Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

    Sinds donderdag kan ik niet meer op mijn facebook profiel. Mijn account is tijdelijk geblokkeerd en ik moet mijn identiteit bewijzen met paspoort rijbewijs of ander officieel document. Ik heb een foto van mijn paspoort gestuurd naar hun beveiligde facebook pagina. Heb paspoort nummer handtekening enz onleesbaar gemaakt. Enkel naam voornaam en geboortedatum zijn leesbaar. Momenteel is mijn account nog steeds geblokkeerd. Nu krijg ik van paypal de melding dat ik 200 euro aan facebook hebt betaald voor advertenties? Dit terwijl mijn account niet toegankelijk is.

    Ik heb een geschil ingediend bij paypal en de automatische facturatie van facebook naar paypal verwijderd. Stond actief omdat ik soms betalende advertenties plaats op facebook.

    Op de hulp pagina's van facebook kan ik en formulier invullen maar de laatste stap het formulier verzenden met de verzend knop lukt niet.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

    Ben je zeker dat deze gegevens van je Paypal account komen, is het dus geen nepbericht ?
    Heb je al eens ingelogd rechtstreeks op je Paypal account en de historie bekeken ?

    Maar eerlijk gezegd, persoonlijk zou ik nooit een actieve link naar Facebook vanaf mijn Paypal account laten open staan

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Sinds donderdag kan ik niet meer op mijn facebook profiel. Mijn account is tijdelijk geblokkeerd en ik moet mijn identiteit bewijzen met paspoort rijbewijs of ander officieel document. Ik heb een foto van mijn paspoort gestuurd naar hun beveiligde facebook pagina. Heb paspoort nummer handtekening enz onleesbaar gemaakt. Enkel naam voornaam en geboortedatum zijn leesbaar. Momenteel is mijn account nog steeds geblokkeerd. Nu krijg ik van paypal de melding dat ik 200 euro aan facebook hebt betaald voor advertenties? Dit terwijl mijn account niet toegankelijk is.

      Ik heb een geschil ingediend bij paypal en de automatische facturatie van facebook naar paypal verwijderd. Stond actief omdat ik soms betalende advertenties plaats op facebook.

      Op de hulp pagina's van facebook kan ik en formulier invullen maar de laatste stap het formulier verzenden met de verzend knop lukt niet.

      mir
      Wakker worden.
      Ben je ooit lid van FB geworden met officiële documenten? Nee dus.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Wakker worden.
        Ben je ooit lid van FB geworden met officiële documenten? Nee dus.
        Maar als ze uw account blokkeren, dan vragen ze wel een kopij van een officieel document.
        Ik heb een kennis dat dit voor had na te veel reclame te maken voor zichzelf.
        Heeft wel maanden geduurd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ben je zeker dat deze gegevens van je Paypal account komen, is het dus geen nepbericht ?
          Heb je al eens ingelogd rechtstreeks op je Paypal account en de historie bekeken ?

          Maar eerlijk gezegd, persoonlijk zou ik nooit een actieve link naar Facebook vanaf mijn Paypal account laten open staan

          grts
          Sieg
          Zelfde idee hier. Log eens direct in je paypal account en kijk wat er daar aan de hand is.

          Zelf krijg ik de laatste 2 weken ook een veel grotere hoeveelheid valse Paypal berichten. Zelf eentje waar ze me vroegen het paswoord te veranderen wegens teveel "vreemd zaken aan de hand". Ik heb dat gedaan, maar wel direct in de paypal ingelogd, geen enkele link gevolgd (ook geen "favorieten").

          Comment


          • #6
            Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

            Paypal account verteld me dat er 200 euro betaald is aan facebook voor ads. En dit terwijl facebook mijn account zelf tijdelijk hebben uitgeschakeld.
            Vrijdag voormiddag nog op facebook kunnen gaan. Om 11u mailtje van security@facebookmail.com :
            Je hebt 30 dagen de tijd om een beoordeling aan te vragen

            Hallo Mir,
            Je Facebook-account is uitgeschakeld. Dit komt omdat je account, of activiteit in je account, in strijd is met onze richtlijnen voor de community.

            en zo verder...

            Proberen inloggen op facebook en inderdaad tijdelijk uitgeschakeld en een knop om een foto te uploaden met je gegevens. Zoals reeds geschreven een document met mijn naam en geboortedatum geupload en dan gisteren de melding via mail van paypal dat facebook vrijdag om 17u15 voor 200 euro aan advertenties heeft aangerekend. Als ik inlog op mijn paypal staat dit er ook effectief bij de transacties. Direct een claim ingediend maar helaas, ze hebben het onderzocht en het is volgens hen geen ongeautoriseerde transactie. Dus ze kunnen me niet helpen. En zolang mijn account op facebook niet actief is kan ik het zelf niet bekijken of via het hulpcentrum contact met ze opnemen.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

              Het lijkt me dat je FB account gehackt is.

              Comment


              • #8
                Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Paypal account verteld me dat er 200 euro betaald is aan facebook voor ads. En dit terwijl facebook mijn account zelf tijdelijk hebben uitgeschakeld.
                Vrijdag voormiddag nog op facebook kunnen gaan. Om 11u mailtje van security@facebookmail.com :
                Je hebt 30 dagen de tijd om een beoordeling aan te vragen

                Hallo Mir,
                Je Facebook-account is uitgeschakeld. Dit komt omdat je account, of activiteit in je account, in strijd is met onze richtlijnen voor de community.

                en zo verder...

                Proberen inloggen op facebook en inderdaad tijdelijk uitgeschakeld en een knop om een foto te uploaden met je gegevens. Zoals reeds geschreven een document met mijn naam en geboortedatum geupload en dan gisteren de melding via mail van paypal dat facebook vrijdag om 17u15 voor 200 euro aan advertenties heeft aangerekend. Als ik inlog op mijn paypal staat dit er ook effectief bij de transacties. Direct een claim ingediend maar helaas, ze hebben het onderzocht en het is volgens hen geen ongeautoriseerde transactie. Dus ze kunnen me niet helpen. En zolang mijn account op facebook niet actief is kan ik het zelf niet bekijken of via het hulpcentrum contact met ze opnemen.

                mir
                Is je Paypal gekoppeld aan Visa of een andere kredietkaart Mir? Of rechtstreeks aan je bankrekening?
                Indien aan een kredietkaart als bv. Visa, dan denk ik dat je misschien beter met hen contact opneemt
                daar zit namelijk een fraude verzekering op, maar geen idee wat ze daar mee doen als het om Paypal gaat.
                Is het rechtstreeks via je bankrekening, dan vrees ik dat je weinig rechten hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Is je Paypal gekoppeld aan Visa of een andere kredietkaart Mir? Of rechtstreeks aan je bankrekening?
                  Indien aan een kredietkaart als bv. Visa, dan denk ik dat je misschien beter met hen contact opneemt
                  daar zit namelijk een fraude verzekering op, maar geen idee wat ze daar mee doen als het om Paypal gaat.
                  Is het rechtstreeks via je bankrekening, dan vrees ik dat je weinig rechten hebt.
                  Paypal via je bank is een domiciliering. Die zou je moeten kunnen weigeren via de applicatie van je bank.
                  Maar dan vallen ze terug op je Visa die je ook moet geven. Blokkeer die direct.

                  Voortgaande op het feit dat je op je echte Paypal account bent geweest en de € 200 daar werkelijk af zijn zit de bron van het kwaad bij Facebook.
                  Last edited by palombian; 1 februari 2021, 10:48.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Paypal via je bank is een domiciliering. Die zou je moeten kunnen weigeren via de applicatie van je bank.
                    Maar dan vallen ze terug op je Visa die je ook moet geven. Blokkeer die direct.

                    Voortgaande op het feit dat je op je echte Paypal account bent geweest en de € 200 daar werkelijk af zijn zit de bron van het kwaad bij Facebook.
                    Mijn Paypal is hier geen domiciliëring met mijn bank hoor palombian, maar rechtstreeks gekoppeld aan mijn Visa
                    waar een verzekering op zit, wat ik met Paypal betaal gaat er maar af met de Visa afrekening.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                      Al weer wat wijzer geworden. Als je account tijdelijk geblokkeerd is kan je wel je gegevens downloaden. En nu heb ik een zicht wat er gebeurd is. Onlangs verscheen er op mijn facebook een melding over een game super mario no1 . die in promotie stond. Ik moet daarop geklikt hebben en daar is de miserie mee begonnen. Ik heb blijkbaar automatisch een eigen facebook pagina aangemaakt genaamd "super mario no1" of iemand die kunnen inloggen is op mijn facebook. En het is voor die pagina dat er publiciteit is gekocht. Ook is er een persoon toegevoegd aan mijn vrienden waar ik geen weet van heb.

                      Vandaag al de melding gekregen van facebook dat ze vermoeden dat iemand anders ingelogd was op mijn account. Ik heb al paswoord moeten wijzigen, dit is gelukt maar voorlopig moet ik nog wachten op die identiteitscontrole om terug op mijn pagina te geraken. Ook heb ik van paypal bericht gekregen dat facebook 200 euro heeft terug gestort. Zou binnen enkele dagen op paypal account moeten staan. Dus dat ziet er al goed uit.

                      Ik heb ook het ip adres kunnen terug vinden van de persoon die vrijdag op mijn facebook ingelogd heeft. Deze morgen klacht ingediend maar politie denkt dat ze voor 200 euro er niet veel moeite gaan voor doen. Zelfs niet voor 2000 euro. Maar deze morgen wist ik nog niet dat facebook het bedrag heeft terug gestort.

                      Dus weer wat bij geleerd, nog meer opletten op wat je klikt op facebook ; en die automatische betalingen verwijderen.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                        Alles lijkt dus goed te komen.

                        Voor de veiligheid is het beter om apps op Facebook uit te schakelen.
                        Maar dan kunnen er ook wel geen games gespeeld worden.

                        Ook externe websites kun je beter uitschakelen.




                        Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                          Goed nieuws. Nog beter is natuurlijk niet op facebook komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Goed nieuws. Nog beter is natuurlijk niet op facebook komen.
                            Helemaal mee eens, BD is al erg genoeg .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Facebook account tijdelijk geblokkeerd en geld van mijn paypal

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Helemaal mee eens, BD is al erg genoeg .
                              Bwa, het valt nog mee na meer dan 21 jaar ...

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X