Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met minimodem telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met minimodem telenet

    Bij Telenet One is het dataverbruik onbeperkt en kan je dit delen met de data van je GSM´s waar het verbruik dus ook onbeperkt wordt. Ideaal voor de kabelknippers (geen kabeltelevisie, maar televisie kijken via internet met de app van telenet) onder ons, maar het wordt nog beter. Je krijgt dus een gratis data-simkaart en je kan bij telenet een minimodem kopen waar je die simkaart insteekt. Hiermee kan je dus in een tweede woning een data-connectie opbouwen, met onbeperkt verbruik. Met de chromecast kan je dan je de tv-programma's van je gsm naar de tv doorsturen.

    Het werkt prima zonder die minimodem, maar je moet dan wel op je GSM een hotspot installeren.
    De minimodem zou de hotspot volledig overbodig maken.

    Mijn vragen:
    heeft iemand ervaring met die minimodem van telenet(die 69 EUR) kost ?
    Heeft iemand al een andere minimodem hiervoor gebruikt ? (bij bol.com vindt je een minimodem van hetzelfde merk, maar een andere (recenter ?, performantere ?) versie)


    Alvast bedankt om jullie ervaring te delen.

    Vriendelijke groeten

    Peter

  • #2
    Re: iemand ervaring met minimodem telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Bij Telenet One is het dataverbruik onbeperkt en kan je dit delen met de data van je GSM´s waar het verbruik dus ook onbeperkt wordt.Hiermee kan je dus in een tweede woning een data-connectie opbouwen, met onbeperkt verbruik.

    Heeft iemand al een andere minimodem hiervoor gebruikt ? (bij bol.com vindt je een minimodem van hetzelfde merk, maar een andere (recenter ?, performantere ?) versie)


    Peter
    Hallo Peter,

    Ik heb wel ervaring met een Mifi-modem (4g modem), namelijk de Netgear Nighthawk M1 (wel redelijk duur beestje 279,- eur maar wel een hele goede en heeft ook een netwerkaansluiting.Ik gebruik deze in NL voor het streamen van TV en F1.
    Dit gaat redelijk goed maar omdat de chalet redelijk geisoleerd is en dubbel glas is het ontvangst soms iets minder. Het voordeel van deze modem is ook dat je een externe antenne (mimo) kan aansluiten (2 aansluitpunten; heb zelf de Poynting XPOL-A0002 V3-03 11 dbi LTE MiMo Directional Antenna 5G aangekocht maar moet deze nog installeren)

    Let wel op met Telenet dat het verbruik in buitenland niet onbeperkt is...20gb per aangesloten GSM.. Ik gebruik daarom een datakaart van T-Mobile NL ipv Telenet... 20gb is niets bij streamen van TV...

    Comment


    • #3
      iemand ervaring met minimodem telenet

      Data is niet onbeperkt hé … eens een bepaald volume bereikt, val je op lage snelheid terug.
      Onbeperkt is een groot woord in dit geval.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met minimodem telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Let wel op met Telenet dat het verbruik in buitenland niet onbeperkt is...20gb per aangesloten GSM.. Ik gebruik daarom een datakaart van T-Mobile NL ipv Telenet... 20gb is niets bij streamen van TV...
        Klopt Dpix.
        Ik heb van het eerste uur OneUp for2 bij Telenet.
        (Van die modem had ik nog nooit gehoord) dus geen ervaring mee.
        Wat ik wel weet, 4G data in België is beperkt tot 40 GB per telefoon, bij ons (for2) is dat dus twee maal 40 GB of 80 GB op de data kaart.
        In het buitenland (EU) wordt dat gehalveerd in ons geval tot 40 GB
        in totaal dus, dan val je op lagere snelheid.
        Hier thuis is de theoretische snelheid 1Gb/s download en 40 Mb/s upload, afhankelijk van je lijn.
        In de praktijk haal ik hier 400 Mb/s download en 39 Mb/s upload met snelheidstest.
        Let wel, dat de snelheid natuurlijk ook wel afhankelijk is van de server waar je data van binnen haalt.
        Zelfde geldt natuurlijk ook voor WiFi en of 4G, kan variëren van waar je je bevindt.
        Maar ik ben hier wel zéér tevreden van Telenet OneUp, werkt
        fantastisch goed, hier haal ik nu met de nieuwe WiFi router zelfs
        bijna die snelheid op WiFi. DIT is mijn huidige WIFI snelheid nu om 7U45".
        En dit is mijn bekabelde snelheid. https://www.speedtest.net/my-result/...3-0a6f0a748126
        Last edited by Guest42; 31 mei 2021, 06:56.

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaring met minimodem telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Maar ik ben hier wel zéér tevreden van Telenet OneUp, werkt
          fantastisch goed, hier haal ik nu met de nieuwe WiFi router zelfs
          bijna die snelheid op WiFi. https://www.speedtest.net/my-result/i/4603530565
          Heb ook die nieuwe modem en gaat inderdaad als een speer >900Mbps download

          Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaring met minimodem telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Data is niet onbeperkt hé … eens een bepaald volume bereikt, val je op lage snelheid terug.
            Onbeperkt is een groot woord in dit geval.
            In het nieuwe abonnement is er geen limiet meer, alleen wordt uitzonderlijk gebruik gepenaliseerd.
            Het is zelfs nog straffer, je kan gewoon zelfs je verbruik niet meer opvolgen want het heeft toch geen zin.

            Buitenland is een ander verhaal natuurlijk, maar in elk geval voor mij ook ruim voldoende.
            Last edited by Heembeek; 31 mei 2021, 07:03.

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaring met minimodem telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Heb ook die nieuwe modem en gaat inderdaad als een speer >900Mbps download
              Bedankt voor de info Dpix, net eens gebeld naar Telenet, en blijkbaar heb ik een witte 1 Gb modem,
              maar deze is beperkt tot 400 Gb/s omdat ze daar boven onstabiel worden, morgen kan ik
              een nieuwe ophalen in Roeselare, een versie die 10 Gb/s aan kan, die zou dan wel de snelheid van
              1 Gb/s moeten benaderen op ONEUp.
              En zo blijven we bezig.

              Comment


              • #8
                iemand ervaring met minimodem telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                In het nieuwe abonnement is er geen limiet meer, alleen wordt uitzonderlijk gebruik gepenaliseerd.
                Het is zelfs nog straffer, je kan gewoon zelfs je verbruik niet meer opvolgen want het heeft toch geen zin.
                Dan is de info van Telenet zelf verkeerd hé. [emoji849]
                Onbeperkt is onbeperkt … maar ze geven het een draai met “Gebruiksregels” … waarmee ze dan weer wel beperkingen opleggen. [emoji6]
                Was vroeger ook al met vast internet … niet echt een limiet, maar als je een bepaalde limiet bereikte was het gedaan met de hoge snelheid of moest je bijbetalen.
                Ook mobiele data is dan eigenlijk nooit beperkt geweest … na je inbegrepen databundel kon je betalend verder.
                Het is maar wat men met limiet wil bedoelen en hoe men het keert om te zeggen dat er nu geen limiet meer is maar toch beperkingen oplegt. [emoji6]

                4. Mobiel internet – ONE(up) Mobile
                4.1. Het mobiel internetvolume in België en de EU-zone is onbeperkt*:
                - Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.
                - Mobiel surfen in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 20 GB voor 1 mobiel nummer, 40 GB voor 2 mobiele nummers, 60 GB voor 3 mobiele nummers, 80 GB voor 4 mobiele nummers en 100GB voor 5 mobiele nummers; boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0036 euro (incl. btw) per MB. Voor meer info, zie www.telenet.be/internetgebruik.
                * Op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de “Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod” (zie telenet.be/algemenevoorwaarden).

                Vast internet:
                Onbeperkt surfen met vast internet
                Voor wie heel veel surft, downloadt en streamt. Je verstuurt en ontvangt gigantisch veel, zonder limiet
                Toch zijn er ook gebruiksregels om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog verbruik tijdens piekuren word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Als intensieve gebruiker blijf je onbeperkt surfen, maar wel trager tot je Telemeter weer op 0 staat. Alle details lees je in de tabel hieronder.

                Intensieve gebruiker vanaf?
                ONE > 3 TB vast internet verbruikt
                ONEup> 3 TB vast internet verbruikt
                Last edited by VerSeg; 31 mei 2021, 09:37.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dan is de info van Telenet zelf verkeerd hé. [emoji849]
                  Was vroeger ook al met vast internet … niet echt een limiet, maar als je een bepaalde limiet bereikte was het gedaan met de hoge snelheid.
                  Ook mobiele data is dan eigenlijk nooit beperkt geweest … na je inbegrepen databundel kon je betalend verder.

                  4. Mobiel internet – ONE(up) Mobile
                  4.1. Het mobiel internetvolume in België en de EU-zone is onbeperkt*:
                  - Mobiel surfen in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.
                  - Mobiel surfen in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 20 GB voor 1 mobiel nummer, 40 GB voor 2 mobiele nummers, 60 GB voor 3 mobiele nummers, 80 GB voor 4 mobiele nummers en 100GB voor 5 mobiele nummers; boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0036 euro (incl. btw) per MB. Voor meer info, zie www.telenet.be/internetgebruik.
                  * Op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de “Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod” (zie telenet.be/algemenevoorwaarden).

                  Vast internet:
                  Onbeperkt surfen met vast internet
                  Voor wie heel veel surft, downloadt en streamt. Je verstuurt en ontvangt gigantisch veel, zonder limiet
                  Toch zijn er ook gebruiksregels om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog verbruik tijdens piekuren word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Als intensieve gebruiker blijf je onbeperkt surfen, maar wel trager tot je Telemeter weer op 0 staat. Alle details lees je in de tabel hieronder.

                  Intensieve gebruiker vanaf?
                  ONE > 3 TB vast internet verbruikt
                  ONEup> 3 TB vast internet verbruikt
                  Klopt Freddy, en is dus zoals ik deze morgen reeds schreef.
                  Enkel nog één puntje, bij OneUp krijg je ook nog een data sim kaartje, als je dat gebruikt
                  (moet geactiveerd binnen de drie maanden) gaat de data die je daar op verbruikt af van de totale
                  gezamenlijke data van je smartphone(s).

                  Comment


                  • #10
                    Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Enkel nog één puntje, bij OneUp krijg je ook nog een data sim kaartje, als je dat gebruikt
                    (moet geactiveerd binnen de drie maanden) gaat de data die je daar op verbruikt af van de totale
                    gezamenlijke data van je smartphone(s).
                    Klopt, idem bij de gewone One trouwens. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Bedankt voor de info Dpix, net eens gebeld naar Telenet, en blijkbaar heb ik een witte 1 Gb modem,
                      maar deze is beperkt tot 400 Gb/s omdat ze daar boven onstabiel worden, morgen kan ik
                      een nieuwe ophalen in Roeselare, een versie die 10 Gb/s aan kan, die zou dan wel de snelheid van
                      1 Gb/s moeten benaderen op ONEUp.
                      En zo blijven we bezig.
                      Ja, vond uw snelheid niet zo denderend voor dit abonnement...

                      Ik heb ook een witte, volgende type: CV8560E (inderdaad tot 10 Gbps )

                      Comment


                      • #12
                        Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Klopt Freddy, en is dus zoals ik deze morgen reeds schreef.
                        Enkel nog één puntje, bij OneUp krijg je ook nog een data sim kaartje, als je dat gebruikt
                        (moet geactiveerd binnen de drie maanden) gaat de data die je daar op verbruikt af van de totale
                        gezamenlijke data van je smartphone(s).
                        Inderdaad het data kaartje combineert het aantal GB's die je hebt met alle mobiele nummers.
                        Vermits ik een corporate abonnement heb is er enkel 1 mobiel abonnement voor mijn vrouw en is de totale mobiele verbruik 40gb in Belgie/20gb in EU.
                        Zelfs 40gb is teweinig als je TV wil kijken... in een F1 weekend zit ik al aan 20Gb

                        Comment


                        • #13
                          Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                          inderdaad, iets te optimistisch geweest. bedankt voor de info, want na 2 dagen volledig via mobile zit ik nu al aan 28 gb.

                          Dus ik zal maar vlug een andere oplossing moeten zoeken voor het tweede verblijf.

                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Ja, vond uw snelheid niet zo denderend voor dit abonnement...

                            Ik heb ook een witte, volgende type: CV8560E (inderdaad tot 10 Gbps )
                            https://www2.telenet.be/content/www-...dem-instellen0
                            Inderdaad Dpix, ik heb nog de witte CH7465LG-TN die theoretisch 1 Gb/s haalt
                            maar Telenet remt die tot 400 Mb/s omdat ze zoals gezegd op volle snelheid onstabiel worden.
                            Morgen ander en beter.
                            Bedankt voor de tip die mij aan het denken heeft gezet, ik dacht dat het aan de lijn in de straat lag.
                            Niet dat ik er wakker van lig, maar waarvoor je betaald heb je recht op mijn gedacht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: iemand ervaring met minimodem telenet

                              Kan je met de verlaagde snelheid nog een tv-programma bekijken via je internetaansluiting (512 kb/sec) ?

                              Comment

                              Working...
                              X