Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgerprofiel.vlaanderen.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Jawel hoor!
    Het token-ding (dat van uw belastingsbrief) staat nochtans niet vermeld als mogeijke inlogmethode: https://authenticatie.vlaanderen.be/stb/html/ssologin

    Als dat wel werkt, is het waarschhijnlijk omdat ze andere methodes willen pushen

    Als nu blijkt dat ItsMe ook enkel werkt nadat je via eID 1 x aangelogd bent, dan heb je dus voor de 4 vermelde methodes, uw eID inlog nodig

    4 methodes die niet werken, goed zo mannen !

    Comment


    • #47
      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Dat vraag ik mij ook af als niet IT-er. Als 70-plusser probeer ik nochtans mee te gaan in al deze moderniteiten. Hoorndol word je hiervan.
      Ik ben IT-er

      Comment


      • #48
        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Aantal keren is iets dat jij erbij haalt.
        Banden zijn ook hier niet ter sprake ... belachelijk vergelijk.

        Om de app te activeren en zeker te zijn dat jij het bent en niemand anders (fraude tegen gaan) moet men één keer die registratie/activatie doorlopen.
        Die activatie verloopt gewoon met zaken zoals eID of bank waarvan ze (bijna*) 100% zeker kunnen zijn dat jij het bent en waar je officieel geregistreerd bent.

        *Bijna 100%, je weet maar nooit dat iemand een geweer tegen uw hoofd zet om de app op zijn smartphone te registreren. [emoji849] (Kwestie van overdrijven ... maar het zou kunnen.)
        Je zegt terug 1 keer activeren, ga je nu terug zeggen dat je dat niet gezegd hebt ? Doe maar

        Comment


        • #49
          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Certificaat voor een ID-kaart gebeurt bij aanmaken van een nieuw ID-kaart. Maar is niet oneindig in lifetime. Wanneer werkperiode verstreken of indien het certificaat fout is of ... dan kan je dat enkel gratis op het gemeentehuis doen.
          Zelf kan je het certificaat van je eigen ID niet updaten. Gelukkig maar.

          En NIET alle banken laten toe om via de bankkaart een ITSME-account aan te maken en te activeren.
          De logika zegt wel dat dat profiel MINSTENS even lang geldig is, als de geldigheid v/d eID kaart zelf

          Anders moet je dat weten, tot wanneer dat geldig is, en als dat dan verloopt, moet je dat verlengen. Wat is het nu anders ?

          Weet je wat, we zetten er certificaten op, die je voor niets kan gebruiken, en die vervallen voordat uw ID vervalt, maar we gaan daar niks van zeggen, want dat zou te makkelijk zijn.

          Ik zie die gasten v/h gemeentehuis al uitleggen wat een certificaat is, aan boer Sjarel. Man man man. Een ID kaart maken, het was te denken dat dat al te complex was voor onze overheid. Misschien terug een papier maken,
          met een foto opgeplakt, en een stempel.

          En Jomme Dockx terughalen

          Comment


          • #50
            Burgerprofiel.vlaanderen.be

            Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
            Je zegt terug 1 keer activeren, ga je nu terug zeggen dat je dat niet gezegd hebt ? Doe maar
            Na 49 reacties sta je anders nog geen stap verder omdat je steeds naast de kwestie zit.
            Doe gerust verder met tegenwerken. [emoji848]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Woon je misschien in het Brusselse gewest?
              neen, de kempen, vaccinatiecentrum Tielen
              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
              Grt. Jos

              Comment


              • #52
                Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Per mail als je mail adres is gekend bij je ziekenfonds!
                Ik zend mails voor mijn moeder naar haar ziekenfonds en ik krijg antwoord op mijn mailadres
                Ook haar uitnodiging voor vaccinatie heb ik ontvangen via mail (en zij per post op haar thuis adres)


                Ik heb haar afspraken geregeld, zonder haar ID kaart.
                En de e-tickets heb ik direct via mail gekregen en geprint.

                Je moet geen problemen zoeken die er niet zijn.
                Hmmja, die was ik vergeten - de parallele overheid - beter gekend als het ziekenfonds.

                Het punt is wel hetzelfde, de email moet geregistreerd zijn, VOORDAT je uw uitnodiging ontvangt.

                Da's de clue van deze ganse thread eigenlijk, en HOE je registreert is niet belangrijk, maar wel VOORDAT je uw uitnodiging ontvangt.

                De tijdsrijsmachine van professor Gobelijn lijkt uiteindelijk niet te werken, dus die optie kan ik schrappen.

                De ziekenkas ? Wie nog, het leger ?

                Comment


                • #53
                  Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  OK, gisteravond vinden mijn vrouw en ik onze uitnodigingen in de email. Volgende donderdag en een drietal maanden later eveneens op donderdag, zelfde tijdstip. Dat laatste per persoon, want ik moet rond 15u, mijn vrouw, wiens achternaam alfabetisch op de mijne volgt, twee uur later; dus wellicht moeten we met twee auto's op pad. We bevestigen elk apart via het systeem, blijkbaar geen nood om aan te melden bij Burgerprofiel (hoewel ik dat later wel even gedaan heb, via ItsMe), en afdrukken wat we gekregen hebben (je moet de uitnodiging zogezegd meenemen, 2x 5blz dus, alsook de bijgevoegde 'E-ticket'. Gek genoeg zijn de gg op mijn E-ticket voor mijn tweede vaccinatie in juli, bij m'n vrouw zijn het de gg voor haar eerste vaccinatie van donderdag a.s. Dus toch maar bellen, en te horen krijgen dat men je identiteitskaart scant, en dat je eigenlijk al die papieren niet nodig hebt.
                  We zouden een en ander ook nog via gewone post krijgen, maar dat is voor ons nu ten vroegste maandag a.s. en dinsdag waarschijnlijker.

                  Enfin, 't is toch een knoeiboeltje, maar hadden we eigenlijk anders verwacht?
                  Hier ook eenzelfde 2 uur verschil tussen mijn vrouw en ikzelf, zowel voor de eerste als de tweede vaccinatie. Voor ons is het vrijdag allebei de eerste prik.
                  Ik ga ze nu niet telefonisch lastigvallen, maar ga vrijdag gewoon mee met mijn vrouw tot aan de ingang en informeer of er geen gaatje vrij is.
                  Zoniet, als het weer iets beter is dan vandaag, een fikse wandeling in Puyenbroeck.

                  Ik denk, mijn idee over de "overheid en IT" indachtig, dat een systeem proberen uitdokteren dat ook nog eens gaat rekening houden met adres en/of verwantschap, dat het dan geen "knoeiboel" zou zijn maar een oeverloze ramp.
                  Al bij al vind ik het nog redelijk meevallen.
                  Last edited by nete; 10 april 2021, 15:00.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #54
                    Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het kan eigenlijk op vier manieren. [emoji6]
                    - Per e-mail als je e-mailadres gekend is.
                    - Via SMS.
                    - Via de eBox als die geactiveerd is.
                    - Per post (altijd).
                    Men kan bevestigen via de website of via telefoon.
                    En inderdaad kan er op deze manier voor niemand een echt probleem zijn.
                    Het gaat om het afdrukken van uw e-ticket, niet over de bevestiging van uw uitnodiging.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
                      Het gaat om het afdrukken van uw e-ticket, niet over de bevestiging van uw uitnodiging.
                      Al het nodige krijg je gewoon per post toegestuurd, niet nodig om ook maar iets af te drukken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Waar halen ze het email adres vandaan waar ze de uitnodiging naartoe sturen ?
                        Ik dacht dat ze dit van je belastingsaangifte gebruiken.
                        Vandaag is mijn uitnodiging binnengekomen op een gmail adres van mijn echtgenote
                        .
                        Het adres van uw uitnodiging ?

                        Misschien weet je het niet - en hou het stil - maar de overheid heeft een lijst van inwoners en adressen.

                        Nog een geheimpje: in Belgie is elke persoon verplicht om 1 post-adres te hebben. Maar, hou het stil ! Niet doorvertellen

                        Comment


                        • #57
                          Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Al het nodige krijg je gewoon per post toegestuurd, niet nodig om ook maar iets af te drukken.
                          Misschien nog niet over nagedacht, maar brieven die verstuurd worden, moeten eerst afgedrukt worden. Wie of wat dat doet, is niet echt relevant.

                          Uw e-ticket - als het al verplicht zou zijn - is een afgeprint stuk papier.

                          En je krijgt idd al het nodige gestuurd, want het e-ticket wordt niet opgestuurd, maar het is ook niet nodig. Dus, dat klopt.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Na 49 reacties sta je anders nog geen stap verder omdat je steeds naast de kwestie zit.
                            Doe gerust verder met tegenwerken. [emoji848]
                            Hmmja, dus je klaagt eigenlijk over offtopic gezever - Ja, ik zie dat ook

                            Je weet niet hoever ik al wel sta, er zijn personen in deze thread die wel in de goede richting zitten, maar als als je wil klagen over offtopcic, meld het dan bij de admin he.

                            Comment


                            • #59
                              Burgerprofiel.vlaanderen.be

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gooverik Bekijk bericht
                              Misschien nog niet over nagedacht, maar brieven die verstuurd worden, moeten eerst afgedrukt worden. Wie of wat dat doet, is niet echt relevant
                              Maar als brieven in mijn brievenbus belanden, dan zijn die al afgedrukt en ik ga ervan uit dat dit bij een ander ook zo is. [emoji849]
                              Wat is dan het probleem ... alles wat je nodig hebt om u te laten vaccineren wordt u gewoon bezorgd.
                              Enige dat je moet doen is uw bus ledigen en omslag openen. [emoji848]
                              Bevestigen kan zelfs per telefoon.
                              Dit antwoord kreeg je ook al in #2 en #3 ...
                              Last edited by VerSeg; 10 april 2021, 15:11.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Burgerprofiel.vlaanderen.be

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Hier ook eenzelfde 2 uur verschil tussen mijn vrouw en ikzelf, zowel voor de eerste als de tweede vaccinatie. Voor ons is het vrijdag allebei de eerste prik.
                                Ik ga ze nu niet telefonisch lastigvallen, maar ga vrijdag gewoon mee met mijn vrouw tot aan de ingang en informeer of er geen gaatje vrij is.
                                Zoniet, als het weer iets beter is dan vandaag, een fikse wandeling in Puyenbroeck.

                                Ik denk, mijn idee over de "overheid en IT" indachtig, dat een systeem proberen uitdokteren dat ook nog eens gaat rekening houden met adres en/of verwantschap, dat het dan geen "knoeiboel" zou zijn maar een oeverloze ramp.
                                Al bij al vind ik het nog redelijk meevallen.
                                Op adres had in principe toch geen extra moeite geweest, gezien ze die info ook hebben?
                                Nu, bij ons gaat het toch om een rit van 20-30min, dus als ik geen vertraging in het vaccinatiecentrum heb, ben ik net op tijd terug om mijn vrouw zelf te brengen. Maar als ik in een wachtrij sta, tja... in dat geval zal zij zelf moeten rijden. Gelukkig beschikken wij over twee wagens, maar enkel de mijne is uitgerust met GPS. Haar wagen is op z'n minst 20j oud. Toen bestond zoiets nog niet.
                                Maar het komt sowieso allemaal in orde.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X