Ik heb hier een speciale plant Araucaria heterophylla. De takken stonden eerst recht, maar heb iets teveel water gegeven, stond zelf in water in de bloempot. Nu hangen de takken alsof hij dood is. Ik heb al het water weggegoten, nu enkele weken geen water geven en wat uitdrogen, zou dit nog helpen of te laat? De takken zijn wel nog mooi groen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Plant teveel water gegeven, dood?
Collapse
X
-
-
Re: Plant teveel water gegeven, dood?
Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk berichtIk heb hier een speciale plant Araucaria heterophylla. De takken stonden eerst recht, maar heb iets teveel water gegeven, stond zelf in water in de bloempot. Nu hangen de takken alsof hij dood is. Ik heb al het water weggegoten, nu enkele weken geen water geven en wat uitdrogen, zou dit nog helpen of te laat? De takken zijn wel nog mooi groen.
De Araucaria slaat een gedeelte van het water op in zijn stam. Hierdoor heeft deze kamerplant weinig water nodig. Geef pas water wanneer de grond droog aanvoelt. Hierbij zal het opvallen dat dit in de winter veel langer duurt, geef daarom minder vaak water in de winterperiode. Enkele weken van droogte is in de winter geen enkel probleem.
De hoeveelheid water is afhankelijk van verschillende omstandigheden, zoals licht en warmte. Bij het water geven mag de grond de volgende dag niet drijfnat aanvoelen. Al het water moet namelijk geabsorbeerd zijn door het substraat.
In het begin is het raadzaam regelmatig met een vinger in de grond te controleren hoe snel deze opdroogt. Al snel leer je hoe vaak en hoe veel water de plant nodig heeft. Wacht bij twijfel met water geven, deze plant staat liever iets te droog dan te nat.
Watersysteem
Indien je de kamerplant opmaakt met vulcastrat en een watermeter verandert de watergift. Hierbij geef je eenmaal per drie weken water. Let op; het water zakt langzaam naar beneden, de watermeter reageert dus vertraagd. In de winter dien je eenmaal per zes weken water geven.
Sproeien
Voor de Araucaria is sproeien niet noodzakelijk, wel helpt dit het reeds verzamelde stof van het blad te verwijderen. Wanneer je de kamerplant vaak sproeit, verminder dan de watergift, de plant neemt namelijk ook water op uit een sproeibeurt.”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment