uitneembare schaal.
                  Zoiets:

Het water komt dan opzij binnen tussen de wand van de schaal en de ton.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X