Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350 e-mails verplaatsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350 e-mails verplaatsen.

Heb 350 e-mails (recepten) in een map staan in Hotmail. Wil deze graag verplaatsen naar Google Drive of een nieuw te maken map in documenten.
    Het liefst met zo min mogelijk handelingen.
    Ben al enkele dagen aan t zoeken maar ik vind de oplossing niet.
    ( niet zo vreemd omdat ik die kennis niet heb)
    Misschien iemand hier de tip hoe ik dit moet doen.

Re: 350 e-mails verplaatsen.

Om e-mails goed te kunnen bewaren koppel je ze best los van enig e-mail programma.
    Je kan dit doen door elke e-mail om te zetten (exporteren) naar een eml bestand.
    Vanaf dat ogenblik ben je niet meer afhankelijk van een specifiek e-mail programma.
    Hoe dat moet is erg specifiek voor het programma dat je nu gebruikt.

Je kan de bestanden lokaal bewaren of plaatsen op externe opslag.

Het enige dat je dan nog nodig hebt is een programma op ze te kunnen lezen.
    En dat is .... een e-mail programma.
    Er bestaan leuke (gratis) e-mail programmas.

Comment

Is fijn dat ik ze extern kan bewaren, maar dat ik ze weer moet openen met email is minder...denk dat ik ze uiteindelijk moet kopiëren en in een word bestand moet zetten...is wel behoorlijk wat werk...zit niks anders op.

Comment

Is printen geen optie?
        Niet op papier natuurlijk maar print naar PDF.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
          Is fijn dat ik ze extern kan bewaren, maar dat ik ze weer moet openen met email is minder...denk dat ik ze uiteindelijk moet kopiëren en in een word bestand moet zetten...is wel behoorlijk wat werk...zit niks anders op.
          typerend aan eml bestanden is dat het een email formaat blijft. Je kan dus steeds de eigenschappen ervan blijven raadplegen zoals de afzender, tijdstip ect....
          Je bewaart dan mede de enveloppe als het ware.

Alternatief kan je natuurlijk de inhoud omzetten naar een ander documenttype.
          Afdrukken is daar 1 van. Maar je kan ook copy/paste doen naar bv Word en het als word document gaan opslaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
            Eerlijk gezegd, ze bewaren als email in een email programma lijkt me toch wel beter. Je kan dan veel gemakkelijker zoeken naar een bepaalde email dan met een hoop word documenten. Je kan zoeken op afzender, op inhoud, op datum etc. En als je alles lokaal zet, dan heb je ook nog je verzonden emails en kan je daar ook nog op zoeken. Dat ben je allemaal kwijt als je daar word of pdf van maakt.

350 emails is nu ook niet veel. Bij mij zitten er zo'n 80000 emails in. En ik denk dat dit geen record is.

Comment

En als ik mijn oude 'thunderbird' mails wil lezen in 'outlook', doe ik dan hetzelfde?

Comment

In Thunderbird zou je een mbox file kunnen maken van je email die je dan kan omzetten naar .pst en zo in Outlook lezen. Volgens Google toch... Kanhet niet proberen want ik hen geen Thunderbird en geen Outlook

Comment

Ik ga "print naar PDF" doen....voor mij t makkelijkste ....dank voor t mee denken.

Comment

Working...
                  X