Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

Ja ik heb het getest dus met enkel de sleutel van de remote en foutmelding anti-diefstal.

Anders steek ik die remote met chip in een appart mini etui met rits aan mijn sleutelhouder, dit zal misschien werken dan.
    Als er maar een chip in de buurt is van de auto om te starten, vroeg mij altijd af hoe de auto dit dan kan weten, is niet via bluetooth ofzo

Heb zo'n sleutelhouder gekocht

En in dit mini etui zou ik dan de remote steken

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat is gewoon omdat in de remote een chip zit die het anti-diefstalsysteem uitschakelt.
    Een sleutel zonder chip dient dan in principe enkel om de auto te kunnen openen of sluiten.

Comment

Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
      oei oei oei, sinds wanneer heeft de afstandsbediening van een sleutel een invloed op veiligheid? Appelen en peren .....
      Niet appelen met peren vergelijken maar lezen wat er staat … er zijn nog andere topics die wel over onderdelen gaan die een grotere impact hebben en waar ook op bespaard wordt. [emoji848]

Een fabrikant vraagt dus inderdaad evenveel voor een sleutel als voor een band. Dat is de kern van de zaak, en daar loopt het mis! Misschien wil TS wel eerder zijn geld besteden aan goed onderhoud en veiligheid, eerder dan aan een te dure sleutel ! Dan heeft hij 100% gelijk, in mijn ogen tenminste.
      Een deftige band is inderdaad belangrijk, maar als uw transponder in de sleutel die tevens de startbeveiliging bedient ook plots niet meer werkt … dan kan je met de meeste wagens niet eens rijden. [emoji848]
      Uiteraard is er geen probleem dat de afstandsbediening van de deuren niet meer werkt, dat is puur een comfort-probleem … maart TS heeft het ook over twee sleutels die al defect zijn door beschadiging van de behuizing.

Als ik een wagen heb en er zijn al twee sleutels (deels) stuk … dan zou ik toch zorgen om minstens één deftig exemplaar te hebben al was het maar uit zekerheid niet ergens plots geblokkeerd te staan omdat ook de transponder het begeeft. [emoji849]

Val maar eens stil in een file of op een kruispunt en je krijgt je wagen niet meer gestart omdat hij in veiligheidsmodus staat (diefstalbeveiliging) doordat de transponder in de sleutel niet werkt.

Die sleutel maakt deel uit van de wagen, deels een noodzakelijk iets om de wagen op een normale en deftige manier te kunnen gebruiken (transponder) en deels comfort (openen van de deuren).
      Maar goed, het probleem lost zichzelf wel op wanneer die half werkende sleutel het helemaal begeeft, dan heeft het openbaar vervoer er een klant bij. [emoji23]

Ik ga er verder ook van uit dat als Iemand een oplossing zoekt, dat hij die ook verwacht … spijtig genoeg kan zoiets dus niet gratis, wel goedkoper want zoals eerder gemeld zijn er alternatieve bedrijven dat dit aanbieden maar uiteraard niet gratis.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Ja ik heb het getest dus met enkel de sleutel van de remote en foutmelding anti-diefstal.

Anders steek ik die remote met chip in een appart mini etui met rits aan mijn sleutelhouder, dit zal misschien werken dan.
        Als er maar een chip in de buurt is van de auto om te starten, vroeg mij altijd af hoe de auto dit dan kan weten, is niet via bluetooth ofzo
        Wagens zijn dus slim hé. [emoji23]
        Is een transponder … zoek maar even via Google en ja kan redelijk wat uitleg over de werking vinden. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Je moet die transponder niet iedere keer meesleuren in dat zakje van Aliexpress. Kleef hem gewoon onder je dashboard of steek hem in je stuurkolom.
          Als je destijds die zetelhoezen hebt gekocht en geplaatst, gaat er niemand proberen om je auto te stelen.
          Ver zullen ze er niet mee geraken als ik lees wat je al hebt meegemaakt met die auto.

Comment

Zo'n transponder is iets heel simpels. Is identiek aan wat gebruikt wordt om dieren "te chippen". Bestaat uit niet meer dan een klein spoeltje en een chip. Je auto heeft een grotere spoel. Als je het contact aanzet, dan stuurt de auto met die spoel energie naar de transponder. De transponder heeft dan net genoeg energie om een antwoord te sturen. De afstand die je kan overbruggen is afhankelijk van hoe groot de spoelen zijn en de richting die ze hebben tov elkaar. Voor dieren zit dat in een glazen buisje, voor autosleutels in plastic gegoten. Is enorm sterk op die manier.

Die transponder in de buurt van het contact kleven zou ik niet doen. Een korte sleutelhanger met de overschot van de sleutel in zou genoeg moeten zijn. Maar als je die sleutelhanger kwijtgeraakt dan ben je ook de transponder kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
              Mijn automatische autosleutel is stuk (behuizing maar ook het automatisch openen gaat niet meer zelfs met nieuwe batterij), dus ik gebruik die als manuele sleutel.
              Ik heb wel nog een echte manuele sleutel maar vroeger eens geprobeerd en anti-diefstal enzo begon te werken en kon niet meer vertrekken, dus die manuele riskeer ik niet meer.
              Denk dat Peugeot dit registreert als je tussen 2 sleutels wisselt en dan lastig doet.

Ik zag van die speciale sleutelhangers waar je meerdere sleutels kunt aan hangen en dan heb je een vaste stevige grip op je sleutel, dit is wel handig.
              Het metaal van de sleutel zelf om te starten zou ik dus aan die bos hangen, maar de transponder met chip moet ook in de buurt zijn om je auto te kunnen starten denk ik (weet niet hoe dit werkt met bluetooth misschien).

Ik kan niet enkel het ijzer vd automatische sleutel gebruiken om die te starten zeker, het gedeelte met chip moet ook dicht in de auto bij het stuur zijn zeker (ondanks dat de auto open/dicht niet meer werkt).
              Raar systeem die autosleutels en (teveel) beveiligingen
              Ik heb in het verleden, bij oudere wagens met een transponder, al eens de transponderchip in de wagen gekleefd. Soms is het gewoon allemaal te duur om dit te laten "herstellen" bij een wagen die soms nauwelijks meer waard is langs de garage te gaan om het hele proces van nieuwe sleutel + registratie te laten uitvoeren.
              En je kan perfect zonder afstandsbediening je wagen gebruiken, openen / sluiten en starten ;-)

Comment

Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik heb in het verleden, bij oudere wagens met een transponder, al eens de transponderchip in de wagen gekleefd. Soms is het gewoon allemaal te duur om dit te laten "herstellen" bij een wagen die soms nauwelijks meer waard is langs de garage te gaan om het hele proces van nieuwe sleutel + registratie te laten uitvoeren.
                En je kan perfect zonder afstandsbediening je wagen gebruiken, openen / sluiten en starten ;-)
                Als de transponder zelf niet stuk is, dan kan die meestal in een nieuwe behuizing omgezet worden en hoeft dat niet eens zoveel te kosten.
                Men kan dan nog kiezen voor eentje met of zonder afstandsbediening.
                Bedrijven genoeg die dit doen, moet niet altijd via de garage.
                De transponder in de auto kleven zou ik niet meteen aanbevelen, ook al is het een oude wagen … die kan men ook stelen.
                Waarom zou er anders sinds 1995 een verplichting zijn om alle wagens met een transponder uit te rusten?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X