Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel kliks heeft mijn camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoeveel kliks heeft mijn camera

ik wil iedereen bedanken die mij heeft trachten te helpen het is een serieuze zoektocht voor een canon om zijn aantal kliks te weten

Comment

miss zou het goed zijn om dit ergens onder een draadje te plaatsen op BD ,ik denk dat dit nuttig zou zijn voor vele fotografen

Comment

O dit is geweldig!
        Ik was in een vorige zoektocht ook op zoek naar dit. Echter had ik geen succes.
        Alle programmatjes die dit kunnen zijn betalend en dat heb ik er niet voor over.
        Het is maar een shuttercount.

Ik ga dit eens proberen subiet.
        Dank je wel!

Comment

Werkt perfect,
          Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Als het om een Canon EOS gaat:https://sourceforge.net/projects/can...-digital-info/
            Werk met Windoze 10 en heeft veel informatie over het toestel en is GRATIS!
            Aja Luc die heb ik vroeger ook nog gebruikt, ik dacht dat deze niet meer bestond omdat er ergens problemen waren met toestellen die na het uitlezen verdere problemen vertoonden.
            Hopelijk is dat ondertussen dan toch opgelost geraakt.
            Zelf heb ik er nooit iets van gemerkt, bij mij werkte het goed (alé ik heb toch nooit iets gehoord van de mensen die het toestel hadden gekocht na het uitlezen)

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 31 januari 2021, 15:49.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Met het appje ShutterCheck lees ik toch perfect af wat m'n 7D al gedaan heeft, met en zonder live view.
              ......................
              Voor Macintosh, maar niet (meer?) te vinden in de AppStore. Wel hier: https://shuttercheck.app
              Ja Les klopt maar dat heeft niks te maken met een RAW file, andere merken schrijven hun totale shuttercount weg in de metadata van de opnames.
              Daarmee heb je voor een Sony, Nikon, ... alleen maar de laatste opname nodig om dit uit te kunnen lezen.
              Dat werkt dus niet bij een Canon camera, daarvoor heb je steeds een progje nodig dat in de firmware van de camera zelf gaat kijken
              Zelf gebruik ik daar een progje voor dat me ongeveer een drietal euro heeft gekost, dit werkt met alle camera's, ook de allernieuwste mirrorless toestellen.
              Het voordeel van dat progje is dat het draadloos werkt via wifi en je ziet daarop de shuttercount van zowel de mechanische als de electronische sluiter (dat wordt door de meeste niet uitgelezen) en ook nog eenshet aantal uur dat de camera gefilmd heeft.
              De laatste twee dingen zijn voor mij eigenlijk het belangrijkste in deze tijd, je kan een camera kopen met amper 1500 klicks die getoond worden maar waar enorm veel de electronische sluiter is gebruikt en het aantal uren filmen.

Er is hier trouwens iemand op BD die zelf een programma heeft geschreven om een camera volledig uit te lezen, je schrikt ervan wat hij allemaal kan achterhalen uit die ene foto die je hem opstuurt, ik heb al enkele foto's naar hem gestuurd (steeds als ik een nieuwe camera had) en hij kon steeds bijna alles achterhalen behalve de shuttercount bij mijn Canon toestellen.

grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 31 januari 2021, 15:53.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Al wat bopatje nodig had, was het aantal clicks kunnen uitlezen. Of dat nu aan de hand van een RAW-file gebeurt (bij andere merken), of via een progje, dat speelt (of speelde, want het is inmiddels via BD en FB opgelost, nl. met het progje dat Red Falcon aanraadde) geen rol.
                Jij hebt blijkbaar met Patrick privé wat gecorrespondeerd; ik citeer
                ...ofwel de andere mogelijkheid die ik je al gegeven heb Patrick ;-)
                , maar wilde dat hier niet vertellen.

Feit is: het is opgelost, en da's het enige dat telt.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  Luc dank je wel ,jij bent na lang zoeken de man die mij geholpen heeft , en mijn camera is nog in de fleur van zijn leven ,zal een mooie tweedehands zijn voor wie hem een nieuw leven heeft .
                  Graag gedaan Patrick.
                  Ik had dit draadje al enkele jaren geleden aangeraden, maar blijkbaar spendeerde daar niemand aandacht aan.
                  Aan Sieg, dat programmatje werkt bij mij zeker al vijf jaar foutloos en het is gratis en heeft daar bovenop nog extra informatie van het toestel mee.
                  De opensource heeft zo veel van die dingen waar de groten geen aandacht aan besteden.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hey juppekes.

Bij mij is dit precies allemaal veel gemakkelijker.
                    Ik sluit mijn camera aan op de pc.
                    Dan open ik de fotomap.
                    En daar zie ik dat de camera voor elke 10.000 kliks een nieuwe map aan maakt.
                    Nu zit ik al aan mapje 8, en in dit mapje aan IMG_6874.
                    Dus heb ik al 86.874 kliks.
                    En op mij harde schijf kan ik het op benadering weten, daar heb ik 89472 bestanden, dat komt doordat mijn dochter een paar keer mijn camera gebruikt heeft voor school en moest fotograferen in JPEG en RAW samen.

PS:ik speel met een Canon 70D
                    Last edited by Mriya; 1 februari 2021, 06:16.
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes.

Bij mij is dit precies allemaal veel gemakkelijker.
                      Ik sluit mijn camera aan op de pc.
                      Dan open ik de fotomap.
                      En daar zie ik dat de camera voor elke 10.000 kliks een nieuwe map aan maakt.
                      Nu zit ik al aan mapje 8, en in dit mapje aan IMG_6874.
                      Dus heb ik al 86.874 kliks.
                      En op mij harde schijf kan ik het op benadering weten, daar heb ik 89472 bestanden, dat komt doordat mijn dochter een paar keer mijn camera gebruikt heeft voor school en moest fotograferen in JPEG en RAW samen.

PS:ik speel met een Canon 70D
                      Das raar want Canon maakt dat zelf niet aan, maar moet zijn dat de 70D dat wel kan.
                      En als je dat progje installeert krijg je dan dezelfde getallen?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Das raar want Canon maakt dat zelf niet aan, maar moet zijn dat de 70D dat wel kan.
                        En als je dat progje installeert krijg je dan dezelfde getallen?
                        Ik heb dat progje van jou geprobeerd en deze heeft wel de kliks aan.
                        Hij heeft aan dat er 86.825 kliks zijn, een kleine 50 minder dan wat ik zie in die mapjes.
                        Vanwaar dat verschil weet ik niet, maar ik zal er niet wakker van liggen.
                        Bootjes

Comment

Working...
                        X