Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 10 vraag

Na overleg met een kennis die me vroeg of zijn laptop nog Windows10 waardig was de stap gewaagd.
    De laptop is een Medion met 8GB RAM, een i3 processor en een Geforce 630M grafische kaart. Dateert wel van 2012 maar werkt nog behoorlijk vlot. Het betreft de Akoya MD98931.
    SSD in de laptop geplaatst en daarop de Win10 geïnstalleerd.
    Eén probleem: de geforce kaart wordt niet herkend, na updates plotseling wel, maar met een merkwaardig fenomeen. (op internet staat er wel te lezen dat MS geen win10 driver voor die kaart heeft gemaakt)
    Als ik nu de laptop aanzet krijg ik beeld tot hij de grafische kaart aanspreekt, dan wordt het scherm zwart en blijft zo.

Toevallig zet ik de laptop uit via de fysieke startknop en onmiddellijk terug aan en voilà, welkomstscherm komt te voorschijn en we kunnen vlot werken met de Windows10
    Ik zou natuurlijk liever hebben dat die aan-uit-aan stap niet hoefde.
    Iemand enig idee ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Windows 10 vraag

Door de intelligente NVIDIA® Optimus-technologie wordt voor elke toepassing gekozen tussen de krachtige NVIDIA®-video of de stroombesparende Intel®-oplossing.
    en daar ligt het probleem ,niet alleen medion ,maar ook acer ,hp met die dual graphic chips hebben dit probleem,op internet vind je veel ,maar niet echt een oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddze Bekijk bericht
      Door de intelligente NVIDIA® Optimus-technologie wordt voor elke toepassing gekozen tussen de krachtige NVIDIA®-video of de stroombesparende Intel®-oplossing.
      en daar ligt het probleem ,niet alleen medion ,maar ook acer ,hp met die dual graphic chips hebben dit probleem,op internet vind je veel ,maar niet echt een oplossing
      Bedankt !
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mijn laptop is ook van 2012, een HP, met een dubbele videokaart, de intel 4000 en de Nvidia 630 M
        Mijn driver van de 630M is van 23/03/2018, versie 23.21.13.9135.
        Volgens mij werkt de 630M, niet dat ik hem dikwijls inschakel.

Comment

Ik heb vandaag op diezelfde laptop Windows 10 herinstalleerd, volledig kaal, vanaf nul. Die laptop heeft gedurende 9 jaar alle Windows updates gekregen, maar was ondertussen oh zo traa-aag geworden.
          Nu is die weer redelijk snel en de juiste Nvidea driver (zie hierboven) staat er van zelves op. Alles werkt zoals het hoort. Ik heb enkel Beats Audio na-geïnstalleerd.
          Nu nog even zien welke programma's er terug opkomen. Of niet, want ik heb (eindelijk ) een nieuwe laptop
          De oude kan dienen als reserve, of als CD/DVD brander, om mee te nemen op reis, om ....

Comment

Working...
          X