Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefje €25.98 met €34.46 douane/invoer/BTW : weigeren/retour

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statiefje €25.98 met €34.46 douane/invoer/BTW : weigeren/retour

Volgende keer Patreon gebruiken als je een Youtuber wil steunen. Krijg je dikwijls ook extra content.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      OT De Britten zijn plots met een boenk wakker geschoten....
      Het is wat off topic maar de Britten zijn nooit echt wakker geweest.

Of hoe dingen kunnen spelen....

Wist je dat de Britten al dikke problemen hadden met Frankrijk in het jaar 1840+/-?
      Uitvinder Daguerre had zijn prachtige fotografietechniek beschikbaar gesteld voor heel de wereld behalve voor de Britten.
      De Britten moesten een fee betalen als ze de technologie wilde gebruiken.

Naargja wou dat even kwijt voor zoverre het relevant is.

Ik heb net de postbode aan de deur gehad met een pakje uit China voor mij.
      Hij zei me ook dat vanaf juni het gedaan zal zijn met goedkoop pakjes bestellen uit China.
      Er zou op alle pakjes ongeacht hun waarde een surplus bijkomen.
      Vermoedelijk wat Bart al zei. Btw heffing in het land van oorsprong.

Comment

Ik zou daar allemaal mee kunnen leven moest ik hier kunnen kopen wat ik nodig heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Het is wat off topic maar de Britten zijn nooit echt wakker geweest.

Of hoe dingen kunnen spelen....

Wist je dat de Britten al dikke problemen hadden met Frankrijk in het jaar 1840+/-?
          Uitvinder Daguerre had zijn prachtige fotografietechniek beschikbaar gesteld voor heel de wereld behalve voor de Britten.
          De Britten moesten een fee betalen als ze de technologie wilde gebruiken.

Naargja wou dat even kwijt voor zoverre het relevant is.

Ik heb net de postbode aan de deur gehad met een pakje uit China voor mij.
          Hij zei me ook dat vanaf juni het gedaan zal zijn met goedkoop pakjes bestellen uit China.
          Er zou op alle pakjes ongeacht hun waarde een surplus bijkomen.
          Vermoedelijk wat Bart al zei. Btw heffing in het land van oorsprong.

Tegenwoordig zie ik meer en meer dat je op Ali kan kiezen voor een verzending van uit Polen, Spanje of Frankrijk.
          Maar die spullen komen van oorsprong toch ook uit China, dus of dat veel verschil gaat maken.

Zou “den Action” dan ook duurder gaan worden ?
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Tegenwoordig zie ik meer en meer dat je op Ali kan kiezen voor een verzending van uit Polen, Spanje of Frankrijk.
            Maar die spullen komen van oorsprong toch ook uit China, dus of dat veel verschil gaat maken.

Zou “den Action” dan ook duurder gaan worden ?
            Ja, dat gaat duurder worden. Maar omdat de aantallen veel groter zijn loopt het minder op dan als je het zelf doet. Als de dossierkosten hetzelfde zijn voor 1 pakje van 10 euro of een container van 30 ton spullen dan betaal je op het pakje 20 euro en voor elk speeltje in de container 0.01 cent. BTW is er op dat moment ook niet want het is B2B. Er komt dan enkel de BTW op bij verkoop aan de eindklant (als het een particulier is). De postkosten zullen ook wel hoger zijn, de chinese staatspost is goedkoop, zeker vergeleken met Bpost.

Als ik mijn printplaten in china bestel, dan kies ik om de douane ginder te regelen. Ik betaal dan iets meer verzending (enkele euro extra). En de douanekosten zijn dan in totaal een 15 euro. Vergeleken met de 20 euro dossierkosten + invoerrechten + BTW is dat een goeie keuze. Ja, het is iets duurder dan als je er tussendoor glipt. Maar het is goedkoper dan het hier te laten doen en vooral 4 weken sneller want de douane hier laat alles altijd 4 weken liggen. Nu is de zending in orde en komt die direct door.

Als het in totaal nog goedkoper is en sneller gaat heb ik daar niet veel problemen mee.

Comment

Onlangs ergens wat gelezen over iemand die een toestel opstuurt naar Nederland voor herstelling. Bij het terug terugsturen naar België doet de douane er controle op. Alles in orde maar toch moet de man 22 euro betalen als behandelkost. Kan dit. Ik dacht dat binnen de EU vrij verkeer van diensten en goederen was?
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
              X