Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtschakelaars met klein standby lichtje : verbruikt dit veel ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtschakelaars met klein standby lichtje : verbruikt dit veel ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Daarmee komt men aan 0,0564144€ dat die schakelaar kost per jaar ... niet echt om van wakker te liggen. [emoji6]
    Zoals met de meeste standby elektronica en leds in de toestellen van tegenwoordig zeker Freddy,
    in veel toestellen zit nu wel een of ander ledje te branden of te pinken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De verzending vanuit België is blijkbaar veel duurder dan vanuit Frankrijk, Spanje of Polen. (Frankrijk = 0,86 Euro, België = 17,8 Euro)
      Maar ik heb de prijs van de schakelaars zelf niet per land bekeken, daar zit meestal ook nog een verschil op (best eerst het totaalbedrag berekenen voor je bestelt).
      Klopt, vanuit Frankrijk kost het item dan wel bijna 4 euro per stuk meer, de verzending is dan weer zowat 17 euro (!) goedkoper. Meer zelfs, vanaf 2 stuks kost de schakelaar exact evenveel in Frankrijk als België en de verzendingskosten blijven respectievelijk 0.86 en 17.8 euro. Onbegrijpelijk eigenlijk dat een pakje versturen vanuit Spanje of Polen bijna 10 keer goedkoper is dan versturen in eigen land.
      Goeie tip, Bart!
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Dat is standaard, Bpost is van de duurste om iets te verzenden. Heb me zo ook verschoten van een levering vanuit Frankrijk.

Comment

Bart zal dat beter weten dan ik.
          Maar als ik mij niet vergis mag je die schakelaars uit China niet installeren in Belgie.
          Ze zijn niet gekeurd voor toepassing hier.
          Kan problemen geven bij brand bv. en de verzekering begint lastig te doen.
          Klopt dat Bart?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Bart zal dat beter weten dan ik.
            Maar als ik mij niet vergis mag je die schakelaars uit China niet installeren in Belgie.
            Ze zijn niet gekeurd voor toepassing hier.
            Kan problemen geven bij brand bv. en de verzekering begint lastig te doen.
            Klopt dat Bart?
            Op de foto van de achterkant van de schakelaar staat een CE vermelding.
            Deze zou dus wel mogen gebruikt worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Let op, je hebt ook de CE van China Export, niet snel te onderscheiden van de Europese CE.
              Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny64 Bekijk bericht
                Let op, je hebt ook de CE van China Export, niet snel te onderscheiden van de Europese CE.
                Ronny
                Klopt, maar artikel heeft ook volgende omschrijving: Ubaro Lichtschakelaar Eu Standaard
                Laat ons hopen dat ook Eu niet voor iets anders staat dan Europa. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Waar denken jullie dat al die schakelaars vandaan komen?

Comment

Lichtschakelaars met klein standby lichtje : verbruikt dit veel ?

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Waar denken jullie dat al die schakelaars vandaan komen?
                    Van dezelfde plaats als het scherm waar ge naar kijkt en het klavier waar ge op typt. [emoji23][emoji23][emoji23]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik heb altijd geleerd dat materiaal voor elektrische installaties voor Belgie een keurmerk CEBEC moet hebben.

En idd. Als die letters CE dicht bij elkaar staan dan wil dat zeggen "China Export". De letters van CE goedkeuring staan iets verder uit elkaar.
                      Europa zou hier een antwoord op moeten bieden door het CE logo zo aan te passen dat er geen verwarring meer mogelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        23 mW, dat is 0.2 kWh op jaarbasis. Met ergens 4-6 euro/kWh is dat ongeveer gemiddeld 1 euro per jaar als je alleen dagtarief hebt. Per schakelaar uiteraard.
                        23 mW x 365 = 8395 mW per jaar is 8,395 W per jaar, = 0.008395 kWh. Bij mij kost 1 kWh toch nog altijd maar een kleine 30 cent op mijn "belastingsbrief".
                        Ik kom dan uit op 0,003 euro per jaar.

Als ik fout zit graag een verbetering.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          23 mW x 365 = 8395 mW per jaar is 8,395 W per jaar, = 0.008395 kWh. Bij mij kost 1 kWh toch nog altijd maar een kleine 30 cent op mijn "belastingsbrief".
                          Ik kom dan uit op 0,003 euro per jaar.

Als ik fout zit graag een verbetering.
                          Denk toch even een foutje omdat je het verbruik per uur moet vermenigvuldigen met 24 om per dag te hebben en dan pas maal 365.

Aan 28 cent per kWh (huidige prijs hier) geeft dat:
                          0,023W x 24 uur x 365 dagen is 201,48Wh per jaar of omgerekend 0,20148kWh per jaar.
                          0,20148kWh x 0,28€/kWh is 0,0564144€.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Denk toch even een foutje omdat je het verbruik per uur moet vermenigvuldigen met 24 om per dag te hebben en dan pas maal 365.

Aan 28 cent per kWh (huidige prijs hier) geeft dat:
                            0,023W x 24 uur x 365 dagen is 201,48Wh per jaar of omgerekend 0,20148kWh per jaar.
                            0,20148kWh x 0,28€/kWh is 0,0564144€.
                            Klopt
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                            X