Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

    Met het VIL-project Hydrolog tonen 18 bedrijven hoe ze zware, interne transportmiddelen zoals een kraan, vorklift,... laten rijden op waterstof.


    Ter info
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #32
      Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Dat betwijfel ik, simpelweg omdat acetyleen zuurstof nodig heeft en nitroglycerine helemaal niet. Ik zie het dus ook niet meteen deflagreren, tenzij onder de vorm metaalaceteluren (heb er ooit een farce mee meegemaakt). Nitroglycerine ken ik ook, ik heb er vroeger genoeg gemaakt, dat is toch andere koek hoor. Als ik me goed herinner wordt er waterstof gebruikt bij kwartsglasblazen omwille van de beoogde t° en idd : bij de ramp met de Hindenburg was er geen ontploffing maar een verbranding.
      Ik heb nog geweten waarom acetyleen in aceton wordt opgelost maar ik ben het vergeten. Van vloeibare acetyleen heb ik geen weet, ik zou eens de kritische t° moeten opzoeken.
      Acetyleen heeft geen zuurstof nodig om te ontbinden. En die ontbinding kan explosief zijn:
      Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
      Its most singular hazard is associated with its intrinsic instability, especially when it is pressurized: under certain conditions acetylene can react in an exothermic addition-type reaction to form a number of products, typically benzene and/or vinylacetylene, possibly in addition to carbon and hydrogen.[citation needed] Consequently, acetylene, if initiated by intense heat or a shockwave, can decompose explosively if the absolute pressure of the gas exceeds about 200 kilopascals (29 psi). Most regulators and pressure gauges on equipment report gauge pressure, and the safe limit for acetylene therefore is 101 kPagage, or 15 psig.[44][45] It is therefore supplied and stored dissolved in acetone or dimethylformamide (DMF),[45][46][47] contained in a gas cylinder with a porous filling (Agamassan), which renders it safe to transport and use, given proper handling. Acetylene cylinders should be used in the upright position to avoid withdrawing acetone during use.[48]
      Herinner me dit van de les lassen.

      Comment


      • #33
        Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

        Dat had ik nooit verwacht. Alweer iets geleerd dus. Dank.

        Comment


        • #34
          Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

          Als een acetyleenfles omvalt (een schok dus), dan is het mogelijk dat die begint op te warmen, als je dat opmerkt, dan kan je voorkomen dat ze explodeert door ze af te koelen met water (best de brandweer opbellen als je dat voorhebt).
          Een omgevallen acetyleenfles moet je dus een tijdje in het oog houden, voelen of ze niet begint op te warmen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Zuivere O2 en zuivere H2 verbranden geeft enkel H2O. Maar vermits lucht 70% N2 en 20% O2 krijg je bij hoge druk en temperatuur NOx als bijproduct.
            Hier volg ik niet goed ...
            Wordt dan de waterstof niet verbonden met de zuurstof en wordt dan de stikstof niet gewoon mee als stiksof uitgestoten ?
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #36
              Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Hier volg ik niet goed ...
              Wordt dan de waterstof niet verbonden met de zuurstof en wordt dan de stikstof niet gewoon mee als stiksof uitgestoten ?
              Nee, Spanik heeft gelijk

              Comment


              • #37
                Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Hier volg ik niet goed ...
                Wordt dan de waterstof niet verbonden met de zuurstof en wordt dan de stikstof niet gewoon mee als stiksof uitgestoten ?
                Hydrogen combustion engines won't exist in the fuel cell & EV future.How Hydrogen Piston Engines Work - https://youtu.be/l6ECwRnJ0SgHow Hydrogen Fuel Cells W...


                Als je de meer uitgebreide video wil zien over het verschil tussen een verbrandingsmotor op benzine ten opzichte van waterstof: https://www.youtube.com/watch?v=l6ECwRnJ0Sg
                En hier zie je hoe een brandstofcel werkt: https://www.youtube.com/watch?v=0jnZFGx_4kY&t=0s
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Hier volg ik niet goed ...
                  Wordt dan de waterstof niet verbonden met de zuurstof en wordt dan de stikstof niet gewoon mee als stiksof uitgestoten ?
                  Was het maar zo...
                  N2 is een heel stevige molecule die zich niet makkelijk laat uiteen trekken, maar in het inferno van temperatuur en druk in een verbrandingskamer gebeurt dat deels wel. De verbinding met O loopt deels willekeurig : N2O, NO, N2O3, NO2 en N2O5, vandaar dat ze spreken van NOx.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                    Dus een NOx katalysator op de waterstofwagen en die discussie is ook afgerond.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #40
                      Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Dus een NOx katalysator op de waterstofwagen en die discussie is ook afgerond.
                      Dat zou alvast dit probleem oplossen, inderdaad. Blijven nog genoeg andere over : productiekostprijs, opslag en diffusieverliezen, het uiterst snelle verbrandingsfront. Geert haalde het al aan, je kan een zuiger naar beneden duwen of naar beneden hameren, dat. tweede wil je niet

                      Comment


                      • #41
                        Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                        Onderdeeltje opslag dan, Ik meen mij van in mijn jeugd te herinneren dat de hoeveelheid watersof 16x meer zou moeten zijn de hoeveelheid benzine, is dat ook zo ? want dat zou een serieus extra gewicht zijn om mee te slepen bij een bakske dat zou volstaan voor 500 km ?
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Onderdeeltje opslag dan, Ik meen mij van in mijn jeugd te herinneren dat de hoeveelheid watersof 16x meer zou moeten zijn de hoeveelheid benzine, is dat ook zo ? want dat zou een serieus extra gewicht zijn om mee te slepen bij een bakske dat zou volstaan voor 500 km ?
                          Zal je verkeerd begrepen hebben Frakske, op 1 Kg waterstof kan je gemiddeld 100Km rijden en kost je 10€

                          Rijden op waterstof wordt steeds populairder in Nederland. En met steeds meer waterstofauto’s wordt het netwerk van tankstations snel uitgebreid.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Heeft Toyota dan toch een verbrandingsmotor op waterstof in ontwikkeling.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Onderdeeltje opslag dan, Ik meen mij van in mijn jeugd te herinneren dat de hoeveelheid watersof 16x meer zou moeten zijn de hoeveelheid benzine, is dat ook zo ? want dat zou een serieus extra gewicht zijn om mee te slepen bij een bakske dat zou volstaan voor 500 km ?
                            Durf ik me niet meer over uit te spreken zonder me in te lezen, te lang geleden.

                            Comment

                            Working...
                            X