Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaatwasser langer dan 30 min?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vaatwasser langer dan 30 min?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ge wordt ook niet meteen ziek door aan uwe vinger te likken nadat ge in uwe neus* gepeuterd hebt. [emoji23]
    In principe zitten dan op je vinger dezelfde bacteriën als in je neus, als je niet ziek geworden bent van de bacteriën in je neus, dan zal je ook niet ziek worden door aan je vinger te likken nadat je er mee in je neus hebt gepeuterd.

Wat de afwas betreft, moeten we thuis dan dezelfde normen hanteren als in de operatiekamer van een ziekenhuis?

Als het afwassen met de hand een probleem zou zijn voor de volksgezondheid, dan zou dat zeker in elke reclamefolder voor vaatwassers vermeld zijn, maar ik heb dat volgens mij nog nooit ergens gezien...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Op gebied van hygiëne heeft de vaatwasser enige voorsprong omdat het was- en spoelwater minimaal 60°C moet zijn gedurende enige tijd om bacteriën te doden. Met een handwas ga je nooit gedurende langere tijd die hoge temperatuur aanhouden. Voor de rest doet iedereen wat hij graag doet hé.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Wat de afwas betreft, moeten we thuis dan dezelfde normen hanteren als in de operatiekamer van een ziekenhuis?

Als het afwassen met de hand een probleem zou zijn voor de volksgezondheid, dan zou dat zeker in elke reclamefolder voor vaatwassers vermeld zijn, maar ik heb dat volgens mij nog nooit ergens gezien...
        Het probleem is dat je het geheel verdraait.
        Hygiënischer wil niet zeggen dat het andere gevaarlijk is of heel ongezond.
        Het is bijvoorbeeld ook hygiënischer om je handen te wassen voor het eten, maar men wordt niet per definitie ziek als men dat niet doet.
        Zo is dat ook met een vaatwasser … bij correct gebruik is het eindresultaat in principe hygiënischer dan afwassen in een wasbak, maar niemand gaat dood door vaat te gebruiken die met de hand gewassen is.
        En trouwens … in een operatiezaal nog nooit een vaatwasser gezien. [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X